Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen


HHC

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Tja... Vi ble 2. beste hannhund, og ikke så kjemeornøyd akkurat. Men det er en fin hannhund som vant, og han har kjempetrivelige eiere - så det var jo greit nok, sånn sett.

Så flere soniser der, noen fonøyde og andre ikke fullt SÅ fornøyde... Men okey utstilling ellers, grei plass rundt ringene, okey parkering (kom rundt 9-tiden), og sånn.

Men myye hundemøkk utenfor... Samtidig måtte man være oppfinnsom og ha øyne som en hauk for å finne sølesekker - så kanskje ikke så rart at konsekvensen blir at folk lar være å plukke opp.

Synd! Vi har ikke så mange utst.områder igjen som tillater hunder, så vi bær være mere forsiktig med områdene vi får leie.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora vant unghundklasse med HP og fin kritikk :wub:

Weeee.. så bra da :lol:. Stygge Norris fikk til og med HP, hun *ler*.

Jeg er vel ikke sånn superfornøyd - 1,1,CK, 2 BHK på Willersen, slått av en junior... Willy skulle hatt edlere hals i dag, også hadde han "for stor" pels *ler*. Nei, han er ikke akkurat i sin beste pels for tida, unge Willy, så han er vel ingen høydare akkurat nå *ler*, men "for stor" pels hadde jeg kanskje ikke ventet å høre :lol:. Jaja, man får være glad man får CK ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige oss stilte for Arne Foss i dag (sheltie og collie), samt Göran Bodegård med Espen Engh som elev (aussie).

Vi hadde med 6 hunder derav 5 shelties og 1 aussie. Løpet startet med Kenzo i 6-9 mnd. hannhund, der han vant, og han ble også BIR. Senere ble han 3 i gruppa. Det var ikke jeg som stilte ham i dag.

Deretter var jeg inne med Stitch i juniorklassen, som vi til slutt vant med CK. Etter ham var Barney inne (med sin eier) og vant championklassen, og til slutt var jeg inne med Mokka som eneste hannhundveteran, og også han fikk CK i klassen. Vi hadde alliert oss med Adriane fra Sverige som ekstrahandler, og hun fikk gå med Barney i beste hannhund da Mokka og Stitch kan være en liten utfordring med nye handlere. Det endte som så at Mokka ble 3BHL, Barney 2BHK og lille Stitch ble beste hannhund med Cert :wub:

Fra beste hannhund måtte jeg raske med meg Tíbrá og løpe til aussieringen, der de allerede var i gang med championklasse hannhund, og vi dermed skulle inn like etter. Fikk børstet henne raskt (takk og lov for at jeg alltid går over ALT dagen før), og hoppet i ringen. Det var 3 juniortisper med, og Tíbrá trakk det lengste strået da hun sto igjen som eneste med rødt og fikk også CK. Rett på bordet igjen for en mer grundig børsting før beste tispe. I beste tispe gikk vi klassevis, og resultatet ble som de sto, så Tíbrá ble igjen helt foran. Igjen beste tispe med sitt 3. norske Cert :lol: Hun måtte se seg slått av hannhunden som jo er en fullvoksen og ferdig champion, så det var ikke noe nederlag for vår del. Det var forøvrig Ch Cuebiyar Soul Patrol.

Jeg rakk akkurat tilbake til sheltieringen i tide, beste tispe gikk da jeg kom. Vi hadde jo også med ei unghundtispe som har vært ute av pels i flere måneder, og hun endte opp som 2BTK med Cert bak en champion. Stitch ble raskt klargjort for ringen igjen, og dommeren brukte kjempelang tid på å bestemme eg. Jeg skjønte at han falt for temperamentet hans, men det var championtispa som trakk det lengste strået til slutt, så han endte altså som BIM. Helt OK det altså. Mokka var inne mot beste veterantispe og han ble BIR-veteran.

Etter en liten runde i hallen gikk jeg tilbake til "vår" ring der korthårscollien ble bedømt, og "Tappa" Multi Ch Multi W Sandcastle's Storm In A Teacup akkurat hadde vunnet klassen. Jeg ble pent spurt om jeg ikke kunne gå videre med henne da eieren ikke orket å løpe mer, og jeg var ikke vond å be. Har stilt henne tidligere og vet hun er utrolig morsom å stille. Ja, så løp vi noen runder og til slutt fikk vi komme foran. Hun ble altså beste tispe. Inn mot beste hannhund og Tappa VANT sitt BIR nr. 100! Utrolig stas å få lov til å vise henne denne dagen. Eier tok bilder, så jeg skal få dem senere :lol:

Jeg gikk også med Tappa både i gruppa og i veteran. Hun ble desverre ikke plukket ut i gruppa, men i veteran gikk hun hele veien og ble Beste veteran foran Mokka, som ble nr. 2.

Alt i alt, hvordan kan jeg klage på en sånn dag? Jeg er nå helt utslitt da jeg ikke fikk sove i natt og sto opp før halv fire, men det er jo verdt det når man først er ferdig og kan sette seg ned og oppsummere dagen ;)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Border Terrier klassen ble det BIR til Trientalis Astrid og BIM til Trientalis Elis.

I valpeklassen hvor jeg stilte Yoshi (Loppekasse Well All Right) ble vi BIR og søsteren Aiko (Loppekassa Hey Little World) ble BIM. I tilegg ble Yoshi BIG 2 så vi var veldig fornøyde. Dette er første gang jeg har stilt, de to andre gangene vi har stilt er det "ringblomst" som har gått, men hun kunne ikke så jeg måtte til pers. Ett par bilder er lagt ut på bloggen vår hund.torvik.no.

Tror nok vi må fortsette å stille når Yoshi blir gammel nok til de offisielle klassene siden han har fått 2 BIR og 1 BIM i valpeklassene så langt :-)

* stolt av lillegutt *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra beste hannhund måtte jeg raske med meg Tíbrá og løpe til aussieringen, der de allerede var i gang med championklasse hannhund, og vi dermed skulle inn like etter. Fikk børstet henne raskt (takk og lov for at jeg alltid går over ALT dagen før), og hoppet i ringen. Det var 3 juniortisper med, og Tíbrá trakk det lengste strået da hun sto igjen som eneste med rødt og fikk også CK. Rett på bordet igjen for en mer grundig børsting før beste tispe. I beste tispe gikk vi klassevis, og resultatet ble som de sto, så Tíbrá ble igjen helt foran. Igjen beste tispe med sitt 3. norske Cert :lol: Hun måtte se seg slått av hannhunden som jo er en fullvoksen og ferdig champion, så det var ikke noe nederlag for vår del. Det var forøvrig Ch Cuebiyar Soul Patrol.

Så morsomt! Grattis! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora vant unghundklasse med HP og fin kritikk :lol:

Ååååå så moro! Og klart HP er Harry Potter - vi snakker tross alt om lille Pingpong og hun driver ikke med noe så kjedelig som hederspremier!

Weeee.. så bra da :lol:. Stygge Norris fikk til og med HP, hun *ler*.

Jeg er vel ikke sånn superfornøyd - 1,1,CK, 2 BHK på Willersen, slått av en junior... Willy skulle hatt edlere hals i dag, også hadde han "for stor" pels *ler*. Nei, han er ikke akkurat i sin beste pels for tida, unge Willy, så han er vel ingen høydare akkurat nå *ler*, men "for stor" pels hadde jeg kanskje ikke ventet å høre ;). Jaja, man får være glad man får CK :wub:

Neimen.. du er blitt litt bortskjemt med lille Willy du! Guttungen er flott han! (Må vel snart slutte å kalle han guttungen.. han skal vel bli pappa snart?)

Og forøvrig grattis til dere med fine resultater - og kondolanser til de som ikke er fornøyde.. (og husk: det er det indre som teller! Hvilket er noe som, iflg en eller annen film jeg ikke husker, var det Jimmy Carrey i "Liar" mon tro - "That is what one says to ugly people"!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Gratulerer :wub:

Gratulerer så gøy ;)

Takk for det :lol:

Weeee.. så bra da :D. Stygge Norris fikk til og med HP, hun *ler*.

Jeg er vel ikke sånn superfornøyd - 1,1,CK, 2 BHK på Willersen, slått av en junior... Willy skulle hatt edlere hals i dag, også hadde han "for stor" pels *ler*. Nei, han er ikke akkurat i sin beste pels for tida, unge Willy, så han er vel ingen høydare akkurat nå *ler*, men "for stor" pels hadde jeg kanskje ikke ventet å høre :P. Jaja, man får være glad man får CK :)

hehe - Du er litt morsom du, Siri - så bra at Nora vinner unghundklasse og får HP, men du er skuffa over at Willy blir 2.beste hannhund med CK? :D Gratulerer, Willy Snickersen er en vakker gutt han! (Hvordan står det til med mestvinnerlista forresten? Slår han pappaen sin? hehe)

Så morsomt. Fine lille Norris'n har vokst inn i seg selv :lol: Gratulerer masse.

Hun har blitt penere ja :D

Ååååå så moro! Og klart HP er Harry Potter - vi snakker tross alt om lille Pingpong og hun driver ikke med noe så kjedelig som hederspremier!

Norris er ikke som de andre barna hun, så hun har selvsagt fått Harry Potter og ikke hederspremie - flinke jenta til mor ;)

Vi var jo og tok bilder på Nordbytjernet i går, og her er et av de:

4226744578_69f6aa2728_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajaz ble plassert sist i klassen sin i dag, men jeg er egentlig bare glad for at han fortsatt er valp! Da vet jeg at det ikke er en dommer jeg stiller for som voksen, han vil ha chiene store, noe jeg ikke skal skryte på meg at Bajaz noengang kommer til og bli :lol: Hittil har han nullet unormalt mange så blir spennnende å få fulle resultater på slutten av dagen. Oppdretter som tok han med og stilte og han oppførte seg visst supert og fikk en bra opplevelse, og det er i bunn og grunn det viktigste for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en flat rød, i en åpen klasse med over ti tisper, og det var en grei kritikk som trakk for ting jeg kan være enig i. Vi får håpe sesongen 2010 starter litt mer spennende enn sesongen 2009 avsluttet for vår del.

Men, vi er veldig stolt av X'ens vakre halvbror, som fikk sitt første og siste cert i norsk åpen klasse, og dermed ble norsk, finsk og svensk champion - om vi ikke har misforstått hvilende cert-regelverket i Sverige og Finland fullstendig.

Tispa som tok certet ble også champion, ei vakker tispe som fortjener tittelen sin, stilte for første gang i åpen klasse i dag, og det er heeeeelt greit å ikke måtte konkurrere med henne om cert framover... :lol:;)

Gratulerer til alle som er fornøyd, lykke til videre til øvrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde!

Vi har sånn halvveis pensjonert Dennis, da han er Int U Ch, og ikke har noe mer å hente. Angret litt, da dommeren kom etter utstillingen og lurte på hvorfor jeg ikke hadde med "min læækre røde hannhund".

Nuh vel, Echo (som ikke har vært i ringen på snart 2 år trur eg) vant ch. klassen og ble 2 BHK, og Kee-Kee ble 1,2, HP. Kee-Kee's søster og bror ble BIR/ BIM!

Sånn ellers kan man jo nevne at Yodelmannen gikk ned på kne på utstillingen og fridde, så nå er vi forlovet, men det er OT whistle.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle.

Gratulerer til alle som er fornøyde!

Vi har sånn halvveis pensjonert Dennis, da han er Int U Ch, og ikke har noe mer å hente. Angret litt, da dommeren kom etter utstillingen og lurte på hvorfor jeg ikke hadde med "min læækre røde hannhund".

Nuh vel, Echo (som ikke har vært i ringen på snart 2 år trur eg) vant ch. klassen og ble 2 BHK, og Kee-Kee ble 1,2, HP. Kee-Kee's søster og bror ble BIR/ BIM!

Sånn ellers kan man jo nevne at Yodelmannen gikk ned på kne på utstillingen og fridde, så nå er vi forlovet, men det er OT whistle.png

Og en ekstra gratulasjon til deg :lol: Gratulerer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...