Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 7.-8. november

Siri

Recommended Posts

Ingen som har kommet hjem og lagt ut resultater altså ??? Vi får være førstepar ut, her da :whistle:.

Willersen greide i stor konkurranse med seg selv å vinne unghundklassen med CK, og siden det ikke var andre hannhunder påmeldt, fikk han også certet og ble beste hannhund. Han var ikke videre samarbeidsvillig i ringen må jeg si (annet enn når vi skulle løpe), så han stod som en sekk og var mer interessert i den deilige damen på utsiden av ringen enn å stå pent og vise seg fram :flowers:. Han ble da også slått i BIR og BIM - og ble dermed BIM :P. BIR-hunden var forøvrig fra samme oppdretter som Willy :ahappy:

Kritikken lød som følger:

Youngster. showing excellent breed type. Strong head with large teeth. Excellent forechest and bone. Correct bodylength. Double dewclaws present. Correct angulations, carries tail a little high, but he's happy so I can forgive this. Would prefer a "kink" on end of tail (betyr vel at hun ønsker bedre krok, noe som er korrekt ønsket :D).

Jeanette var så snill at hun "fant" kameraet mitt i sekken, og tok noen bilder av oss ;).

2009-11-07-Letohallen_0033.jpg

2009-11-07-Letohallen_0034.jpg

2009-11-07-Letohallen_0062.jpg

Her har han fått "los" på den deilige BIR-damen og står jo som en prest...

Ellers var det vel andre tilstede også - denne f eks :P. Caroline kan jo selv få fortelle hvordan det gikk!

2009-11-07-Letohallen_0001.jpg

2009-11-07-Letohallen_0002.jpg

2009-11-07-Letohallen_0003.jpg

2009-11-07-Letohallen_0004.jpg

2009-11-07-Letohallen_0010.jpg

EDIT: Lagt til kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Da har vi kommet hjem også etter en lang dag. Men endelig, vi ble BIR idag :flowers: Var 5 valper totalt, så vi hadde jo faktisk litt konkurranse også.

Kritikken ble:

7,5 mnd. utmerkede proposjoner, prima hode, velansatte ører og korrekt bitt. Prima hals. Bra rygg, korrekt ansatt hale, velbåret. moderat vinklet. Livlige og frie bevegelser. Trivelig temperament. prima pels og farge. Velvist.

Så neste gang vi stiller er det junior, skummelt..

To bilder fra idag, litt dårlig kvalitet men:

minsket-15.jpg

minsket1-13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i ring 13 i dag, med mye forviklinger... Til alle som har vært i "min" ring i dag; står det tipping noe sted på kritikken så skulle det visst være keeping :flowers: Engelsk med polsk aksent ble litt vanskelig, og han var ikke spesielt villig til å forklare hva han mente... Skal visstnok skrive for ham i morgen også, så vi får håpe at jeg har knekt koden på å skjønne hva han sier :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Willy, han ser kjempefin ut på bildene :ahappy:

Forhåndsgratulerer til Tibra også, enda jeg ikke vet hvordan det har gått :rolleyes2:

Og dette:

Da har vi kommet hjem også etter en lang dag. Men endelig, vi ble BIR idag :P Var 5 valper totalt, så vi hadde jo faktisk litt konkurranse også.

Kritikken ble:

7,5 mnd. utmerkede proposjoner, prima hode, velansatte ører og korrekt bitt. Prima hals. Bra rygg, korrekt ansatt hale, velbåret. moderat vinklet. Livlige og frie bevegelser. Trivelig temperament. prima pels og farge. Velvist.

Så neste gang vi stiller er det junior, skummelt..

To bilder fra idag, litt dårlig kvalitet men:

minsket-15.jpg

minsket1-13.jpg

.. var moro å høre syntes jeg :) Heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake igjen!

Jada, lille Tíbrá slo til igjen hun, vant juniorklassen med CK og ble også beste tispe med Cert, og endte som BIM, slått av en champion hannhund. Er jo selvsagt kjempefornøyd med den lille håpefulle :rolleyes2:

I sheltieringen gikk det også bra, Stitch vant knepent en ganske stor juniorklasse med CK. Mokka på 8,5 år vant championklassen foran to yngre gutter. I beste hannhund ble Jeanette lånt inn som handler på en ganske gira Stitch, som da fikk halen litt i været mot slutten og endte som 3BHK bak en åpenhann som tok certet. Og beste hannhund, det ble Mokka :ahappy: I dag stilte jeg kun ei tispe, Saetas datter Sari, og hun fikk rldt og ble nr. 3 i klassen og ikke mer, da hun har heller mindre pels for tiden :) Men både jeg og eier er fornøyd med det, hun er hovedsaklig lydighetshund.

Vi er klare for ny dag i morgen!

Ellers MÅ jeg bare skryte av tantegutta mine som er i Danmark! Mac vant beste hannhund og BIR i Herning idag, og sikret seg dermed å bli DKK Rasevinner 2009! Og Rebus, jo han klarte jammen å bli 2BHK med Cert og Dansk championat :):P:) Helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers MÅ jeg bare skryte av tantegutta mine som er i Danmark! Mac vant beste hannhund og BIR i Herning idag, og sikret seg dermed å bli DKK Rasevinner 2009! Og Rebus, jo han klarte jammen å bli 2BHK med Cert og Dansk championat :):P:) Helt fantastisk!

Grattis med cert og BIM i debuten på litjveitja :rolleyes2:. Hun er jo bare for søt, hun der. Grattis også med sheltiene - også dem i Danmark.

Jeg glemte forøvrig å nevne at Willys pappa Boss også var i Herning i dag, og ble beste hannhund med CACIB og til slutt BIR :ahappy:. Han ble med det internasjonal champion :). Vakreste pappa'n det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke Fredrikgutten ble BIM på sitt første valpeshow i dag. :rolleyes2: Slått av ei pen tispe som har blitt BIS hele 4 ganger før og som ble BIS2 i dag.

12154_217663585224_723220224_4484076_3990320_n.jpg

Bella fikk blått pga. bakparten sin. Selgfølgelig kjipt, men samtidig helt greit da det er en feil jeg er fullt klar over og er enig i at hun bør bli trekt for.

Begge fikk gode kritikker, legger de kanskje inn senere. Orker ikke akkurat nå, er sliiiiten etter en lang dag.

Gratulerer så mye til alle med gode resultater, spesielt til Yoden og Dennis. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med cert og BIM i debuten på litjveitja :ahappy:. Hun er jo bare for søt, hun der. Grattis også med sheltiene - også dem i Danmark.

Jeg glemte forøvrig å nevne at Willys pappa Boss også var i Herning i dag, og ble beste hannhund med CACIB og til slutt BIR :). Han ble med det internasjonal champion :). Vakreste pappa'n det :P.

Takk, og takk for at du tok bilder :) Grattis til Willypappaen også!

Flinke Fredrikgutten ble BIM på sitt første valpeshow i dag. :) Slått av ei pen tispe som har blitt BIS hele 4 ganger før og som ble BIS2 i dag.

12154_217663585224_723220224_4484076_3990320_n.jpg

Å guuuri så stor og fin han har blitt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sheltieringen gikk det også bra, Stitch vant knepent en ganske stor juniorklasse med CK. Mokka på 8,5 år vant championklassen foran to yngre gutter. I beste hannhund ble Jeanette lånt inn som handler på en ganske gira Stitch, som da fikk halen litt i været mot slutten og endte som 3BHK bak en åpenhann som tok certet. Og beste hannhund, det ble Mokka :) I dag stilte jeg kun ei tispe, Saetas datter Sari, og hun fikk rldt og ble nr. 3 i klassen og ikke mer, da hun har heller mindre pels for tiden :) Men både jeg og eier er fornøyd med det, hun er hovedsaklig lydighetshund.

Kjente jeg ble litt svett når den halen kom opp ja :ahappy: Hadde jeg i det minste løpt sist så kunne man liksom stoppet og tatt en "prat". Bakdelen ved å løpe først enkelte ganger :rolleyes2: (ellers liker jeg det best med "speed" jentene)

Grattis med resultatene til alle sammen, eller lykke til i morgen. Jeg kommer nok til å henge rundt da også. Jentene mine har bare trent lydighet dem :P

Berner valpen ble vel også 2.BIG om jeg ikke husker helt feil her nå??!

Edit: 2 BIS mente jeg , og så nå at det er skrevet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken lød som følger:

Youngster. showing excellent breed type. Strong head with large teeth. Excellent forechest and bone. Correct bodylength. Double dewclaws present. Correct angulations, carries tail a little high, but he's happy so I can forgive this. Would prefer a "kink" on end of tail (betyr vel at hun ønsker bedre krok, noe som er korrekt ønsket :ahappy:).

Jeanette var så snill at hun "fant" kameraet mitt i sekken, og tok noen bilder av oss :).

2009-11-07-Letohallen_0033.jpg

Det med store tenner vet vi, for det har Siri lagt ut maaaaange bilder av! Men han er happy, så da tilgir vi det også.

Og se, han har da en fot i bakken!

Gratulerer til alle med gode resultat! X'en ble den lykkelige vinner av gytjebad og skogstur i dag, men heier på lillebror Fredrik! Deres felles far og tante ble forresten BIR og BIM i Herning i dag, så her sitter stratosen løst! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med store tenner vet vi, for det har Siri lagt ut maaaaange bilder av! Men han er happy, så da tilgir vi det også. Og se, han har da en fot i bakken!

*Flirer...*. Willy blir alltid tilgitt, han *ler*.

Gratulerer med Tibra og Willy og andre fornøyde :ahappy:

:)

Forresten fikk jeg nå melding om at pappa'n til Willy også ble 3. BIG i Herning i dag :rolleyes2:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...