Gå til innhold
Hundesonen.no

Fraktfritt hos canis ut desember

MartineH

Recommended Posts

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :lol: Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Jeg har en gresshoppa kløv og den er ikke spesielt bra. Ustabil og åpne/lukke 'mekanismen' i brystet er dårlig. Med det jeg vet nå ville jeg ikke kjøpt den igjen. Ikke engang for korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :) Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :lol:

Veldig OT: Glidelås trenger ikke å være så ille. Schäferen her hadde en tungt lastet kennel kløv (med glidelås) på 1 ukes tur rundt i rondane. Kløves satt helt stabilt og så som ny ut etter turen, som innebar mye klarting opp og ned. Den virker i det hele tatt veldig solid, selv om den er lett! Glidelåsen på den kløven er i hvertfall plassert slik at den ikke belastes selv om kløven er tungt lastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Neeh, tror iallefall de har utstyr og stæsj nok. :P

Jeg kjøpte også 70x85, så håper det er stort nok. Fikk onkelen min til å gå på Hööks og kjøpe en seng der som er 80x100, det burde iallefall være stort nok til Cane. Gronnistisper er jo litt mindre, så satser på at 70x85 er stort nok til ei voksen tispe.

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Stakkars, stakkars pengeboken min.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...