Gå til innhold
Hundesonen.no

Adventskalender og annet adventskos


Poter

Recommended Posts

Jeg er så heldig at jeg har adventskalender i fra min søster (og hun får fra meg). I dag da jeg åpnet kom Arn og skulle være med. Han satte seg i sofaen med meg og snuste på pakken, veldig interessert. Noe spiselig der med andre ord :D Han snuste noe veldig inni papiret og når det var halvveis av, syntes han at han godt kunne få den, og grep tak i den og skulle til å gå :ahappy: Var sjokolade der, men desverre for Arn, ingen hundesjokolade. Han ble ikke særlig snurt, for han fikk leke med papiret etterpå, men han kastet lange blikk på sjokalden som lå på bordet.

Vel, jeg la pakkene tilbake i kurven og gikk for å sette på en maskin med klær. Hørte det raslet litt ute i stua og gikk for å se. Jo, der pilte Arn inn i buret sitt med noe. Når jeg spurte hva han hadde, kom han stolt som en hane med en pakke :) Pakke nr 18, faktisk. Lurer på hva for noe spiselig som er inni der? :lol: Hadde tenkt og ha adventskalenderen stående på sjenken i stua, men tror nok den bør stå trygt på kjøkkebordet. Eventuelt må jeg vel låse den inn i et skap eller noe :P

Søsteren min mente jeg burde lage en adventskalender til Arn :P Han får nok ikke det, men får satse på at han får noe spiselig til jul, da. Veldig pakkeglad hund, forresten. Nevøene våre bruker å gi julegave til ham og de synes det er morsomt å se på når Arn åpner dem selv, så han husker nok godt akkurat det :P

Har dere adventskalender til hundene og er de også pakkeglade? En av våre tidligere hunder, likte papiret vel så mye som innholdet :thumbs: Der var det riving og sliting som var tingen!

Andre koselige adventsgreier hundene deres er med på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaai.... jeg er en ond og smålig matmor for mine får ingenting de.. :ahappy:

Men asså, de får godis hver dag uansett stort sett så det er vel egentlig ikke synd på dem! Og så tenker jeg som så at hunder skjønner definitivt ikke noe av "nå skal du få godis i 24 dager og så får du ikke mer" så ingen adventskalender her!

Men julegave får de! I fjor var begge alene hjemme på julaften da, men tror ikke de syntes det var verre enn å være hjemme alene en hvilken som helst annen dag... Æsj, jeg er visst skikkelig slem! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde julekalender til eldste hunden, da hun var "enebarn", men jeg innså at det igrunnen er ganske tullete, så har ikke fortsatt med det. Hundene får både godbiter og tyggesaker omtrent hver dag så de har ikke behov for kalender.

Men i dag fikk de julepølse med saus og poteter til middag, så de har nå litt glede av jula de også:-)

Pakker på julaften får de også, både av meg og resten av familien, og det er veldig stas, uansett om det er en ny bamse eller noe spiselig. Også er selvfølgelig båndet og papiret en liten gave i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første året jeg ikke har adventskalender :thumbs: Så jeg sitter nå her, singel og alene, og råtner :lol:

*host host*

Menne, nei, tror ikke bikkjedyret mitt skal få julekalender til neste år.

Mamma brukte å gi julegave til onkels elghund. Hun pakket griseører inn i det tynneste julepapiret hun fant og lot gjerne et hjørne stikke litt ut (ja, sånn at hun var sikker på at han luktet hva det var liksom *himle*). Bamse ble helt vill på julaften og rev papiret av i ei forrykende fart før griseøret ble fortært :ahappy: Stor underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hatt gavekalender sammen med søsteren min, og de siste to årene har jeg hatt det alene, men i år er det slutt. I fjor hang nemlig pappa - i mangel på mer kreative ting - opp en del sjokolader på kalenderen. Tinka jafset dem i seg, så pappa hang opp nye. Tinka jafset dem i seg enda en gang, så pappa hang opp nye og gjemte bort kalenderen, slik at Tinka ikke skulle få tak i sjokoladebitene. Det førte også til at jeg helt glemte å åpne dem, så vi besluttet at det ikke ville være noe stort savn å ikke ha kalender i år. :ahappy: (Selv om Tinka ikke hadde sagt nei til mer sjokolade...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv så snurt da mamma bestemte at fra og med iår skulle det bli 20års-grense på julekalender.. jeg ble 20 i mai :ahappy: Så da ble det ihvertfall ikke noe kalender på vofse! :thumbs: Men lange gode turer og godbiter og noe tyggeben får hun jo hver dag så hun koser seg nok masse.

Men på julaften er det fullt av hundegaver med spiselige ting eller leker.. og alltid like morsomt og se de tre hundene vi feirer jul med (Tinka, mors Chico og tantes Birk) åpne hver sin pakke i full fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får adventskalender av mamma selvom jeg ikke bor hjemme :D hehe.

Men får "bare" 4 vær dag, fordi vi er 4 søsken, men da får jeg jo og litt større gaver da. Så syns det er en ok løsning :D

Har ikke kalender til Brumlemann, men han får ekstra masse jammis nå i desember! Julegave skal han og få, men har ikke bestemt meg for hva enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hunden egen julekalender. Ettersom hun ikke er så glad i mat ble det en treningskalender med forskjellige triks og andre ting som jeg har utsatt å trene på i løpet av året. Hver dag trekker vi en ny lapp og trener på det som står på lappen, i tillegg til den vanlige treningen selvfølgelig. Fie synes det er kjempe kjekt og det er en fin måte å få trent på det som vanligvis blir utsatt til senere. :lol:

På julaften får hun også julegaver, masse pakker som hun får pakke opp selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, på en måte... Jeg og mamma har alltid vært veldig glad i julekalendere (sånne med sjokolade i) så vi pleide å kjøpe en til hver av oss og en til hver av dyra. Men siden dyrene ikke får menneske-sjokolade ble vi "dessverre" nødt til å spise sjokoladebitene deres for dem. :lol: Den tradisjonen har jeg oppretthold så Jaily har teknisk sett sin egen julekalender. Hun får bare ikke innholdet selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hunden egen julekalender. Ettersom hun ikke er så glad i mat ble det en treningskalender med forskjellige triks og andre ting som jeg har utsatt å trene på i løpet av året. Hver dag trekker vi en ny lapp og trener på det som står på lappen, i tillegg til den vanlige treningen selvfølgelig. Fie synes det er kjempe kjekt og det er en fin måte å få trent på det som vanligvis blir utsatt til senere. ;)

På julaften får hun også julegaver, masse pakker som hun får pakke opp selv. :P

Det var lurt! Takk for tips :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får julekalender av mamma hvert år (i år er det flax julekalender)...er nå 34år gammel og syntes det er like gøy hvert år (akkurat like gøy som påskeegget).

Chicka har også pleid å få kalender av mamma, men dette året hadde de ikke fått det inn i dyrebutikken hennes, så hun fikk en hundekjekspakke som jeg skulle gi hun en av hver dag, neste år skulle hun lage kalender selv til Chicka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahlo har heller ikke julekalender - men fikk pakke opp gaven fra Eddie og Blade da de var her - en stor myk ball - Kahlo syns det var kjempegøy da jeg satte meg på gulvet med henne og sa hun kunne ta den kule pakken - hun åpnet pakken selv og at det kom en diger ball som hun fikk rote frem i papiret var helt supert! Tipper hun blir farlig å ha rundt juletreet - uavhengig om det er spiselige ting eller ikke i pakkene. Det farligste med det spiselige blir vel helst at ikke truls får nærme seg treet og HENNES pakker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...