Gå til innhold
Hundesonen.no

JULEKALENDERVINNERENE!

Julenissen

Recommended Posts

Skrevet

Det har vært en utrolig bra innsats i årets julekalender.Tilsammen 72 forskjellige medlemmer har sendt inn riktige svar i løpet av kalenderen Vi har hatt tidenes vanskeligste kalender, men det har likevel vært en opptil 45 rette svar noen dager. Noen dager har vært ekstra vanskelige og vi har da hatt nede i 9-10 rette svar.

I år var det tre stykker som hadde 23 rette svar, alle disse tre utropes til vinnerene!

Dette er Argyros, Banshee og Monab88

Siden ikke alle tre kunne få førstepremien ble disse trukket mellom disse tre!

1. premie Monab88

2. premie Argyros

3. premie Banshee

Vi har også trukket ut to deltagere av alle de rette svarene vi har fått inn i løpet av desember:

Ganzie

og

Eliandrea

Premiene kan man lese om HER

Vinnerene må sende en PM med navn og adresse til Espen! :lol:

Skrevet

Woohoo! :D Superhappy jeg vant noe etter ydmykelsen av å sende inn verdens verste dikt hahaha

Stort grattis til hovedvinnerne og Ganzie :lol: Og så klart tusen takk til nissefanten for at han/hun/de har laget kalender til oss :)

*edit til Ingvild: Håper da ikke det :)

Skrevet

Gratulerer så masse! Meget dyktige damer! :)

Er det mulig å få lese tekstene til vinnerne fra den siste luken i kalenderen? whistle.png

Det har jeg også lyst til! :lol:

Forsåvidt lyst til å lese alle som er verdt å lese herfra! Kanskje alle sammen...??? :)

Skrevet

Du var ikke SÅ langt unna i år heller Marie og Ellie :lol:

Ja jeg tenkte at jeg skulle legge ut alle tekstene/diktene vi har mottatt, men vi legger dem ikke ut med navn, så kan heller de forfattere som ØNSKER å fortelle hvilken tekst de har skrevet få lov til det :)

Men jeg syns ingen av dem var teite! Morsomme og oppfinnsomme alle sammen :)

Skrevet

Ja jeg tenkte at jeg skulle legge ut alle tekstene/diktene vi har mottatt, men vi legger dem ikke ut med navn, så kan heller de forfattere som ØNSKER å fortelle hvilken tekst de har skrevet få lov til det :D

Men jeg syns ingen av dem var teite! Morsomme og oppfinnsomme alle sammen :lol:

Yeeei! :)

Men.... litt skeptisk her! Vet julenissen om at du snoker rundt i innboksen hans?? Hmmm...??? :)

Skrevet

Du var ikke SÅ langt unna i år heller Marie og Ellie :D

Ja jeg tenkte at jeg skulle legge ut alle tekstene/diktene vi har mottatt, men vi legger dem ikke ut med navn, så kan heller de forfattere som ØNSKER å fortelle hvilken tekst de har skrevet få lov til det :(

Men jeg syns ingen av dem var teite! Morsomme og oppfinnsomme alle sammen :)

Gratulerer så mye til de verdige vinnerne :D

Virkelig moro å delta, selv om jeg ikke hadde svar på alle dagene (og hadde 2 feil på de jeg sendte inn svar på, om jeg ikke husker helt feil). Kommer mitt "dikt" inn her, så skal jeg sitere og si at det er mitt :lol: (ja, det var teit, rart og veldig oppfinnsomt... :) ).

Skrevet

24/24 i fjor, 22/24 i år :lol: Og de jeg bommet på var at jeg satset feil på de to rasene det stod mellom (begge oppgavene hadde jeg to raser det stod mellom).

Men morsomt var det :)

Skrevet

Åååå, yay! :D Jeg er visst en racer på denne kalendergreia altså, jeg vinner jo noe hvert år! :lol: Og hadde det ikke vært for den forbaskede golden retrieveren som jeg ikke klarte å bestemme meg for om var golden eller labbe, så hadde jeg hatt alt rett. :)

Sitter for mye på sonen? Jeg? :)

Og så synes jeg det er veldig fint at navnet mitt ikke offentliggjøres sammen med diktet mitt. *host* :D

Skrevet

Gratulerer til vinnerne, Elinandra og Ganzie! :lol: Tror jeg hadder rundt 20/24 i år jeg. Men gud så vanskelig det har vært noen dager! Men gøy også :)

Skrevet

Gratulerer så mye alle sammen! Jeg hoppet av lasset etter å ha hatt 2 feil jeg... :lol: Da orket jeg ikke loke rundt her inne lenger :) hehe.

Men takk for julekalender!! Det er kjempe bra som vanliG! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...