Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan foretrekker du hjemmesiden?


Wanderlust

Hjemmesideoppbygning  

45 stemmer

  1. 1.

    • Scroll i siden?
      9
    • Hele siden med scroll?
      36


Recommended Posts

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg lurer på hvordan folk foretrekker at hjemmesiden er bygd opp.

Scroll i siden, som jeg har. Eller at man scroller hele siden, som f.eks Martine med kokos og kenya her inne har (håper ikke det gjør noe om jeg bruker deg som eksempel).

Tenker ikke på hvordan siden ser ut ellers, bare hvilke av disse oppbygningene en selv foretrekker når man er innpå en side :hyper:

Nysgjerrig, og tenker på å lage "ny" side, men litt usikker. Så håper dette ble forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for scroll på hele siden. Årsaken er at jeg har besøkt alt for mange hjemmesider med "frames" som har vært helt håpløse å forholde seg til. En frame, slik du har den er okei, men når det blir frame inni frame blir det tungvindt. Jeg liker ikke å måtte scrolle inni siden mange ganger for å se det jeg vil se; da blir jeg bare irritert, og det ender opp med at jeg klikker meg ut.. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt 50/50. Brukervennligheten er større på iframe(scrolling i midten), om det er gjort riktig(i og med at menyen er synlig hele tiden). Om man skal linke til en side med iframe, må man åpne side i eget vindu osv.

Hvorfor jeg har valgt å ha hele siden i scroll(helt i orden at du brukte siden min som eksempel selvfølgelig) er fordi:

-Den lett kan linkes til

-Jeg kan ha litt str på bildene uten at man må scrolle for å se hele bildet

Det som fort blir problemet på sider med scrolling er ofte at folk ikke lager samme oppsett på hver side, og at designet flytter seg når man trykker rundt på hjemmesiden.

Jeg har hatt begge deler, og om man skal bytte layout eller noe - er jo en side med iframe enkel å bytte designet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte for scroll på hele siden. Årsaken er at jeg har besøkt alt for mange hjemmesider med "frames" som har vært helt håpløse å forholde seg til. En frame, slik du har den er okei, men når det blir frame inni frame blir det tungvindt. Jeg liker ikke å måtte scrolle inni siden mange ganger for å se det jeg vil se; da blir jeg bare irritert, og det ender opp med at jeg klikker meg ut.. :hyper:

Skjønner godt hva du mener :)

når jeg så på eksempelsidene dine så tenkte jeg "samme det", men det har kanskje noe med at dere begge har veldig ryddige og oversiktlige sider. Men om jeg skal velge tror jeg at jeg liker at hele siden scrolles slik som huldra

Jeg er så usikker selv ang hva jeg liker best. Men er sånn jeg har nå jeg har fått til, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det med blogg og gjestebok om jeg gjør det på den andre måten (har begynt å lage ny side, og får se om jeg legger ut den).

Jeg er litt 50/50. Brukervennligheten er større på iframe(scrolling i midten), om det er gjort riktig(i og med at menyen er synlig hele tiden). Sånn som her, blir det litt for mye scrolling i flere ruter(Og nei, det er ikke for å henge ut KHK, men det var den siden jeg kom på at var slik). Om man skal linke til en side med iframe, må man åpne side i eget vindu osv.

Hvorfor jeg har valgt å ha hele siden i scroll(helt i orden at du brukte siden min som eksempel selvfølgelig) er fordi:

-Den lett kan linkes til

-Jeg kan ha litt str på bildene uten at man må scrolle for å se hele bildet

Det som fort blir problemet på sider med scrolling er ofte at folk ikke lager samme oppsett på hver side, og at designet flytter seg når man trykker rundt på hjemmesiden.

Godt det gikk bra :) Liker siden din veldig godt, og var den jeg husket i farta :aww:

Det som irriterer meg mest med sånn jeg har det nå, er som du sier at jeg må begrense str på bildene.

Men som jeg sa litt lenger opp, så holder jeg på med en side hvor hele siden i scroll. Men så lurer jeg på hvordan jeg gjør det med f.eks bildesiden, blogg og gjestebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lurer jeg på hvordan jeg gjør det med f.eks bildesiden, blogg og gjestebok.

Bildesiden hadde jeg på selve siden først, men tenkte at når jeg bytter layout engang blir det en helvetes jobb - så nå åpnes de bare i nytt vindu. Bloggen og gjesteboken er en iframe :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil, scroll med hele siden. Jeg sitter mye på en liten netbook, og sider med frame orker jeg ofte ikke lese fordi det blir plass til ca to setninger om gangen på skjermen fordi framen i seg selv tar så mye av skjermplassen. Dermed må jeg scrolle veldig mye mer for å lese, og oversikten blir mye dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildesiden hadde jeg på selve siden først, men tenkte at når jeg bytter layout engang blir det en helvetes jobb - så nå åpnes de bare i nytt vindu. Bloggen og gjesteboken er en iframe :hyper:

Gjesteboken har jeg lagt i en iframe og fått vinduet stort nok, men vet ikke helt hvor mye jeg må beregne til bloggen. Får vel finne et innlegg med masse bilder og beregne etter det da :aww:

Men bildesiden vet jeg ikke helt hva jeg gjør, om jeg skal gjøre som deg og åpne album i nytt vindu, eller om jeg skal ha det inn i siden (men som du sier det blir nok av jobb når man skal bytte layout (tenker jeg bare må være flink til å lage banner med samme navn, og prøve å få lagd css med tanke på bakgrunnsfarge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesteboken har jeg lagt i en iframe og fått vinduet stort nok, men vet ikke helt hvor mye jeg må beregne til bloggen. Får vel finne et innlegg med masse bilder og beregne etter det da :hyper:

Men bildesiden vet jeg ikke helt hva jeg gjør, om jeg skal gjøre som deg og åpne album i nytt vindu, eller om jeg skal ha det inn i siden (men som du sier det blir nok av jobb når man skal bytte layout (tenker jeg bare må være flink til å lage banner med samme navn, og prøve å få lagd css med tanke på bakgrunnsfarge).

Det tenkte jeg også, helt til jeg skulle forandre på menyen... Det ble litt av en jobb. Bloggen er bare å kjøre opp i str, jeg tror jeg har 15 000 px.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig begge deler, men sånn sett synes jeg det er praktisk med scroll inni siden (slik jeg har det), da er menyen alltid tilgjengelig. Men om banneret er veldig stort blir det bare irriterende, da bør hele siden scrolles.

Paws: hvis du ser på http://www.monicaen.com/ og http://www.vandalmis.net så er headeren/banneret alltid øverst. Men på http://www.jaktgolden.com/kokos08.htm blir headeren/banneret "borte" når man scroller, altså hele siden beveger seg. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig begge deler, men sånn sett synes jeg det er praktisk med scroll inni siden (slik jeg har det), da er menyen alltid tilgjengelig. Men om banneret er veldig stort blir det bare irriterende, da bør hele siden scrolles.

Paws: hvis du ser på http://www.monicaen.com/ og http://www.vandalmis.net så er headeren/banneret alltid øverst. Men på http://www.jaktgolden.com/kokos08.htm blir headeren/banneret "borte" når man scroller, altså hele siden beveger seg. :hyper:

Tok litt tid før jeg forsto det, men nå skjønner jeg! Takk for forklaring :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men jeg lurer på hvordan folk foretrekker at hjemmesiden er bygd opp.

Scroll i siden, som jeg har. Eller at man scroller hele siden, som f.eks Martine med kokos og kenya her inne har (håper ikke det gjør noe om jeg bruker deg som eksempel).

Tenker ikke på hvordan siden ser ut ellers, bare hvilke av disse oppbygningene en selv foretrekker når man er innpå en side :aww:

Nysgjerrig, og tenker på å lage "ny" side, men litt usikker. Så håper dette ble forståelig.

Ettersom siden din ikke scrolles på pcen min så er det samme for meg åssen _du_ har det :hyper: Men jeg liker best Martine sin løsning... verste jeg vet er å lese med ett banner hele tiden som tar en del plass i vinduet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke helt lay-out problematikken jeg? Jeg bruker mer eller mindre bare html- koding og css, med litt snikinnlegg av iframe og php tar det meg lite tid å fikse lay out.. men det kan være fordi at lay-outen min er ganske lik alltid da:P

Og så vet jeg ikke hvor kjapt det går med iframe... er det samme konsept som de gammeldagse framesene?

EDIT:

Og etter å ha sett på vandalmis.net s stemmer jeg helt klart for scroll av hele siden og ikke inni siden. Vandalmis er også en relativt ren og ryddig side, men synes absolutt det er bedre å lese når hele siden scrolles:9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke helt lay-out problematikken jeg? Jeg bruker mer eller mindre bare html- koding og css, med litt snikinnlegg av iframe og php tar det meg lite tid å fikse lay out.. men det kan være fordi at lay-outen min er ganske lik alltid da:P

Og så vet jeg ikke hvor kjapt det går med iframe... er det samme konsept som de gammeldagse framesene?

EDIT:

Og etter å ha sett på vandalmis.net s stemmer jeg helt klart for scroll av hele siden og ikke inni siden. Vandalmis er også en relativt ren og ryddig side, men synes absolutt det er bedre å lese når hele siden scrolles:9

Jeg bruker ikke mye koding, men hadde et css opplegg før, og det har jeg selvfølgelig klart å slette. Og skjønner ikke hvordan jeg lager det, eller hvordan jeg linker til det heller. (må få hjelp). Og får jeg til det, så blir det selvfølgelig mye enklere :hyper: Er bare bakgrunnsfarge som trengs og skiftes, evt fargen på linkene. Banneret endrer jeg enkelt ved å lage nytt banner med samme navn.

Tror jeg kommer til å lage side med full scroll. (hvertfall for en periode).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke mye koding, men hadde et css opplegg før, og det har jeg selvfølgelig klart å slette. Og skjønner ikke hvordan jeg lager det, eller hvordan jeg linker til det heller. (må få hjelp). Og får jeg til det, så blir det selvfølgelig mye enklere :aww: Er bare bakgrunnsfarge som trengs og skiftes, evt fargen på linkene. Banneret endrer jeg enkelt ved å lage nytt banner med samme navn.

Tror jeg kommer til å lage side med full scroll. (hvertfall for en periode).

Du kan jo bare gå inn å stjele litt hos meg? :hyper: Så lengde du ikke stjeler min tekst eller bildene er det samme for meg om du eller jeg skriver koden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare gå inn å stjele litt hos meg? :) Så lengde du ikke stjeler min tekst eller bildene er det samme for meg om du eller jeg skriver koden :aww:

Trenger bare et css-dokument(er vel ikke alle som vil gi bort css-dokumentet sitt) , og en kort forklaring. Har brutk det før, men husker ikke helt nå. Endre farger og alt sånt klarer jeg bare jeg har dokumentet. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere brukt en mal? Ser at flere har ganske like hjemmesider, bortsett fra farger og andre småting... synes det er en flott layout da, så ikke rart om flere bruker den. Skulle gjerne hatt slik selv om jeg skjønte hvordan :ahappy:

Jeg har ikke brukt noen mal hvertfall. Bygger opp på den enkleste måten i FP :) Jeg kan ikke stort om html.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart, er jo begrenset, og jeg synes iallefall den typen som mange her inne har er veldig fin. Men likevel er noen påfallende like da, så derfor jeg kanskje trodde det var en mal :ahappy:
Jeg synes det kan bli litt kjedelig... alle er jo like jo..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kan bli litt kjedelig... alle er jo like jo.. (fikset snikefarge som ikke kunne leses:P)

Du har jo egentlig litt rett i det, men ser man på det så er jo alle de fineste sidene relativt like og det tenker jeg at betyr at det oppsettet er mest appelerende til leseren.

Jeg har ikke brukt noen mal, kodet alt selv med litt hjelp og inspirasjon herfra og derfra. Finner jeg noe jeg liker på en nettside prøver jeg gjerne kopiere det over på min, men koden lager jeg jo selv. Man blir klok av andres idéer og erfaringer:)

Selv er jeg akkurat nå inne i en strippe css- dokumentet prosess og har begynt det hele på nytt for å se om det er noe jeg ikke trenger i den. Så får vi se hva det blir til.

Jeg skjønner ikke bæret av kodene dine monica, men vi kan sikekrt sende noen pm og finne ut av css- ting om du vil det:) fila som ligger ute hos meg kan du bare ta for min del, forskjellen er jo bare at du ikke koder alt det samme selv:P og den som er ute nå er heller ikke optimal:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...