Gå til innhold
Hundesonen.no

Fraktfritt hos canis ut desember

MartineH

Recommended Posts

Skrevet

Hmm, kanskje jeg skulle hamstret flere av favorittballene til Norma? :icon_redface:

Mulig jeg kan finne mye mer jeg "trenger" også, det er lenge siden jeg har tittet på hva Canis har å tilby.

Skrevet

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :lol: Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :)

Skrevet

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Skrevet

Hmmm det med glidlås hadde jeg ikke tenkt på. Blir litt mer en "bybruk" men ikke så mye mer, tenker dagsturer i fjellet med vannflaske osv, derfor jeg ikke trenger noe større heller, drar ikke til skogs i flere døgn av gangen akkurat.

Men det var pga. passformen at jeg har lyst på den da, fordi den virker så bra og justerbar?

Har sett meg ut denne kløven for lenge siden, så er ikke bare for å kjøpe (ok litt da), står vel mellom den og gresshoppa sin, men den finner jeg ikke noe sted. Jeg synes kløver ser så innmari ubehagelige ut der de soper langt nedover hunden, derfor syntes jeg ruffwear sin så litt mer human ut ;p

Jeg har en gresshoppa kløv og den er ikke spesielt bra. Ustabil og åpne/lukke 'mekanismen' i brystet er dårlig. Med det jeg vet nå ville jeg ikke kjøpt den igjen. Ikke engang for korte turer.

Skrevet

Om jeg hadde vært deg hadde jeg heller spart pengene og brukt de på en bedre kløv :) Men det kommer an på hva du skal bruke den til. Til normal bysbruk er det bare å kjøpe med glidelås, det er jo ikke fullstendig krise om noe går opp i sømmene fra butikken og heim. Men hvis hunden skal bære og "jobbe ordentlig" burde man ha kløv med andre typer lukkemekanismer. Ei heller burde man kjøpe ruffwearkløv generelt pga kvalitet, passform og liknende. Vil du ha valuta for pengene - en kløv som funker, som holder til hard bruk og som holder i mer enn 2 år - gå for en i prisklasse 1000-3000. Ikke kjøp "bare for å kjøpe" :lol:

Veldig OT: Glidelås trenger ikke å være så ille. Schäferen her hadde en tungt lastet kennel kløv (med glidelås) på 1 ukes tur rundt i rondane. Kløves satt helt stabilt og så som ny ut etter turen, som innebar mye klarting opp og ned. Den virker i det hele tatt veldig solid, selv om den er lett! Glidelåsen på den kløven er i hvertfall plassert slik at den ikke belastes selv om kløven er tungt lastet.

Skrevet

Og der ble det ny biabed(20% på bur og senger i dag) til jentene, de har jo bare en på deling :P

Mine fikk seg visst også en biabed. :wub:

Gratis frakt og 20% liksom, too hard to resist.

Skrevet

Mine fikk seg visst også en biabed. :wub:

Gratis frakt og 20% liksom, too hard to resist.

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Skrevet

De hundene våre har det vel ikke akkurat dårlig, hehe. Hvilken str kjøpte du? Jeg kjøpte 70x85, håper den passer...

Neeh, tror iallefall de har utstyr og stæsj nok. :P

Jeg kjøpte også 70x85, så håper det er stort nok. Fikk onkelen min til å gå på Hööks og kjøpe en seng der som er 80x100, det burde iallefall være stort nok til Cane. Gronnistisper er jo litt mindre, så satser på at 70x85 er stort nok til ei voksen tispe.

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Stakkars, stakkars pengeboken min.. :P

Skrevet

oooops, og der fikk bikkjene her seg enda en BiaBed gitt. Og ja, jeg har 70x85 til mine. Der har Bridie god plass iallefall, og de har ligget oppi der begge to også. Selvfølgelig da i en haug, men ja :wub: Nå får de hver sin!

Skrevet

Jeg slo til og kjøpte boken "Freestyle - å danse med hunder". Bare fordi det brant etter å kjøpe NOE, siden det tross alt var fri frakt... :wub: Håpløs er jeg.

Skrevet

Om ikke det holder så har jeg bestilt en back on track madrass i tillegg. :wub:

Hvor har du kjøpt? Jeg kunne tenkt meg en BOT overmadrass til meg selv jeg...

Skrevet

Så utrolig raskt det gikk. Bestilte det bitte lille juleaften, og regnet med at hundene måtte få gavene sine må etterskudd, men de dumpet ned i posten idag gitt :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...