Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste hundeblad?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Hva er favorittbladet ditt innen hund, og hvorfor? Leter nemlig etter noe nytt å abbonere på.. Begynner å bli lei siden jeg leser ut de fleste dagen de kommer i postkassen :? Hundesport, Canis og Hund&Træning er favorittene her, men... :wink:

Skrevet

Syns det er lite blader om hund. De som er, er mest relatert til konkurranser og sånn, så det er ikke noe jeg interesserer med for. Så Canis er vel det nærmeste jeg kommer et blad om hund som jeg kan finne på å lese i, siden det er litt variert. Ellers er det ikke noen.

Skrevet

Canis er det aller beste av de jeg har lest, for der står det liksom ikke bare om resultater osv. Hund&træning har jeg lett litt etter, men har ikke funnet det (noen tips om hvor jeg kan få kjøpt det, vil gjerne se litt i det før jeg begynner å abonnere).

Ellers er retrievernytt og Hundesport helt ok.

Skrevet

Hundesport liker jeg best.

Men har bestillt abbonement på canis nå siden jeg har lest ett eksemplar og likte det knallgodt.

Ellers så DIGGER jeg dommerkompendiumene fra NKK

Skrevet

jeg abbonerer bare på canis og hundesport, jeg merker at jeg har ikke giddi å lese ett eneste ett av canis bladene, intereserer meg ikke :?

Så hundesport er best av de to selvfølgelig..høhø..

(abbonerer selvfølgelig på terrierbladet og wheatenbladet da)

Skrevet
canis blir for profft or meg det :) innbiller meg at det kun står ting for sikkelige flinke hunde-eiere :P

Hehe, der tar du feil! :P Kan låne deg et par-tre numre om du vil lese litt (hvis jeg kommer på hvor i all verden jeg har lagt dem så).

Skrevet

Canis,hund og trening ,hundesport og til dels villmarksliv..

Hund og fritid finner jeg bare irriterende nå som det plutselig har blitt et reklamemagasin for Oslo Hundeskole.Jeg hadde faktisk ventet meg litt mer objektivitet fra Herr Marring men der tok jeg feil... :wink:

Skrevet

Hehe, der tar du feil! :P Kan låne deg et par-tre numre om du vil lese litt (hvis jeg kommer på hvor i all verden jeg har lagt dem så).

hehe, takk :) de er så dyre, så jeg har liskom ikke giddi å kjøpe dm heller..

Skrevet

hehe, takk :) de er så dyre, så jeg har liskom ikke giddi å kjøpe dm heller..

Jeg benytta meg av rabatten Canis hadde sist julaften jeg. :wink:

Tar med et par blad på neste hundetreff.

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Hundesport!

Har ikke vært innom så mange blar heller da..:P

Hvor får du kjøpt det agility bladet Karina???

Hørtes spennende ut..:)

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Hundesport!

Har ikke vært innom så mange blar heller da..:P

Hvor får du kjøpt det agility bladet Karina???

Hørtes spennende ut..:)

Skrevet

Jeg abonerer på Canis og hundesport. Begge er veldig bar på sin måte. Liker ikke hund og fritid, synes det blir litt kjedelig jeg.

Skrevet
Ellers er retrievernytt og Hundesport helt ok

Bare OK?! Spalten min ruuuuler jo!!

Bare tuller :oops: :P

Er lei hund&Fritid jeg.. Syns det ble for lite å lese på..

Og Karine: Faktisk - så er det ganske så enkelt å lese hund&Træning :) Et fantastisk blad! :P

Skrevet

Jeg liker Canis kjempegodt..Før orket jeg aldri å lese hele, men nå leser jeg alt med en gang jeg får det...

Hvordan er hund og treæning egentlig? LIgner det veldig på Canis? Er det ikke irriterende å lese på dansk?:)

Til de som er interessert i agility kan jeg anbefale Clean run, det er sinnsykt bra, oppskrifter på aboslutt alt man kan ønske å trene på i agility, tips til å bygge hindere, hundehistorier, artikler om annen trening, handlerquizer og mye mer..Helt genialt:D (Det var dages reklame:P)

Skrevet
Jeg liker Canis kjempegodt..Før orket jeg aldri å lese hele, men nå leser jeg alt  med en gang jeg får det...

Hvordan er hund og treæning egentlig? LIgner det veldig på Canis? Er det ikke irriterende å lese på dansk?:P  

Til de som er interessert i agility kan jeg anbefale Clean run, det er sinnsykt bra, oppskrifter på aboslutt alt man kan ønske å trene på i agility, tips til å bygge hindere, hundehistorier, artikler om annen trening, handlerquizer og mye mer..Helt genialt:D (Det var dages reklame:P)

Hvor får man kjøpt Clean run? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...