Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter 2010


Ingvild

Recommended Posts

I fjor hadde vi en tråd med nyttårforsettene for 2009, og vi må jo gjenta den! Her er fjorårets tråd: Nyttårsforsetter 2009Hvor mange av forsettene for 2009 har du oppnådd? Og hvilke nyttårsforsetter har du for 2010? Jeg kan jo starte. :)I 2009 skulle jeg ta lappen, gå ut av vgs med et snitt på ca. 5,4, komme i bedre form og bli flinkere til å bruke penger på fornuftige ting.Lappen tok jeg i september, jeg gikk ut fra vgs med et snitt på nøyaktig 5,4, jeg kan vel ikke skryte på meg at jeg har kommet i bedre form, men jeg bruker definitivt pengene mine mer fornuftig! Tror jeg da... Kanskje jeg bruker penger akkurat som før, men nå har jeg mer å ta av, så da sitter jeg igjen med veldig mye mer og tror jeg har brukt pengene fornuftig. :PI 2010 skal jeg:- kose meg i Italia- gjøre det brukbart på eksamenene jeg skal ha til sommeren- lære meg italiensk godt nok til å kunne gjøre meg forstått på egenhånd- komme inn på et studie i Oslo - fortrinnsvis internasjonale studier- flytte til Oslo- bestemme meg for hvor jeg vil dra på utveksling i løpet av bacheloren min- melde meg inn i treningstilbudet til SiO når jeg flytter til OsloEdit: Tullesonen. :lol: Det var altså meningen at dette innlegget skulle se litt annerledes ut, men nå har jeg også fått det slik at ingenting virker, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, haha... Ta lappen ja. Skjedde ikke det. Men har begynt på den hvertfall. Kommet i bedre form har jeg og det har blitt en del kurs hvertfall første halvdel av 2009.

Forsetter for 2010:

Gå ut av vgs med snitt på minst 5,3

Ta lappen

Komme i enda bedre form

Fortsette å holde meg unna godteri, kjeks osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde jeg ingen nyttårsforsetter, og bra var det for sånn som året har gått hadde de gått skeis uansett.

Men nå må vel eländet være unnagjort, så da får man prøve seg med noen punkter:

- pusse opp stue og kjøkken

- bygge hundegård

- ha valpekull

- bli flinkere til å rydde

- pusse opp det siste soverommet

- bli frisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ingen nyttårsforsetter i 2009. Men dette skal jeg ha i 2010.

- Godis og brus KUN på lørdag. (Nå i det siste har det sklidd ut med godter fredager, lørdag og søndag) :lol:

- Ned 7kg(helst mer, men vet at det ikke er vist å sette seg for store mål).

- Ut å gå turer minst 2 ganger i uka inntill jeg får valp i hus.

- Fiskerett en gang i uka

- Suppe en gang i uka(for å spare litt penger).

- Planlegg middagene bedre slik at det ikke blir så hyppige butikkturer.

- Få ned tlf regningene.

- Bli flinkere til å "pleie" meg selv, rense huden, ansiktsmasker, tanntråd og fluor hver dag.

Skulle være mulig å oppnå dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forsettene for 09:

- Jobbe skikkelig med skolearbeidet siste halvdel av VGS, målet er å komme inn på dyrepleier, og da sier det seg selv at snittet må litt opp. Reserveløsningen blir HiNT, da har jeg ikke fullt så mye og stresse for, men arbeidsinnsatsen skal være mot VEThs.

- flytte ut

- Bli flinkere til å trene mer organisert og seriøst med Ask, slutte å trene bare på det vi kan.

- Bli sikrere og flinkere til å kjøre bil, kjøpe egen etterhvert.

- Spise mindre snop og mer frukt.

- Kjøpe valp (:lol:) om forholdene ligger til rette for det hvertfall.

- Bli mer sosial.

Skal vi se...jeg kom inn på HiNT, jeg flyttet ut, har blitt sikrere til å kjøre (selv om jeg på langt nær ser på meg selv som en spesiellt god sjåfør enda)....men det var vel egentlig det eneste :wub: Jeg har ikke trent spesiellt mye mer organisert med Ask, jeg spiser like mye snop og for lite frukt, og jeg er så lite sosial som det går an å få blitt omtrent og har ikke kjøpt egen bil (jeg har ikke behov for det, disponerer bil som min egen). Valp er det ikke blitt heller.

Så de 4 siste punktene får stå gjennom det neste året også. Legg til mer fysisk trening, 100% innsats med skolearbeidet, bli flinkere til å bruke penger fornuftig og spare, så tenker jeg 2010 blir et fint år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpe meg :lol:

Fra i fjor:

I år blir det mange løfter, veldig spent på å se hvordan det går med dem:

- Lappen

- Bil

- Få til Bachloroppgaven

- Fullføre studiet

- Finne ut hva og hvor jeg vil

- Flytte

- Få en fornuftig hund utav Galskapen

- Lære meg pelstellet skikkelig og bli flinkere til å ta det gjevnt, ikke skippertak.

- Bli mer organisert

- Spise sunnere

Hah! Lykke til. *fnis*

Skal vi seeeee...

Lappen - fail

Bil - fail (dog jeg har tilbud om å kjøpe bror sin bil - noe jeg vil om prisen er riktig)

Studie og bachlor - fail

Flytte - check!

Fornuftig hund utav galskapen - check!

Lære pelsstellet skikkelig - tjaaaa...

Bli mer organisert - check! Ikke så veldig - men litt. Alt hjelper.

Spise sunnere - nåvel... Litt så?

Nye forsettene? Blir mye av de samme som i fjor:

*Fortsette å trene Galskapen til å fortsette å være en fornuftig og trivelig hund.

*Få seperasjonsangsten helt bort

*Lappen

*Bil

*Ny jobb

*Fullføre skole

*Få lady til å bli en fornuftig hest

*Få valpen til å være en sosial og trivelig, og sær, basselusk

*Trene mer

*stå opp tidligere

*Legge meg tidligere

*Spise oftere

*Holde meg frisk!

Yep - tror det var alt`?

Verdensherredømme, rik mann, småbruk, egen kennel, egen stall osv. Er selvsagt også inkludert - men kan ikke snakke så høyt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Gå ned igjen de kiloene jeg la på meg i løpet av høsten

* Spise sunnere, lage maten fra grunnen av. Snop bare i helgene

* Bli litt flinkere til å få gjort noe med oppussing og hagearbeid

* Jobbe litt mer aktivt med trening av vofser

* Ta pelsstellet ukentlig istedet for å utsette det hele tiden

* Bli litt mer hjelpsom mot folk som trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsløftene mine:

1. Bli sjefen til sjefen min.

2. Tjene èn million (MINST!)

3. Få total verdensherredømme.

4. Begynne å røyke.

5. Kjøpe bil.

6. Få en hund til.

Ja, det var vel det :lol:

Haha, det som er uthevet var liksdom stikk motsatt av det som er normalt, men mulig jeg ikke tok en spøk her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorårets;

- Få bedre kondis! - Den har vel blitt litt bedre

- Prøve på bronsemerket - Nop, har ikke vært et eneste kurs her

- Stille ut - Jepp, 3 ganger ekstriør, 4 ganger juniorhandling

- Starte med agility - Vært på 2 treninger, er ikke helt noe for oss

- Være med på kurs - Ingen hundekurs, dessverre

Skal vi se;

- Bli mer vegetarisk

- Rydde opp i livet mitt og tankene mine

- Kjøpe ny hund (tviler)

- Få over 4,5 i snitt på sommerterminen

- Debutere i LP1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at jeg skrev i den tråden i fjor ... Men, men! Mine nyttårsforsetter for '10 er:

- Få supersommerjobben (innebærer skummel ringerunde i begynnelsen av Januar)

- Ha godtefri mnd i Januar, akkurat som jeg hadde i november

- Få Fenja drektig (*fnis*- kanskje ikke akkurat MIN jobb, men)

- Ri masse, masse, masse og gå mange fiine turer med hundene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tydeligvis ikke skrevet noen nyttårsforsetter i fjorårets tråd, så da slipper jeg å stå til rette for noe der! :lol:

Men i år dah?

- Trene mer (både meg selv og hund)

- Kun brus og snop i helgene

- Delta på minst én ag/lp-konk ila året

- Bli flinkere til å ikke utsette ting

- Kjøpe ny bil

- Gå på ski! (fikk ski i julegave så jeg må da greie denne?)

- Bade før 1. mai

Det får da virkelig holde! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nyttårsforsetter er skumle, særlig de en sier høyt. Jeg har mange drømmer og ønsker for 2010, men et nyttårsforsett er for meg noe jeg kan avgjøre selv, det er ingen eksterne faktorer av betydning som avgjør. Altså, jeg vil gjerne at X'en blir norsk utstillingschampion - men det er ikke opp til meg, selv om jeg så stilte på alle 12 storcert-utstillingene som er til året. Jeg vil gjerne kjøpe drømmehuset, men det er ikke utelukkende opp til meg, drømmehuset må legges ut for salg og øvrige interesserte må ha mindre penger enn oss... Jeg drømmer om et valpekull, men jeg skal ikke en gang begynne å ramse opp alt som kan gå galt og forhindre den drømmen.

Nyttårsforsett, hvor skjebnen ligger i mine hender:

- mer fornuftig økonomisk styring, redusere unødvendige innkjøp og stramme inn forbruket så vi kan tåle boligkjøp, renteøkning og gjeldsslaveriet - og likevel kose meg med utstillinger og andre variable utgifter

- få et mer aktivt medlemskap i SATS...

- jobbe med konkurransenervene mine i LP

Og jeg stopper der, det er mer enn nok å ta tak i for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsforsetter i år blir i hvertfall å være mere aktiv med hund og selv. Skal vel ikke bli vanskelig siden det er store håp for å få valp i april og at jeg skal passe Border Collien til sønnen min fra august og et år fram. Har vært noen måneder uten hund og så utrolig vanskelig å komme seg ut men det er da ikke noe tvang eller vanskelig når jeg har hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsløftene mine:

1. Bli sjefen til sjefen min.

2. Tjene èn million (MINST!)

3. Få total verdensherredømme.

4. Begynne å røyke.

5. Kjøpe bil.

6. Få en hund til.

Ja, det var vel det :lol:

*ler* Dette blir bra!

Jeg pleier ikke å ha noen, men i år tror jeg at jeg skal ta med ett par overkommelige noen:

- ferdselsprøve

- trene enda litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri klart å holde nyttårsforsett tidligere, men likevel har jeg noen hvert år. :lol:

- Trene mer målrettet (både med Jaily og i forhold til min egen form)

- Spise litt mindre sjokolade

- Spise litt mer grønnsaker/frukt

- Drikke mindre cola

Ellers har jeg noen mål som jeg ønsker å oppnå med Jaily, men ser ikke på det som forsett og derfor listes de ikke opp her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte fjorårets nyttårsløfte! :D  Og nyttårsløftet for i fjor var: "å ikke ha nyttårsløfter"! :lol:  Siden jeg tidligere alltid har brutt nyttårsløfter, så hadde jeg forrige året et jeg håpte jeg ville bryte (ville jo ikke skadet), nemlig "å fortsette å røyke".  Klarte jammen det også..  ;)  Lurer på om jeg skal holde meg i samme gata i år?  :wub:

Hvis man ser bort ifra at jeg ikke skulle ha nyttårsforsett, så har jeg klart å fortsette å røyke.  :lol:  Hvis nyttårsforsettet var å ikke ha nyttårsforsett, og jeg hadde at jeg skulle røyke, så brøt jeg tydeligvis det.. 

Jeg er ikke så glad i nyttårsforsett egentlig, så jeg tror jeg skal gå tilbake til å ikke ha nyttårsforsett.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg er skikkelig oppi en startfase på flere områder, så håper bare jeg kommer videre med disse og at ting er litt mer stabilt neste år.

Med Ellie er det røntging, MH, kurs og LP1 debut som står på planen.

Tror 2010 blir et spennende år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsløftet mitt fra i fjor:

Har vel egentlig ikke det jeg. Jeg er så ekkel at jeg trives med den jeg er og dem folkene jeg har rundt meg

Jeg kunne kanskje vært hakket mer sosial med andre ikke-hunde-relaterte ting, men jeg føler egentlig ikke behovet for det. Så jeg lar den delen skure og gå 2009 også jeg

Jeg har egentlig bare ett stort løfte til meg selv: Jeg skal ha ny bil slik at det blir mer behagelig å kjøre til alle dem hunde relaterte tingene! *ler*

Det ene løfte jeg hadde til meg selv fikset jeg alt i februar 2009. Det var å fikse seg ny kelpiemobil. :lol:

Ellers har jeg det samme som ifjor.

Eller jeg har ett stort ønske for 2010: Å få Talli drektig og få født ett kull med valper under mitt tak på på helt normal måte der alt går etter "boken". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skal fokusere på å leve godt alene og få selvtilliten på plass igjen, og med den håper jeg mye løser seg. Jeg pleier nemlig å klare det jeg vil når jeg tror på meg selv, men de siste årene har den troen falt betraktelig, så jeg håper den kommer tilbake dit jeg hadde kjempet meg opp da jeg var ca. 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i fjor:

- Gå tur i skogen vær dag - Ehehe, det gikk ikke heeeelt.

- Spare penger - Njæ, vet ikke helt.

- Kjøpe valp ( :) ) - Japp! :)

- Oppdra valp ( :P ) - Ja, selvfølgelig.

- Bruke kalenderen - Joda.

- Blogge minst to ganger i uka - NEI! Jeg har ikke blogg engang. ;)

- Være LITT mindre på pc'n ;) - Snarere tvert i mot.

- Stå opp halv sju (Hverdager) - Det trodde jeg jo heller ikke kom til og gå...

- Rydde på rommet - Gjør det når det trengs. ;)

Årets nyttårsforsetter:

- Kun godteri i helgene

- Spare penger

- Trene meeeer med bikkja

- Få bedre kondis

- Gjøre det så bra som mulig på skolen

- Være positiv til alt

- Bruke nok tid på lekser

- Ikke sitte så mye på pc'en

- Være litt mer med venner, og ikke baaare sitte med lekser. :)

Håper jeg klarer dette da, er jo ikke sååå vanskelig liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ingen nyttårsforsetter i 2009. Men dette skal jeg ha i 2010.

- Godis og brus KUN på lørdag. (Nå i det siste har det sklidd ut med godter fredager, lørdag og søndag) :)

- Ned 7kg(helst mer, men vet at det ikke er vist å sette seg for store mål).

- Ut å gå turer minst 2 ganger i uka inntill jeg får valp i hus.

- Fiskerett en gang i uka

- Suppe en gang i uka(for å spare litt penger).

- Planlegg middagene bedre slik at det ikke blir så hyppige butikkturer.

- Få ned tlf regningene.

- Bli flinkere til å "pleie" meg selv, rense huden, ansiktsmasker, tanntråd og fluor hver dag.

Skulle være mulig å oppnå dette ;)

HA HA HA HA HA, dette er omtrent som jeg skulle skrevet det selv :) fantastisk! Slik jeg har hatt på lista mi de siste 3-4 årene. he he

Men jeg begynner jo etterhvert å bli litt sånn voksen og innser at jeg er fryktelig dårlig på å opprettholde alle mine visjoner, tanker, planer og alt annet så det var med stor frykt jeg gikk inn i fjoårets tråd for å se hva jeg hadde lovet. Til min lettelse hadde jeg ikke loevt meg selv noen ting. Klokt. For 2009 har vært ett ganske stressfullt år, iallefall frem til 30 juni. Bacheloroppgave til besvær. Men jeg har fullført en bachelor så egentlig har jeg jo gjort noe meget bra i 2009. *klappe meg selv på skulderen*

Så var det 2010 da, kanskje man skal ta sjangsen på noen løfter? Sikkert morsom lesing om 12 måneder uansett måloppnåelse:

- Ha en fantastisk reise til India og Sri Lanka der jeg lærer meg masse om buddhisme, hinduisme og asia

- bestemme meg for hva slags master jeg vil gå, hvor og med hvilke fag (og så søke + komme inn på denne)

- Bli en slik god og flink student som jobber jevnt og trutt frem for skippertak (yeah right at dette kommer til å gå ;))

- Bruke mer tid på friluftsliv: turer med rex, jakt, fiske, klatring og padling, og mindre på ting som tv og andres tanker om hva jeg bør drive med:P

- Ta noen kurs med Rex og komme oss på første jaktprøve.

det får holde, så fr vi se hva man får til... Skal bli sunn, sprek og pen og slikt også da 8jfr quote). Seff;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...