Gå til innhold
Hundesonen.no

Fraktfritt hos canis ut desember

MartineH

Recommended Posts

Skrevet

Hmm, kanskje jeg skulle hamstret flere av favorittballene til Norma? :icon_redface:

Mulig jeg kan finne mye mer jeg "trenger" også, det er lenge siden jeg har tittet på hva Canis har å tilby.

Skrevet

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :lol: Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :)

Skrevet

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Skrevet

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Jeg har en gresshoppa kløv og den er ikke spesielt bra. Ustabil og åpne/lukke 'mekanismen' i brystet er dårlig. Med det jeg vet nå ville jeg ikke kjøpt den igjen. Ikke engang for korte turer.

Skrevet

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :) Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :lol:

Veldig OT: Glidelås trenger ikke å være så ille. Schäferen her hadde en tungt lastet kennel kløv (med glidelås) på 1 ukes tur rundt i rondane. Kløves satt helt stabilt og så som ny ut etter turen, som innebar mye klarting opp og ned. Den virker i det hele tatt veldig solid, selv om den er lett! Glidelåsen på den kløven er i hvertfall plassert slik at den ikke belastes selv om kløven er tungt lastet.

Skrevet

Og der ble det ny biabed(20% på bur og senger i dag) til jentene, de har jo bare en på deling :P

Mine fikk seg visst også en biabed. :wub:

Gratis frakt og 20% liksom, too hard to resist.

Skrevet

Mine fikk seg visst også en biabed. :wub:

Gratis frakt og 20% liksom, too hard to resist.

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Skrevet

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Neeh, tror iallefall de har utstyr og stæsj nok. :P

Jeg kjøpte også 70x85, så håper det er stort nok. Fikk onkelen min til å gå på Hööks og kjøpe en seng der som er 80x100, det burde iallefall være stort nok til Cane. Gronnistisper er jo litt mindre, så satser på at 70x85 er stort nok til ei voksen tispe.

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Stakkars, stakkars pengeboken min.. :P

Skrevet

oooops, og der fikk bikkjene her seg enda en BiaBed gitt. Og ja, jeg har 70x85 til mine. Der har Bridie god plass iallefall, og de har ligget oppi der begge to også. Selvfølgelig da i en haug, men ja :wub: Nå får de hver sin!

Skrevet

Jeg slo til og kjøpte boken "Freestyle - å danse med hunder". Bare fordi det brant etter å kjøpe NOE, siden det tross alt var fri frakt... :wub: Håpløs er jeg.

Skrevet

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Hvor har du kjøpt? Jeg kunne tenkt meg en BOT overmadrass til meg selv jeg...

Skrevet

Så utrolig raskt det gikk. Bestilte det bitte lille juleaften, og regnet med at hundene måtte få gavene sine må etterskudd, men de dumpet ned i posten idag gitt :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...