Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte?


Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Baggen-belte

Kjøpte det selv nå i høst og er kjempefornøyd. Det er god demping i beltet, to forskjellige strikker (X1-hunder som trekker litt, og X2-hunder som trekker masse). I tillegg kan man kjøpe lårstropper som holder beltene nede.

Jobbet en periode som hundelufter, og da hadde jeg opptil 4 sterke hunder i andre enden, og da merket jeg hvor grei demping var, og hvor viktig det var at beltet satt der det skulle, og ikke skled opp.

Det er riktignok litt pricey, men verdt hver eneste krone! Strikken kan også byttes ut og metallkrokene på festet byttes med plastikkroker hvis man vil at det skal være lydløst (for jakt og sånnt).

Rett og slett et genialt belte. Spesielt siden man kan feste ethvert kobbel til det, siden dempingen er i beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også baggenbelte X2 - det er helt supert! Har også lårstropper - aldri brukt dem men skal huske å ta dem med på fjellet til vinteren. Mitt største problem med beltebruk er å la være å dempe med armene. :icon_cry: Men jeg må inrømme at jeg kjenner det godt om Kahlo kaster seg frem alt hun kan i 2 meter bånd selv med demping - man får rykk, og jeg merket at jeg hadde trent noen muskler i knæra jeg ikke visste jeg hadde med å gå med henne i full trekk i beltet. Helt sikkert en treningssak - og ja, jeg anbefaler beltet - helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggen-belte

Kjøpte det selv nå i høst og er kjempefornøyd. Det er god demping i beltet, to forskjellige strikker (X1-hunder som trekker litt, og X2-hunder som trekker masse). I tillegg kan man kjøpe lårstropper som holder beltene nede.

Jobbet en periode som hundelufter, og da hadde jeg opptil 4 sterke hunder i andre enden, og da merket jeg hvor grei demping var, og hvor viktig det var at beltet satt der det skulle, og ikke skled opp.

Det er riktignok litt pricey, men verdt hver eneste krone! Strikken kan også byttes ut og metallkrokene på festet byttes med plastikkroker hvis man vil at det skal være lydløst (for jakt og sånnt).

Rett og slett et genialt belte. Spesielt siden man kan feste ethvert kobbel til det, siden dempingen er i beltet.

Det hun sa. Legg til fantastisk service fra de som produserer det (jeg fikk ny strikk gratis levert i postkassen fordi jeg tilfeldigvis møtte produsenten på tur og han mente at jeg ikke kunne gå med så slitt strikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggen belte, uten tvil :icon_cry:

For meg som er litt bredere over hoftene enn rundt livet så er lårstroppene en nødvendighet og faktisk ikke ubehagelig overhode.

Uten dem hadde beltet havnet midt på ryggen iløpet av to meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggen- fan her også :icon_cry:

Men enn "bråstopp- bånngass"- setter (=mye rykk om man ikke følger med) har baggen-beltet hvert som å gå inn i himmelen. Jeg kjenner jo rykkene nå også, men det føles ikke lenger som om ryggen truer med å dele seg i to:P

Har prøvd litt av hvert og baggen er den ubestridt beste til nå. God demping, sitter godt (jeg bruker ikke snorer) og for min modell er det inkludert bred og god refleks. Jeg er også veldig fan av at den ikke har krok. Det hindrer at bånden hopper av + at man ikke får grisevondt i magen om man skulle være så uheldig å lande oppå kroken. Mange er skeptisk til om festesystemet til baggen er kjapt nok å løse ut. Jeg har tryna i isete nedoverbakke med to løpsvillige settere, en litt hjelpevipp i båndet som går gjennom festet og jeg var frigjort fra isene oppskraping.

Om man allikevel vil ha krok så tilbyr de en løsning for det også så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er skikkelig uproff på dette og kun går med tre/fire greie ikke-trekkende beardiser så funker dette beltet faktisk helt utmerket: http://www.jula.no/belte-1-22-m-133248. Har da også en karabinkrok som jeg fester båndene til beltet med.

For 39,- syntes jeg det var verdt å prøve, og det fungerte helt utmerket.

Men igjen - kanskje lagt bedre belter de andre her foreslår, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss hard-core skientusiaster og markatravere er Baggenbeltet overlegent det meste annet :icon_cry:. Jeg har testet ut flere typer de siste 18 åra, men har alltid endt opp med det gamle Baggenbeltet jeg kjøpte brukt i 1993 (inntil jeg ble frastjålet det da bilen ble stjålet og jeg måtte kjøpe nytt). Jeg kjøpte nytt Baggenbelte nå - og det er like fantastisk selvsagt :ahappy:. De andre beltene kan bare gå og legge seg *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale og få med lårstroppene. Som sagt, de har reddet ryggen mine fra store skader. Å gå 5 timer daglig med hunder som trekker, og beltet som ligger feil hadde nok gjort sitt. Men pga disse fantastiske stroppene, var jeg ikke annet enn støl i kroppen.. ikke litt vondt i ryggen engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, her brukes bare klatreselen som magebelte her;) kalkposen brukes til å oppbevare godbiter eller drikkeflaske, den har lår stropper som sitter godt, og er behagelig å ha på:icon_cry: hunden driver ikke å rykker eller drar noe særlig da, så da blir det litt lettere å improvisere! samt at det er veldig greit å bruke noe man alt har når muligheten er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi aldri lurt å skrive uten briller ser jeg. Det skulle stå at baggen og non - stop har belte det er verdt å se på. Har selv baggen og er kjempefornøyd med det.

Tusen takk:)

baggen er tydeligvis noe de fleste setter pris på:icon_cry:

SIRI: har de alltid hatt med strikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en link til Baggenbelte i en nettbutikk? Hva ligger de på prismessig?

Jeg kjøpte den på canis, til kr. 659,-, med stropper til. Kan godt hende den finnes billigere andre steder, canis er vel stort sett ikke kjempe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det om dere skal på langtur med en stor sekk som har magebelte?

3 alternativer:

Putter flexilina i magebeltet og har den på "åpen" innstilling (hvis hunden ikke skal dra meg) - har baggenbeltet under sekken (hvis bikkja skal dra meg - men i lengden må dette bli painfull... kun utprøvd med liten sekk, ikke stor 50liters) - har hunden løs :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...