Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsplaner for 2010.


Symra&Pippin

Recommended Posts

Her er mine foreløpige planer:

24 og 25 april: Stangehallen

08 og 09 mai: NKK Kristiansand

05 juni: NKK Drammen

06 juni: Beardisspesial i Drammen

23 juni: Circuit for beardis, Herning

24 juni: WDS

03 juli: NKK Trondheim

31 juli og 01 august: Nesbyen

14 og 15 august: NKK Oslo

28 og 29 august: Hundefestivalen, Trondheim

04 september: Steinkjer

09 og 10 oktober: NKK Østlandet

03 november: Orkanger

2uge4p4.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

06.03/07.03.10: Nordhordland hundeklubb, Manger

17.04/18.04.10: NKK Bergen

01.05.10: Sør Rogaland Brukshundklubb, Orre

08.05/09.09.10: NKK Kristiansand

22.05/23.05.10: NBFK rasespesial, Hemsedal

29.05/30.05.10: KANSKJE Hollandsk Rasespesial... time will tell (penger etc.)

24.06.10: WDS

26.06.10: Dansk Belgerklubbs Circuit til WDS

31.07/01.08.10: Nesbyen

14.08/15.08.10: NKK Oslo Norsk Vinner (kanskje, kommer litt an på løpetid etc. da Roma skal til England og pares igjen rundt den tiden.)

11.09/12.09.10: NKK Stavanger

25.09.10: NBFK avd Hordaland, rasespesial

26.09.10: BSBK Bønes

13.11/14.11.10: Stord

27.11/28.11.10: NKK Lillestrøm Nordisk Vinner

Hvem vi melder på vil tiden vise, kommer an på pels, form, drektighet etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så imponert over slik nitid planlegging, jeg. Her blir det mer sånn: "Oi, skulle ikke jeg være med på DEN utstillingen, tro ?" *løpe og sjekke påmeldingsfrist og dommer- og evt melde på*. Det meste av utstillingene vi skal på ligger liksom langt bak i hodet et sted, noen av dem er jo slike "must"-utstillinger, som Briardspesialen, Nesbyen og de nærmeste NKK-utstillingene, og til neste år må man selvsagt til Danmarkd på WDS. Ut over det tar vi det mest på sparket vi... Problemet blir jo når det kræsjer med andre, viktige evenementer som bruksstevner og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.01.2010 Norsk Dobermann Klubb Letohallen, Eidsvoll Vurderes

13.02.2010 Norsk Boxerklubb Letohallen, Eidsvoll Vurderes

24.04.2010 Norsk Welsh Corgi Klubb, Stange, Vurderes, Sannsynlig

25.04.2010 Norsk Dobermann Klub, Stangehallen, Sannsynlig

05.06.2010 Norsk Kennel Klubb Drammen , Vurderes

06.06.2010 Norsk Dalmatiner Klubb Østlandet Vurderes

14/15 08.2010 Norsk Kennel Klubb Vurderes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omtrent som Siri, jeg også.. Noen helt klare (kun bittelitt avhengig av dommervalget), noen helt åpenbare (ikke nødvendigvis som utstiller, men TIL utstillingen skal man).

De mest "sikre" er NKK Bø, Crufts (England), NKK Kristiansand, NKK Drammen + Beardsspesialen samme helg, såklart Verdensutstillingen, og evt. de øvrige NKK utstillingene i nærheten utover året.

Disse små nasjonale (Letohallen, Stange, etc) er kun avhengig av dommere. Prøver å la være å stille dommere som kommer fra land som knapt har rasen min, liksom.

Men samtidig har jeg noen juniorer/unghunder som jeg vil stille utover året - så mulig jeg går litt på akkord med det også, sånn av og til i hvertfall.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi! jeg er også på planleggingen! :P

13/14-2 Ølen - Frida's og Haldis (?) sin første utstilling, her skal to valper og tre kanskje fire voksne stilles.

20/21 -2 NKK bø. Boris stilles, Frida sosialiseres.

6/7 -3 Manger, Samme hundene som på ølen stilles.

17/18 - 4 NKK Bergen (hordaland) ALLE hundene untatt Willmann og valpene ;)

24/25 - 4 Kanskje Førde :)

Jaah, det er det som er midlertidige planer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke kaste bort tid og penger på hva som helst av dommere, så jeg bestemmer meg ikke før dommerlista er klar - jeg reiser heller til Stavanger for en dommer jeg har tro på, og dropper Letohallen (fire mil unna) for en dommer jeg vet vil ha en annen type enn det jeg har. Men det er jo så mye utstillinger å ta av, at det blir stort sett tre-fire utstillinger i måneden for det.

Noen stiller en på uansett - det skal litt til at jeg dropper NKK Drammen og Oslo, de er så nærme, og en eller annen må jo få storcertet? Rasespesialen drar en også til, fordi det er sosialt og så mye mer enn utstilling. Østfoldspesialen prøver jeg også å få med meg, siden jeg opprinnelig er østfolding og har veldig mange venner der. Men en kan jo dra uten hund. For verdensvinneren i Danmark er overnatting for lengst booket.

Så får vi se hva 2010 byr på av dommere og muligheter - jeg har også håp om å parre X'en, så da kan hvem som helst dømme for min del... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes planlegging er halve moroa. Det er vel en sånn litt barnlig glede som vi som er relativt ferske i gamet har. I 2010 prioriterer jeg (naturlig nok) storcertsjanser. Jeg vet noen få dommere som jeg ikke vil stille for, om de dukker opp på mine planlagte utstillinger blir de strøket av lista. WDS og circuiten drar jeg på for opplevelsen, og Nesbyen med biltur over Valdresflya er jo selve sommereventyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alt klart enda, men noen er det da kommet på lista mi:

20-21 februar NKK Bø. Linus får neppe det nødvendige store certet på Lilletsrøm, så da er Bø et kjedelig alternativ...

Ukjent dommer for begge hundene.

20-21 mars NKK Harstad. Nok en sjanse for stort cert på Linus om ikke Lillestrøm eller Bø funker... ;))

Ukjent dommer på Linus, og dommer fra det store utland på Hampus. ;)( Skulle Linus bli champion på Lillestrøm eller i Bø, blir det ikke Harstad selv om det er bare 4 timers kjøring.

3-4 april "Lille Stockholm". Sikker med mindre en dommer på "nei-lista" dukker opp da vi skal dit på påskeferie.

Her er det ikke kommet dommerlister enda, meeeen Stockholm er vår by da, så det skal mye til for at vi blir hjemme.

15-16 mai, Piteå, Sverige. En "kanskje-utstilling". Da forhåpentligvis med 3 hunder i bagasjerommet... Kommer veldig an på dommerne som enda ikke er satt opp.

29-30 mai. Tromsø hundeklubb. Dette er virkelig hjemmebane, 1 minutt å kjøre, så her dukker vi opp om det ikke er dommere fra "nei-lista". Dette blir nok i alle fall utstillingsdebut for mitt nye lille prosjekt i gr 1 om vi ikke reiser til Piteå.

19-20-21 juni. Trippelen i Jönköping, Sverige. Feriestart, ukjente dommere alle 3 dager for begge gutta. Denne er sikker.

25-27 juni WDS, og 25 juni er det i tillegg spesial for Hampus. Disse er sikre!

3-4 juli Borås Sverige. Ferieavslutning, dommere ikke satt opp.

10-11 juli. Gällivare Sverige. Denne VIL jeg på. Super dommer for Hampuis, ukjent for Linus. Men det blir nok bare meg, hundene og Lexusen som drar, gubben kan neppe ta mer fri rett etter ferien. Og da er "Bitteliten" gammel nok for konkurranseklassene...

7-8 august Lofoten. Denne er en tradisjon som gubben liker. Og vi kom oss ikke dit i år, så neste år vil han dit. Klart jeg henger med.

4-5 september Narvik. Kanskje om det er ok dommere. Men denne er ikke et must...

18-19 september. En ny utstilling på terminlista som kan være et godt alternativ til Narvik om dommerne er ok.

16-17 oktober NKK og Tromsø hundeklubb. Nok en utstillingshelg på hjemmebane som vi garantert skal på ved ok dommere.

27-28 november NKK Lillestrøm. Alternativ 1 til sesongavslutning, kommer an på dommere.

18-19 desember Stora Stockholm er alternativ 2 til sesongavslutning.

Trodde ikke jeg hadde så lang liste, men den var jo ganske innholdsrik.

Stiller heller ikke for enhver dommer og for enhver pris.

Men "nei-lista" mi for dommere er ikke så lang at det skulle bli et problem tror jeg... :)

Jeg synes planlegging er halve moroa. Det er vel en sånn litt barnlig glede som vi som er relativt ferske i gamet har. I 2010 prioriterer jeg (naturlig nok) storcertsjanser. Jeg vet noen få dommere som jeg ikke vil stille for, om de dukker opp på mine planlagte utstillinger blir de strøket av lista. WDS og circuiten drar jeg på for opplevelsen, og Nesbyen med biltur over Valdresflya er jo selve sommereventyret. :P

Ja ikke sant?

Vi bestilte hotell for Trippelen og begynte å lete feriehus for WDS mens vi var på ferie i Danmark nå i august...

Og på dette området er gubben like ivrig i planlegginga.

Har bestilt rom i Bø og Harstad i tilfelle vi må dit for å jakte på det j**** store certet med Linus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er Bajnok påmeldt til Hund2009 og WDS, så dit skal vi. Dessverre er det ingen curcuit utstilling for rasen (hvertfall ikke som jeg har kunnet finne).

Ellers møter vi nok opp på alle utstillinger i nærheten av Hamar og en del i Oslo, til neste år. Da skal vi også på den norske spesialen, hvis det ikke kræsjer med søsters bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20/21 - 02: NKK Bø (?)

20/21 - 03: NKK Harstad

17/18 - 04: NKK Hordaland (?)

01 - 05: Hammerfest Og Omegn Hundeklubb

02 - 05: Vest-Finnmark Fuglehundklubb

19 - 06: Kirkenes Og Omegn Hundeklubb

03/04 - 07: NKK Trondheim

07 - 08: Australian Shepherd Klubb Norge (?)

16 - 10: Tromsø Hundeklubb

16/17 - 10: NKK Tromsø

Det er våres forelpige plan, men tror nok det blir en del endringer her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skal det sies at jeg ikke vet sikkert hvilke utstillinger Kee-Kee skal stilles på, så dette er først og fremst en liste over hvilke utstillinger Lundii skal på. ;) Også må jeg ta forbehold om jobbe-helger, jeg jobber ca en helg i mnd, men det kan stort sett byttes om dersom det trengs.

16./17. januar: Letohallen. Hit skal vi kanskje.

13./14. februar. Letohallen. Hit skal vi, da det er Norsk Basenjiklubb som arrangerer på søndagen. ;)

24./25. april: Stangehallen. Hit skal vi kanskje.

05./06. juni: NKK Drammen. Hit skal vi kanskje, blir i så fall Lundii's debut som junior. :P

14./15. august. NKK Oslo. Hit skal vi kanskje.

21. august. Podencoklubben. Hit skal vi.

25./26. september: Bergen Selskaps- Og Brukshundklubb. Hit skal vi kanskje, så sant økonomien tillater det, og Synnøve vil ha overnattingsbesøk. :P

09./10. oktober: NKK Østlandet. Hit skal vi kanskje.

06./07. november: Letohallen. Hit skal vi kanskje.

27./28. november: NKK Lillestrøm. Hit skal vi kanskje.

29./30. desember: Letohallen. Hit skal vi, så sant jeg får fri. :)

Edit: Også kan det selvsagt hende at vi stiller på noen flere utstillinger, men dette er de jeg vet per nu at vi har lyst til å reise på iallefall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så flinke til å planlegge her inne:)

Jeg har ikke tenkt lengre enn at vi kanskje skal være med 8-9 mai i kristiansand fordi den er nærme, fellesutstillingen fordi den er noe man er med på (vet ikke om den kræsjer med kristiansand da:P) og så kanskje lillehammerutstillingen om jeg har flyttet tilbake til østlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojsan, blei en del utstilling på meg og Kita ser jeg :) nå som ho er junior er det litt mer vi kan være med på ;)

2009

28. November - Lillestrøm, Norsk vinnerutstilling

29. November -Lillestrøm, Norsk vinnerutstilling

12. Desember -Stockholm, Hund 2009

13. Desember - Stockholm, Hund 2009

2010

7. Januar - Göteborg, My Dog

8. Januar - Göteborg, My Dog

17. Januar - Letohallen

30. Januar - Hellerudsletta

31. Januar - Hellerudsletta NGDK

13. Februar - Letohallen

14. Februar - Letohallen

20. Februar - Bø i Telemark NKK

21. Februar - Bø i Telemark NKK

24. April - Stangehallen

22. Mai - Vikersund GD Spesialen

6. Juni - Drammen NKK

7. Juni - Drammen NKK

24. Juli - Moss

25. Juli - Moss

7. August - Oslo område

14. August - Oslo NKK

15. August - Oslo NKK

4. September - Fagerstrand NGDK's høstutstilling

9. Oktober - Østlandet NKK

10. Oktober - Østlandet NKK

6. November - Letohallen

7. November - Letohallen

27. November - Lillestrøm NKK Norsk Vinner Utstilling

28. November - Lillestrøm NKK Norsk Vinner Utstilling

29. Desember - Letohallen

30. Desember- Letohallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes planlegging er halve moroa. Det er vel en sånn litt barnlig glede som vi som er relativt ferske i gamet har. I 2010 prioriterer jeg (naturlig nok) storcertsjanser. Jeg vet noen få dommere som jeg ikke vil stille for, om de dukker opp på mine planlagte utstillinger blir de strøket av lista. WDS og circuiten drar jeg på for opplevelsen, og Nesbyen med biltur over Valdresflya er jo selve sommereventyret. :)

JA! Jeg og Selma skal også prøve å ta storcertet neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre utstillignger til i 2009, men de tar jeg ikke med nå.

Denne listen er ikke 100% sikker.

16-17 januar - Letohallen (eller LP stevne på Vinsta)

20-21 februar - NKK Bø

17-18 april - NKK Hordaland

22-23 mai - Norsk Myndeklubb, Østlandet/Norsk Greyhoundklubb

05-06 juni - NKK Drammen

24-27 juni - WDS

3-4 juli - NKK Trondheim

24-25 juli - Vålerbanen

01 august - Norsk Terrier Klubb, Nesbyen

14-15 august - NKK Oslo

29 august Trondheim Hundefestival

9-10 oktober - NKK Hamar

06 november - Letohallen

27-28 november - NKK Lillestrøm

Pluss, Minus

Blir nok noe midre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt lengre enn at vi kanskje skal være med 8-9 mai i kristiansand fordi den er nærme, fellesutstillingen fordi den er noe man er med på (vet ikke om den kræsjer med kristiansand da:P) og så kanskje lillehammerutstillingen om jeg har flyttet tilbake til østlandet

Det er ikke lov til å arrangere offisielle arrangement samme helg som NKK har sine utstillinger - det eneste unntaket er at en kan arrangere utstilling innenfor en viss radius (fire mil?) og på motsatt dag av når rasen dømmes på NKK. Altså at en bidrar til dobbeltutstilling og kanskje flere påmeldte - på min rase har vi dobbeltutstilling i forbindelse med NKK både i Kristiansand, Trondheim, Oslo og Stavanger. Det har også vært i forbindelse med Bergen noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig plan:

24-25.april: Retrieverklubben, avd Fosen og avd. Nord-trøndelag

19-20-juni: Oppdal

3.juli: NKK Trondheim

4.juli: NRK Trondheim

23-25.juli: Tollarspecialen

7-8.august: Lofotutstillinga

13-14.november: Orkdal

Mulig vi tar en tur over til Sverige (nærmere bestemt Wången) neste vinter, om Decoy har blitt norsk champion (et stort hvisomatte!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de jeg vurderer, men det kommer an på sykdom, valping, økonomi, dommere osv.

16. januar: Letohallen

17. januar: Letohallen

30. januar: Hellerudsletta

31. januar: Hellerudsletta

13-14. februar: Letohallen

20-21. februar: NKK Bø

24. april: Sunndalsøra

25. april: Sunndalsøra

22-23. mai: Frya Leir, bernerspesial

29-30. mai: Ålesund

19-21. juni: Enten dobbel på Oppdal eller trippel i Sverige

24-27. juni: World Dog Show i Danmark

3. juli: NKK Trondheim

4. juli: Skjetlein, bernerspesial

31. juli: Nesbyen

1. august: Nesbyen

7. august: Moelv, bernerspesial

14. august: NKK Oslo

15. august: NKK Oslo

28. august: Trondheim hundefestival

29. august: Trondheim hundefestival

4. september: Steinkjer

9-10. oktober: NKK Oslo(?)

6. november: Letohallen

13-14. november: Orklahallen

27-28. november: NKK Lillestrøm

29-30. november: Letohallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...