Gå til innhold
Hundesonen.no

Fraktfritt hos canis ut desember


MartineH

Recommended Posts

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :lol: Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Jeg har en gresshoppa kløv og den er ikke spesielt bra. Ustabil og åpne/lukke 'mekanismen' i brystet er dårlig. Med det jeg vet nå ville jeg ikke kjøpt den igjen. Ikke engang for korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :) Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :lol:

Veldig OT: Glidelås trenger ikke å være så ille. Schäferen her hadde en tungt lastet kennel kløv (med glidelås) på 1 ukes tur rundt i rondane. Kløves satt helt stabilt og så som ny ut etter turen, som innebar mye klarting opp og ned. Den virker i det hele tatt veldig solid, selv om den er lett! Glidelåsen på den kløven er i hvertfall plassert slik at den ikke belastes selv om kløven er tungt lastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Neeh, tror iallefall de har utstyr og stæsj nok. :P

Jeg kjøpte også 70x85, så håper det er stort nok. Fikk onkelen min til å gå på Hööks og kjøpe en seng der som er 80x100, det burde iallefall være stort nok til Cane. Gronnistisper er jo litt mindre, så satser på at 70x85 er stort nok til ei voksen tispe.

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Stakkars, stakkars pengeboken min.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...