Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte?


Recommended Posts

Er det virkelig bare baggen-beltet som duger hvis man har en hund med litt krefter i trekkingen sin? Jeg kunne tenkt meg et magebelte for å avlaste armene mine på turer og til snørekjøring neste vinter (vi har jo ikke snø!), men syns prisen er litt stiv for baggenbeltet. :)

Jeg bruker helst klatresele til sterke hunder og det fungerer ypperlig :) Har ikke prøvd baggen beltet, men ivertfall mye mindre belastning på ryggen enn vanlige magebelter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Noen som har Baggen hundeførerveske (X2)? Er det det samme beltet, bare MED taske man kan ta av og på? Får man lårstropper til? Er det hurtigutløser på dette beltet?

Ja, ja, kommer an på hvor du kjøper det, ja.

Er det virkelig bare baggen-beltet som duger hvis man har en hund med litt krefter i trekkingen sin? Jeg kunne tenkt meg et magebelte for å avlaste armene mine på turer og til snørekjøring neste vinter (vi har jo ikke snø!), men syns prisen er litt stiv for baggenbeltet. :)

Baggenbeltet er verdt sin vekt i gull, og prisen er ikke for stiv for et så fantastisk produkt. Emm altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg får til er at du trer de igjennom slik at den festemekanismen som er lik den på quick-releasen vender utover. Ellers er det ikke noe verre enn å tre den gjennom de to "flapsene" som henger på beltet. De skal til slutt henge i en "U" også trør du bare gjennom. Ser ikke veldig fancy ut men funker derimot knall :)

Som hele Baggenbeltet jo gjør! Har gjort litt selvmodifisering så det kan brukes selv med flexiline. Er verdt penga, selv om det er litt bråkete og tungt med mindre du modifiserer det litt før jogging... (Sikkert ikke et problem om du har en hund som DRAR hele joggeturen, men det gjør ikke min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg får til er at du trer de igjennom slik at den festemekanismen som er lik den på quick-releasen vender utover. Ellers er det ikke noe verre enn å tre den gjennom de to "flapsene" som henger på beltet. De skal til slutt henge i en "U" også trør du bare gjennom. Ser ikke veldig fancy ut men funker derimot knall :)

Jeg har ikke funnet noen hemper eller noe som jeg kan tre hofteholderne gjennom, men jeg skal studere det en gang til etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet noen hemper eller noe som jeg kan tre hofteholderne gjennom, men jeg skal studere det en gang til etterpå.

De beltene uten refleks har ikke hemper.. Det er kun refleksbeltet og hundeførerbeltet (med rumpetaske) som har hemper til hoftereimer. Kan høres ut som at ditt ikke har det i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beltene uten refleks har ikke hemper.. Det er kun refleksbeltet og hundeførerbeltet (med rumpetaske) som har hemper til hoftereimer. Kan høres ut som at ditt ikke har det i det hele tatt?

Jeg husker faktisk ikke om det er refleks på, det er lenge siden jeg har brukt det. Men det fulgte med to slike stropper med "skolesekk-klemme", noe skal jeg vel bruke de til også?

Jeg får se mer på den når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke om det er refleks på, det er lenge siden jeg har brukt det. Men det fulgte med to slike stropper med "skolesekk-klemme", noe skal jeg vel bruke de til også?

Jeg får se mer på den når jeg kommer hjem :)

Hvis det fulgte med så skal det være mulig å feste de på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva betalte dere der?

Sendte mail til de med baggen-siden, og fikk svar om at jeg kunne bestille via dem. 730,- ble det for beltet med refleks og X1 demping. :blink:

Mitt begynner å bli noen år gammelt, 4år kanskje? Tror jeg betalte ca 600kr på den tiden. Gav det til sambo i julegave i fjor og da betalte jeg vel en 650 eller så, men husker ikke fra hvor. Har x2 demping og kunne ikke hatt x1 til hverken Lyng eller Lir :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt begynner å bli noen år gammelt, 4år kanskje? Tror jeg betalte ca 600kr på den tiden. Gav det til sambo i julegave i fjor og da betalte jeg vel en 650 eller så, men husker ikke fra hvor. Har x2 demping og kunne ikke hatt x1 til hverken Lyng eller Lir :blink:

Har du X2?? Kanskje jeg og må ha det da. Tenkte at siden My er så lita og jeg er så lita, så trengte jeg ikke mer. Men du har jo lille Lira, og du er jo ikke store jenta selv heller? (jeg veier rett over 50kg)

Men så trekker hun jo hardt når hun trekker da. Og rykkene hennes kan nok lett sammenlignes med rykkene til en mye større hund i flekkene. Hun drar jo lett samboeren min ut av balanse, og hun har kræsja i en 120kilos mann så han holdte på å gå i bakken :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg kjøpe både X1 og X2 hvis jeg skal gå med en stor og en liten? :blink:

Neinei - bare kjøp X2 med en gang! :blink: Er ubehagelig å gå med et belte som demper ALT for mye (synes iallefall jeg mitt gjør når jeg bruker både x2 OG strikkbånd på ski, får nesten ikke noe framdrift) - bedre med litt for lite enn litt for mye in my mind. Mener å ha hørt om flere folk med små hunder som har x2. Også har den jo den store fine refleksen, setter pris på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du X2?? Kanskje jeg og må ha det da. Tenkte at siden My er så lita og jeg er så lita, så trengte jeg ikke mer. Men du har jo lille Lira, og du er jo ikke store jenta selv heller? (jeg veier rett over 50kg)

Men så trekker hun jo hardt når hun trekker da. Og rykkene hennes kan nok lett sammenlignes med rykkene til en mye større hund i flekkene. Hun drar jo lett samboeren min ut av balanse, og hun har kræsja i en 120kilos mann så han holdte på å gå i bakken :blink:

Har prøvd x1 på Lir og det var skikkelig herslig, hun drar det stort sett helt ut også blir det sånn jojofølelse. Synes det er mye mer behagelig med x2. Lir veier 15kg og jeg er vel rundt 60 vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig bare baggen-beltet som duger hvis man har en hund med litt krefter i trekkingen sin? Jeg kunne tenkt meg et magebelte for å avlaste armene mine på turer og til snørekjøring neste vinter (vi har jo ikke snø!), men syns prisen er litt stiv for baggenbeltet. :blink:

Kommer vel litt an på hvor sterke hunder du har. Men Hööks har et prikk likt belte som baggen, til en mye billigere penge. Kvaliteten på dette er jeg derimot usikker på!

Link til beltet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en prøvetur med baggenbeltet (x2). Veldig deilig og jevnt trykk. Men jeg synes Kennelbeltet med rumpetaske er vel så bra! Merket ikke så stor forskjell egentlig. Jeg bruker flatt strikk-bånd til både baggen og kennel-beltet. Har ikke lårstropper til noen av beltene, og da gled baggen lettere opp enn det kennel gjør.

Har et vanlig kennel uten rumpetaske på også, men det blir veldig fort opp til midt på magen, så merker stor forskjell der.

Kennel med rumpetaske kostet ca 700, mens baggen med rumpetaske kostet ca 1000. Jeg synes de er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...