Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan foretrekker du hjemmesiden?


Wanderlust

Hjemmesideoppbygning  

45 stemmer

  1. 1.

    • Scroll i siden?
      9
    • Hele siden med scroll?
      36


Recommended Posts

Du har jo egentlig litt rett i det, men ser man på det så er jo alle de fineste sidene relativt like og det tenker jeg at betyr at det oppsettet er mest appelerende til leseren.

Hmm.. hvordan forklare? :innocent: Når siden består av en ramme med banner øverst, og dette banneret har en farge som går igjen på resten av siden, og inneholder også et par bilder av hundene, og de "standard" linkene "alle" har, så synes jeg det blir litt kjedelig. Hva med å heller ha menyen på siden i stedet for øverst? Eller hva med å ikke ha en "ren" farge som bakgrunn, men noe med litt mer liv i? Eller.. Jeg vet ikke, jeg bare føler mange av disse sidene er masseproduserte, og jeg synes de ser litt kjipe ut. Det var grunnen til at jeg valgte å ikke gå til det steget å lære meg slikt, fordi jeg skjønner jo at det er enkelt og lettvindt (og slik må det jo nødvendigvis bli i begynnelsen), men det ser jo heller ikke ut som om de som har satt seg litt mer inn i det og kommet litt lenger, har noen store forskjeller på siden sin i forhold til de som er flinke.. Det virker som om det eneste man kan forandre på da, er fargene.. sånn i hovedsak. Jeg liker å forandre på mer enn det, og jeg vil siden min skal ha potensiale til å se mer "proff" ut enn hjemmesnekra, og jeg vil ha den litt ulik alle andres sider, og derfor har jeg valgt som jeg har. :whistle: Men det er ikke sånn at jeg ikke gidder besøke en side bare fordi den ser slik ut altså! Og det er flere som klarer å utnytte det designet bedre enn andre, og gjøre siden spennende! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, du har jo rett i at de bli rlike og om man ikke er flink med bilder og slikt kan de vel fort bli kjedelige også. Selv har jeg vel en ganske standardside i forhold til oppsett. Menyen er på toppen rett og slett fordi jeg synes det er mest ryddig, men det blir sikkert litt smak og behag. Og duse farge/ farger som passer godt overens synes jeg er penest. men det blir igjen litt smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellig egentlig, men liker personlig meny på toppen best. Med en meny på siden syns jeg fort siden kan bli for smal (spørs helt hvilken oppløsning man lager siden ut ifra). Og jeg liker en helt enkel side, da for mange sider blir fort "for mye" (den ser ikke proff ut av den grunn) og rotete menyer.

Neste side blir en side med scroll på hele siden, også får jeg prøve ut og smake litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, du har jo rett i at de bli rlike og om man ikke er flink med bilder og slikt kan de vel fort bli kjedelige også. Selv har jeg vel en ganske standardside i forhold til oppsett. Menyen er på toppen rett og slett fordi jeg synes det er mest ryddig, men det blir sikkert litt smak og behag. Og duse farge/ farger som passer godt overens synes jeg er penest. men det blir igjen litt smak og behag

Jeg har tenkt litt, og jeg tror også at noe av det som gjør at jeg ikke blir 100% komfortabel med den type sider, er at de ofte ikke går over hele bredden på skjermen, om du skjønner hva jeg mener? Ofte er det bare en liten avlang boks på midten av skjermen og masse scrolling.

Men nå må verken du eller andre ta dette som noen stor "kritikk" og "slakt" av eventuelle hjemmesider altså, det er bare min personlige mening. :innocent: Jeg synes forresten ikke siden din havner i den kategorien i det hele tatt, selv om den kanskje kan ligne. Du har gjort veldig mye ut av siden din syns jeg, og jeg får ikke samme inntrykk når jeg besøker din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er pent med scrolling "i" siden i det hele tatt. Det blir alt for trangt og er ikke fint designmessig. Det blir litt rotete liksom.. :)

Jeg liker både når menyen er øverst på siden og når den er på siden. Men synes det fort blir litt for statiskt og kjedelig når den er på toppen av siden.

Personlig så liker jeg også at siden/bloggen er lang og smal istedet for at den dekker hele skjermen. Da synes jeg det fort kan se litt dumt ut hvis man for eksempel skriver et par linjer og så er linjene "dratt" utover hele siden. Hvis noen skjønner hva jeg mener.. :)

Og man slipper å skrive en hel stil for at det skal se bra ut.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare scroll av hele siden.. Føler dette er enklest, da jeg lager det i FP. Har ikke lært meg hvordan jeg lager skikkelig med slik frame ting, kanskje like greit :icon_redface:

Iallefall på min hjemmeside tror jeg det er best med scrolling av hele siden...

Tearani's hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig best meny i toppen og scrolling i siden, slik jeg har hatt min egen side veldig lenge. Men i det siste synes jeg det har blitt veldig mange her på forumet som har veldig lik min egen side, og det synes jeg er kjedelig. Så jeg har vurdert å lage noe annet, men det er jo en del arbeid med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig best meny i toppen og scrolling i siden, slik jeg har hatt min egen side veldig lenge. Men i det siste synes jeg det har blitt veldig mange her på forumet som har veldig lik min egen side, og det synes jeg er kjedelig. Så jeg har vurdert å lage noe annet, men det er jo en del arbeid med det.

Vet jeg alt om :icon_redface: (jeg er vel en av de som har veldig lik som deg). Men nå driver jeg med en ny, men sånt tar tid. Syns liksom det er enklere med iframe og resten av sidene inni, men nå er jeg lei, og som du Belgerguri sier, er det mange som har denne typen (og alt blir fort likt). selvom det antageligvis blir mye likt som andre sider nå (min blir helt enkel fordi jeg syns noe annet blir rotete).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at scroll på hele siden fungerer best. De fleste profesjonelle webdesignere unngår iframes. En av grunnene er f.eks at det er veldig upraktisk i forhold til linking og til søkemotorer. Hvis jeg f.eks skal linke til Monicas hund Bocca, må jeg si: Gå til http://www.monicaen.com og klikk på Bocca i menyen. Eller jeg kan linke direkte til Boccas side http://www.monicaen.com/Bocca.htm, men da får jeg jo ikke med menyer og layout. Det samme ville skje om jeg fikk treff på Boccas side i en søkemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at scroll på hele siden fungerer best. De fleste profesjonelle webdesignere unngår iframes. En av grunnene er f.eks at det er veldig upraktisk i forhold til linking og til søkemotorer. Hvis jeg f.eks skal linke til Monicas hund Bocca, må jeg si: Gå til http://www.monicaen.com og klikk på Bocca i menyen. Eller jeg kan linke direkte til Boccas side http://www.monicaen.com/Bocca.htm, men da får jeg jo ikke med menyer og layout. Det samme ville skje om jeg fikk treff på Boccas side i en søkemotor.

Det er et godt poeng, men har aldri tenkt at noen vil linke til en enkeltside på siden min. Men som sagt, nå blir dette endret. Må bare bli ferdig med siden, og så lage et nytt banner og litt sånne ting :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et godt poeng, men har aldri tenkt at noen vil linke til en enkeltside på siden min. Men som sagt, nå blir dette endret. Må bare bli ferdig med siden, og så lage et nytt banner og litt sånne ting :icon_redface:

Da har jeg fått lagt det ut med et midlertidig banner, også får jeg se om jeg blir vandt til det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :rolleyes2: Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :P Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert feil plass men Spør læl jeg : Hvordan får dere til sånn Teller på siden deres...

Fikk det til på den gamle siden jeg hadde men får ikke til det på den nye .. (Bruker nå one.com)

Anita, du kan gå inn på Motigo og få webcounter der. Jeg har egentlig webcounter på min hjemmeside men den datt ut når jeg sist oppdaterte, så må få den inn igjen. Veldig enkelt å skaffe seg både gjestebok, webcounter og webstatistic der :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :rolleyes2: Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :P Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Aha! Er det det jeg driver med ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre en hjemmeside til å ha scroll langs hele siden trenger ikke være vanskelig i det hele tatt. Man trenger bare å bruke noe som heter php include. :D Det er ganske likt iframes, bare enda bedre. :D Google det, så får dere opp mange nettsider om hvordan man gjør det. Eller hvis dere vil kan jeg lage en ny tråd og prøve å forklare det.

Yes please, lag gjerne en ny tråd og prøv å forklar det :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...