Gå til innhold
Hundesonen.no

hva er fobiene til din hund?

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

hva er din hund redd/ hater? :P

vega KATTER! livredd katter:P hun får panikk av å se en å springer flere ganger rundt meg!

hun er redd ku osså

mira er redd for å dra fra meg...pluss at hun HATER skinke--- :)

jaja...det var noen :P

Skrevet

Tja... Hun liker ikke å gå alene i hagen (hender ofte jeg slipper henne ut om kvelden) når det regner veldig mye, er bekmørkt og vinden uuuuuler gjennom hele Bergen :) Da står hun på trappen og ber om at jeg skal bli med henne :P

Skrevet

Skudd...og klikker tidligere men det har gått over..vet ikke helt om han er redd skudd lenger heller egentlig..

Og så er han redd lyse ting i mørket..han er i det hele tatt litt mørkeredd :oops: :wink:

Skrevet

Vesla er redd for støvsugeren når den er skrudd på, men med en gang den er av bjeffer og kjefter hun på den :) En ordentlig tøffing. Hun er også redd for mørket.

Lisa er redd for støvsugeren, høye lyder, torden, fyrverkeri og å være langt unna oss på tur. Hun er veldig pysete og er redd for masse, men hun er omplasserings hund, og ble omplassert fordi eierene hennes ble arrestert da hun var valp, så hun har sikkert opplevd litt av hvert :P

Skrevet

Støvsugere og glatte gulv. I tillegg er hun redd for varm mat, hun stiller seg i angrepsposisjon og bjeffer mot den. Tror visst at f.eks. kjøttkakene skal hoppe opp fra skåla og ta henne. Utrolig komisk å se på! :)

Skrevet

Støvsugern..... Men han er litt nysgjerrig og.. må stå og se på.

Sånn tror jeg mange mennesker er med sine fobier og, foreksempel så er mange av de som er redd slanger også facsinert av dem. Liker og se på tv programmer osv med dem.

Skrevet

Aro:

Regn :roll: Alt som kommer i dråpeform, regn ute, vannkannen (når jeg skal vanne blomstene gjemmer han seg under bordet), hageslangen, dysjen o.l. Men han elsker svømme i de store vannene i heia, og i sjøen. :wink:

Han går heller ikke i trappne inne. Gåt kun i brede trapper ute i undergangen og kjellertrapper...

Rar hund :)

Shaylee:

har jeg ikke funnet noe på enda.

Skrevet
Vesla er redd for støvsugeren når den er skrudd på, men med en gang den er av bjeffer og kjefter hun på den :) En ordentlig tøffing. Hun er også redd for mørket.

Lisa er redd for støvsugeren, høye lyder, torden, fyrverkeri og å være langt unna oss på tur. Hun er veldig pysete og er redd for masse, men hun er omplasserings hund, og ble omplassert fordi eierene hennes ble arrestert da hun var valp, så hun har sikkert opplevd litt av hvert :P

Kjenner til bjeffinfg og slossing med støvsugeren :P hehe.

Skrevet

Vel... Chessea har ikke noe som hun er spesielt REDD for som jeg vet om.

Men som sagt, støvsugeren..

I tillegg er hun litt skeptisk ovenfor nye hunder. Og hun er veldig redd for at noen skal ta fra henne tingt hun har stjålet.. :) *vi trener på det, ja*

Men det værste er vel sela hennes. Når vi skal på tur, og tar frem sela, løper hun og gjemmer seg. Vet ikke om det er fordi hun er redd den, eller om det er fordi hun syns det er morsomt. Virker egentlig som om hun bare vil spille oss et puss :P

Skrevet

Han er redd plastikkposer når jeg rører de, eller når jeg åpner en potetgullpakke, eller ei brusflaske å den sier masse psss. men rart nok er han ikke redd når jeg spiller høy musikk, han kan sove han mens jeg har på høy musikk, men med engang jeg rasler med en pose eller noe, så skvetter han til. han var jo ikke redd det før. og vann er skummelt, han liker ikke å bade i sjøen/elva men det går bra å dusje han i badekaret. og han synes det er kjempe gøy når jeg holder hageslangen mot han, da hopper han i mot den å unna. ganske moro å se på :)

hunder som er større enn han er også skummelt.

Skrevet
støvsugern.......

kuer, hester, elg....... store dyr..... :wink:

Å så har han fobi mot å drite på flatmark, med mindre gresset er over 30cm. Helst skal det være i en bakke, opp mot et tre :roll:

(eller blomsterbedet til elisa :) )

Skrevet

Lisa er litt skeptisk til støvsugern, også er hun redd for å gå på kjøkkengulvet for det er så j***** glatt der at hun sklir rundt som Bambi på isen. Jeg får investere i en teppe på kjøkkenet slik at hun tør å gå inn der igjen og så hun ikke skal ødelegge beina sine.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...