Gå til innhold
Hundesonen.no

Kooiker savnet!


SFX

Recommended Posts

Jeg har fått en trist SMS om en kooikerhund som er savnet - eier og venninne gikk tur rundt Sognsvann (i Oslo), hunden forsvant og er ikke å finne etter to og en halv times leting.

Det er en hannhund som lyder navnet Taxi, han er åtte måneder gammel, rød/hvit. Han har på seg en sort webmastersele.

Han er chipmerket, og meldt savnet til Viking.

Om noen ser ham, vær så snill å ringe eier på 93088613.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Så fært! Jeg håper de finner Taxi igjen, men nå er det jo mørkt også og det gjør jo ikke saken lettere :blink:

Er ikke i nærheten av Sognsvann, men krysser alt jeg har for at de finner han i godt behold. Er det hunden til Irene?

Edit: er vel ikke så fryktelig mange Kooikere ved det navnet, så regner med det er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fært! Jeg håper de finner Taxi igjen, men nå er det jo mørkt også og det gjør jo ikke saken lettere :blink:

Er ikke i nærheten av Sognsvann, men krysser alt jeg har for at de finner henen i godt behold. Er det hunden til Irene?

Edit: er vel ikke så fryktelig mange Kooikere ved det navnet, så regner med det er det..

Jeg vet ikke hvem eieren er, jeg fikk melding fra venninnen som gikk tur med Taxi og eier. De leter enda, og det er vel snart fire timer siden Taxi ble borte. Vanskelig å se noe i mørket, og det er jo store områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lei for å spørre om dette, jeg tør ikke helt tenke tanken engang, men hvordan er isen på Sognsvannet nå? Er jo kun siste to dagene det har vært frost å snakke om, og det er jo os flere steder på det vannet.

Det er nå rundt -10 grader om natta her, så han bør nok finnes fort skal det gå bra, om han fremdeles er ute i skogen.

Håper virkelig han finnes i god behold! Det må være forferdelig å miste hunden sin slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lei for å spørre om dette, jeg tør ikke helt tenke tanken engang, men hvordan er isen på Sognsvannet nå? Er jo kun siste to dagene det har vært frost å snakke om, og det er jo os flere steder på det vannet.

Det er nå rundt -10 grader om natta her, så han bør nok finnes fort skal det gå bra, om han fremdeles er ute i skogen.

Håper virkelig han finnes i god behold! Det må være forferdelig å miste hunden sin slik.

Isen er variabel - flere skigåere er observert på isen, men isen er også ustabil/tynn enkelte steder.

Så tenker vi ikke mer på det... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Irene sin ja (jeg som skriver nå).

Han er fortsatt dypt savnet etter fem timers leting... :-( Letingen fortsetter straks og skal henge opp lapper. Har snakket med utallige mennesker rundt Sogsvann, og mange er engasjerte i letingen.

Forøvrig gikk det mennesker på ski over isen, så den tanken tør jeg ikke tenke engang.

Takker for all hjelp.

Se bilde av han på: http://irenen.com

post-2287-12609805101725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så fælt, og bare valpen jo :blink:!

Jeg bruker alltid reflekshalsbånd nå, samt en liten lykt i halsbåndet som er på når han løper løs. Man får kjøpt slike små lykter på chlas olson bla.

Ps. dette er selvfølgelig ikke ment som kritikk til de som har mistet hunden sin, men bare som et tips til andre som går løs med hunden sin nå i de mørke tider.

Håper inderlig hunden kommer til rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ekkelt! Håper virkelig han dukker opp i godt behold, og snart! Webmasterselene har vel litt refleks, men de er ganske smale så er vel litt lett å overse en hund med sånn sele selv om man har lys...

Tror dessverre ikke jeg kjenner noen som kan tenkes å være i det området så jeg kan dessverre ikke være særlig til hjelp. Men krysser alle fingre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt. Er han fortsatt borte? Jeg bor like ved, burde jo nesten ha tatt meg en tur for å hjelpe til med letingen... Skal se om jeg får det til når jeg har spist. Håper han kommer til rette i god behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Irene sin ja (jeg som skriver nå).

Han er fortsatt dypt savnet etter fem timers leting... :-( Letingen fortsetter straks og skal henge opp lapper. Har snakket med utallige mennesker rundt Sogsvann, og mange er engasjerte i letingen.

Forøvrig gikk det mennesker på ski over isen, så den tanken tør jeg ikke tenke engang.

Takker for all hjelp.

Se bilde av han på: http://irenen.com

Håper dere finner han snart! Det var ikke moro å lete i timesvis uten resultat, håper dere har mer hell utover kvelden... Hold meg oppdatert! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, dumt jeg ikke så den her tidligere. Var i omerådet i stad og har ei tispe som er i skikkerlig løpetid nå som kanskje kunne vært til hjelp i leteaksjon.

Krysser fingrene for dere. Forhåpentligvis flere ute på kvelden nå som været er bedre enn forrige uke. Også er det heldigvis ikke - 15-20 grader.

Når folk går over isen tror jeg en kooiker skal klare seg veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fortsatt sporløst forsvunnet...

Utrolig mange kjente og ukjente er med på letingen, og jeg setter utrolig stor pris på det fra alle sammen.

Nå er drosjeselskaper, radiostasjoner og selvsagt politiet og viking meldt fra til. Har også hengt opp en god del lapper i området.

Jeg håper virkelig at han er inne hos noen hvor det er varmt og trygt, men jeg kan ikke bare legge meg før jeg hører noe fra noen. Sitter bare her og gråter og legger ut annonser hvor det kan legges ut annonser etter 10 timers leting ute.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... :blink:

post-2287-1261000544331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er det selvfølgelig trist at hunden din er borte og det er vanskelig å ikke vite hvordan han har det. Heldigvis så er hunder svært hardføre og tåler ganske mye. Jeg hadde en kh Vorsteh i familien som forsvant da det var rundt -20 grader på vinteren, han kom til rette igjen etter 8 døgn, sulten, tynn og sliten, men i live og frisk. Så ikke gi opp håpet riktig enda, gå ut og let etter han og legg igjen noe med lukten av deg, jakke el, og sjekk etter spor der stadig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...