Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagerminds C-kull


Caroline

Recommended Posts

Litt brått og uventet, men kanskje like greit ettersom vi ikke vet hvor Rebus befinner seg når neste løpetid ville funnet sted.

Den 28.11.09 kom jeg hjem fra NKK Lillestrøm, og da var Saeta fødeklar, kvelden før termin. Jeg har ikke lappen min med klokkeslett her, men midt i natten kom ihvertfall valpene. Dette er en kombinasjo njeg har drømt om siden jeg første gang så Rebus i april. Jeg har selv trent ham og stilt ham til de fleste av hans resultater i år, om gjør ham til Årets sheltiehannhund 2009. Saeta selv er heller ikke langt bak, som årets nr.2 på tispelisten. Saeta kjenner dere vel godt til, men for de uinvidde er hun ikke bare vakker, men også trivelig og brukbar. Vi har trent heller sporadisk, men hun har da oppnådd bronsemerket i agility samt sølvmerket og opprykk til kl.II i lydighet (der vi debuterer neste år).

Jeg tenkte dere skulle få gjette antall, kjønn og farger, men jeg orker ikke vente :wub:

Den førstefødte var ei sobel tispe på 210 gram, fulgt av nok en sobel tispe på 230 gram. Deretter fulgte en sobel hannhund på 240 gram, enda en sobel hannhund på 190 gram, før det hele ble avsluttet med enda to tisper; tricolour på 210 gram og sobel på 250 gram. 4 tisper og 2 hannhunder, 6 totalt! Helt fantastisk, og veldig, veldig moro :D

Valpeassistenten min var valpevakt i dag, så bildene kommer etterhvert :D

Legger ved bilde av de stolte foreldrene som en smakebit;

Saeta-Rebus1small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk :D Det eneste om er sikkert er at jeg skal ha ei tispe selv, og en hannhund med medeier. Den ene hannhunden har helt fantastiske tegninger og har et helt annet hode enn jeg har hatt tidligere, så jeg er ganske sikker på at han får farens hodetype (som er helt nydelig). Tiden vil vise, men jeg får ofte en "feeling" på en eller flere valper ved fødsel, og denne gangen var det ham :wub: Har tatt noen kjappe bilder, må bare få lagt dem over her. Ellers spiser alle godt og ingen har gått ned i vekt som jeg kan se. Saeta elsker å ha valper, og går aller nådigst ut for å tisse :D Benedicte skulle nesten hatt premie, som gjettet alt riktig tidligere idag utenom hvilken valp som var tricolour :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for vakre Rebus og Saetavalper :wub: Dette syns jeg er en KJEMPEspennende kombinasjon og jeg må ta meg i å tenke "mon om jeg ikke bare skulle hatt eeeeen liten sheltie til" :D

Gleder meg til å se dem vokse opp Carro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Silje daaa, alle trenger en litøøøhn sheltie :wub: Jada Lene, det kom en liten overraskelse. Statistisk sett vil det jo komme 25% tricolour fra en slik kombinasjon og teoretisk kan det også komme kun tricolour, men dette er andre gang hun er paret med tricolour bærer/skygget sobel, og av 10 valper er det nå én tricolour :D Genetikk er morsomt, men det kan slå ut mange veier. Jeg liker alle farger jeg, så lenge hunden er velskapt osv., så jeg velger kun den som blir best og ser forbi farge når jeg skal beholde valp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jeg skal ikke ha en ren utstillingshund-jeg skal ikke ha en ren utstillingshund* :wub:

Nå syns jeg du var frekk mot Saeta som faktisk har fått bronsemerket i Agility og opprykk til klasse 2 i LP :D Ikke noe ren utstillingshund her! :D

Gratulerer med valper! Gleder meg til bilder :D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for vakre Rebus og Saetavalper :D Dette syns jeg er en KJEMPEspennende kombinasjon og jeg må ta meg i å tenke "mon om jeg ikke bare skulle hatt eeeeen liten sheltie til" :D

Gleder meg til å se dem vokse opp Carro!

Det synes jeg virkelig du skulle ha. Hvis du finner ut at det blir for mange hunder så kan du jo alltid selge den til meg når den er ferdig sjekket for hd og øyensykdommer :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...