Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye lydighetsregler, når?


Aussieglis

Recommended Posts

Ser reglene på tannvisningen også er endret, betyr dette at dersom en hund stryker på tannvisningen pga den er redd så får den lov å forsette ?

Hund som av andre årsaker enn aggressivitet ikke tillater at hundens bitt kan kontrolleres, skal underkjennes i øvelsen, men ikke nødvendigvis bortvises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Ser reglene på tannvisningen også er endret, betyr dette at dersom en hund stryker på tannvisningen pga den er redd så får den lov å forsette ?

Er vel ikke akkurat nytt? Men de har kanskje utdypet det litt bedre nå? Tidligere stod det:

Ved karaktersetting av øvelsen, skal det tas hensyn til

hundens almene oppførsel. Hund som viser aggressivitet, underkjennes og utvises.

For å få en godkjent karakter er kravet at hundens bitt skal kunne kontrolleres på

en normal måte, uten at hunden setter seg til motverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må nå si jeg liker de nye reglene. For meg har det jo ingenting å si, da jeg ennå ikke har startet LP. Nå snakker jeg i Forhold til bronsjemerket da det er det første vi skal få tatt i løpet av vinteren en gang.

Stå under marsj: Frost har lett for å sette seg når jeg kommer tilbake etter stå øvelsen, så det at vi skal frem i marsj 3 meter for å så sette seg vil gjøre øvelsen lettere for oss :)

Enkeltdekk: 1min og ikke 2 min, do I need to say more?? :)

Og ingen Fvf, her er jo Frost sitt svakeste øvelse, så jeg er glad det ikke kommer før høyere klasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...