Gå til innhold
Hundesonen.no

Bur


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Da har jeg blitt opplyst om et sted som selger bur av typen gedigent:

Har sett et sånt digert bur (stålbur) i dyrebutikken i Tøcksfors (Dyrego). Vet ikke akkurat målene men det er DIGERT. Vi tuller alltid med at vi skal kjøpe et sånt så samboeren min har et sted å være på utstillinger, for han synes det ser så digg ut å ligge inni et bur med masse tepper og puter Laughing

EDIT: måtte endre litt, slik at folk forsto at det var STORT bur det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.6k
  • Created
  • Siste svar
Da har jeg blitt opplyst om et sted som selger bur:

Vi vet om mange steder som selger BUR - det vi ønsker å vite er hvor de selger bur på 2 kvm - eller aller helst 3 - og siden du så gjerne vil ha rett i denne diskusjonen så burde det ikke koste deg mer enn en kalori å framskaffe både merke og mål på dette "buret", he, he...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet om mange steder som selger BUR - det vi ønsker å vite er hvor de selger bur på 2 kvm - eller aller helst 3 - og siden du så gjerne vil ha rett i denne diskusjonen så burde det ikke koste deg mer enn en kalori å framskaffe både merke og mål på dette "buret", he, he...!

er du treig eller??? bur av typen gedigent, jeg skrev også hvor de solgte det..

Og i og med at jeg bor i bergen, så har jeg lite lyst til å reise ned på østlandet bare for å sjekke merke på et bur jeg ikke en gang har tenkt å kjøpe. Jeg tar selvsagt også turen innom butikken på vestkanten å hører, siden du så veldig gjerne vil, så får jeg se hva de sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du treig eller??? bur av typen gedigent, jeg skrev også hvor de solgte det..

Du har jo verken mål eller merke da... Du sier jo bare at de har et gedigent bur i Töcksfors, men det sier jo ingenting om den faktiske størrelse eller merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du treig eller??? bur av typen gedigent, jeg skrev også hvor de solgte det..

Siden når ble GEDIGENT et eksakt mål ? I min verden er det et subjektivt mål...

Objektive referanser er alltid kjekt når man skal bevise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det ikke som usannsynlig at det har blitt solgt store bur her og der..Spørsmålet er vel hva poenget med de er, da kan man like gjerne bruke et rom til dyret liksom og slippe det stygge skrotet. Hvem i alle dager bruker flere tusen kroner på noe så stygt :lol: Ikke rart det ikke er mange som selger sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo verken mål eller merke da... Du sier jo bare at de har et gedigent bur i Töcksfors, men det sier jo ingenting om den faktiske størrelse eller merke.

jeg sier noe om at den eksakte størrelsen var større en 2kvm i alle fall ;)

Siden når ble GEDIGENT et eksakt mål ? I min verden er det et subjektivt mål...

Objektive referanser er alltid kjekt når man skal bevise noe.

er det noe å bevise?? Ser dere at det er en så stor umulighet at det blir solgt bur av type større enn 2kvm rundt om?? Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å se det for seg jeg.. :P

Sier seg selv også at det ikke blir solgt mange steder, da dette ikke er noe de fleste vil ha.. Lite pent er det med et svært bur, og de fleste som bruker bur til hundene sine har dem vel i et som er mindre..

Jeg ser det ikke som usannsynlig at det har blitt solgt store bur her og der..Spørsmålet er vel hva poenget med de er, da kan man like gjerne bruke et rom til dyret liksom og slippe det stygge skrotet. Hvem i alle dager bruker flere tusen kroner på noe så stygt :lol: Ikke rart det ikke er mange som selger sånt...

presis..

jeg har sett det buret en gang, reagerte på at det var himla stort (beklager at jeg ikke husker de eksakte målene, jeg er ikke av dem som memorerer slike ting). Nevnte det i denne tråden, og nå er jeg plutselig en løyner som prøver å bevise for dere at det finnes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sett det buret en gang, reagerte på at det var himla stort (beklager at jeg ikke husker de eksakte målene, jeg er ikke av dem som memorerer slike ting). Nevnte det i denne tråden, og nå er jeg plutselig en løyner som prøver å bevise for dere at det finnes :lol:

Jeg sier ikke at du lyver, men synes det burde være mulig å bevise? I tillegg trenger jeg et argument for hvorfor man trenger så store bur..

Forresten så synes jeg jeg det blir litt tullete å løpe til et annet forum for å få støtte og for å bevise det du mener. Det er DU som påstår at disse burene finnes, da er det kanskje din oppgave å finne dem også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du lyver, men synes det burde være mulig å bevise? I tillegg trenger jeg et argument for hvorfor man trenger så store bur..

Forresten så synes jeg jeg det blir litt tullete å løpe til et annet forum for å få støtte og for å bevise det du mener. Det er DU som påstår at disse burene finnes, da er det kanskje din oppgave å finne dem også?

okei, så jeg får ikke lov til å spørre andre hvor de har sett et sånt bur? Jeg finner det ut på min måte, enten det er å ringe til butikker, gå rundt å leite selv, eller spørre andre mennesker..

Dette har heller ikke handlet noe om at man trenger så store bur. :lol: Om man absolutt skal ha bur til dyret sitt, må det selvsagt være stort nok! Sier seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt "inspirert" av disse burmålene nå, og måtte dykke inn i et skap og måle det jeg har. Sånn veldig røfft regnet på hodet inn i et skapet med linjal, så var det ca 120 cm langt og ca 80 cm bredt. Hvor høyt det er aner jeg ikke, men jeg mener å huske at både Vida og Nirm kan stå oppreist i det ganske greit. Det er forøvrig det største buret jeg fant på en utstilling en gang for 5 år siden. Husker ikke type, men det er noe skranglete greier av elendig kvalitet, men jeg fikk det særdeles billig og det er bra nok til mitt bruk (som forøvrig består for det meste av å ligge flatpakket under noe eller inni noe...). Og jeg klarer heller ikke å finne større bur på nettet. Men kanskje andre som har større hell? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund liker ikke å være alene, og har i stor grad separasjonsangst. Trodde først det var fordi jeg hadde han i bur når jeg var ute. Prøvde da å ha han løs hjemme, og da jeg kom hjem fra jobb var dørhåndtak, lister, persienner tygd i stykker. Han hadde ikke rørt noe annet enn det som var i vinduene og dørene, sikker fordi han ville ut å finne mor. Men uansett om jeg har han i bur eller løs hjemme uler han som om noen flår han levende. Helt forferdelig å høre på! Har prøvd alt, også medisiner...men ingenting hjelper mot separasjonsangsten. Begynte da å ta han med på jobb (han ligger i buret i bilen).

Er ute flere ganger i løpet av arbeidsdagen å lufter han. Hver gang jeg kommer ligger han å sover søtt. Har prøvd å ha han løs i bilen noe som førte til at jeg måtte kjøpe ny bil...han hadde spist på alt som kunne spises.

Og når han var løs klarte han ikke å slappe av, men med en gang han kommer i buret sovner han som en stein. Han har god plass i buret, det var det største buret jeg kunne ha baki stasjonsvogna. Han kan nok ikke strekke seg helt ut eller stå oppreist, siden han er en mellomstor hund på 35 kg. Men hva har det å si når han likevel bare sover?

Jeg velger å la han ligge å sove i buret, enn å la hunden være hjemme alene der han har det kjipt. Når jeg henter han i buret etter endt arbeidsdag hopper en glad og logrende hund ut av bilen. Men hvis han skal være løs hjemme hadde jeg blitt møtt hver dag av en stresset, angstfull hund som flasser masse.. Så hvis hunden har det best når han ligger i bur, mot å være alene hjemme, hva kan da være så galt med bur?? Alle vil vell det beste for hundene sine! Har bur hjemme også, men det er enda større enn det i bilen. Buret står bestandig åpent, og i det siste legger han seg bestandig i buret når han er trøtt. Der får han slappet helt av, uten forstyrrelser og han nekter av og til å komme ut :rolleyes:

I dette tilfellet velger hunden selv å legge seg i buret. Så da kan jeg ikke forstå at det er galt å ha hunder i bur, bare det ikke blir for lenge av gangen.. Ps: om natten får han lov å ligge i sengen vår, men har den siste mnd begynt å legge seg i buret i stedet.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret jeg har i bilen (1,15 x 1 meter) var rimelig gedigent når jeg satt in en am.cocker valp i det...

Ikke fullt så gedigent når jeg putter in tre beardiser, eller kompisens nuffe...

Et annet stort bur:

http://www.petstreetmall.com/Big-Dog-Crate/4314/1719/

Det buret er ca 140 X 90 cm i grunnflate, 115 cm høyt - (forbehold om dårlig kalkulator..), og det vil si: 1,26 kv.meter.. Tenk dere et dobbelt så stort, da..

Årsak til av "vi" maser om dette er jo at det selvsagt er en vesentlig forskjell om man deltar i en diskusjon og virkelig har et bur på str. med et halvt rom - kontra en liten plastkasse hunden knapt kan røre seg i...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret jeg har i bilen (1,15 x 1 meter) var rimelig gedigent når jeg satt in en am.cocker valp i det...

Ikke fullt så gedigent når jeg putter in tre beardiser, eller kompisens nuffe...

Et annet stort bur:

http://www.petstreetmall.com/Big-Dog-Crate/4314/1719/

Det buret er ca 140 X 90 cm i grunnflate, 115 cm høyt - (forbehold om dårlig kalkulator..), og det vil si: 1,26 kv.meter.. Tenk dere et dobbelt så stort, da..

Årsak til av "vi" maser om dette er jo at det selvsagt er en vesentlig forskjell om man deltar i en diskusjon og virkelig har et bur på str. med et halvt rom - kontra en liten plastkasse hunden knapt kan røre seg i...

Susanne

det var større enn det buret der også. En golden som lå helt utstrakt, og en cavalier som også lå og sov. ingen av hundene var nær hverandre.

Vet ikke om du hinter til at jeg ikke har et stort bur hjemme heller.. vil bare minne om at buret jeg har hjemme er hjemmelaget, ikke kjøpt.. Og er på ca 2kvm :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var større enn det buret der også. En golden som lå helt utstrakt, og en cavalier som også lå og sov. ingen av hundene var nær hverandre.

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner! Hva er flatemålet på en golden, egentlig? Eller en cavalier? (Jeg skal klare å summere selv og legge til litt slingringsmonn for at de "ikke er nær hverandre" - så vet jeg jo med en gang hvor stort dette "gedigne-kvm"-buret er! :|)

Vet ikke om du hinter til at jeg ikke har et stort bur hjemme heller.. vil bare minne om at buret jeg har hjemme er hjemmelaget, ikke kjøpt.. Og er på ca 2kvm :x

Jeg har et bur på 120 kvm pluss/minus - og det er nesten helt hjemmesnekret - nå er jeg mer interessert i å vite hvor man får kjøpt et 2 kvm stort bur i en dyrebutikk, jeg. He, he!

Dette er så festlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilburet mitt ville i alle fall ikke en golden og en (eller to) cavalierer måtte ligge i det minste i nærheten av hverandre - uansett hvor utstrakte de er.

Og nei, Helle - jeg hinter ikke til at ditt hjemmelagde bur, eller dets strørrelse.

Men at et "digert" bur, til salgs i Norge, er på 2 kvm (eller mer) synes jeg høres meget, meget merkelig ut.

Og det er da noe de fleste av oss aldri engang har sett noe i nærheten av - selv på større utstyrsmesser, stands, brosjyrer eller nettsteder. Så det høres bare litt for utrolig ut til å være sant, og hvis det skal brukes som et argument for burbruk er det jo kjekt å vise om det i det hele tatt eksisterer.

(Pluss det faktum at selv den mest innbitte burmotstander må kunne revurdere sitt standpunkt for hvordan f.eks. en cavalier skulle føle seg i et slikt bur. Da vi her da snakker om en str. som er godkjent for kommersiell kennel/hundepensjonat)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt det som noe argument.. Eneste jeg har sakt er at om en hund skal være lenge i et bur, enten det er på utstilling eller hjemme, så bør buret være stort!!

Hvor man får tak i et slikt stort bur er for meg revnende likegyldig.. :x Så nevnte jeg at jeg hadde sett et slikt stort bur, på en dyrebutikk for en stund siden, og så ble det til en laaang diskusjon.. hoho..

Ha, ha, ha! Jeg ler så jeg griner! Hva er flatemålet på en golden, egentlig? Eller en cavalier? (Jeg skal klare å summere selv og legge til litt slingringsmonn for at de "ikke er nær hverandre" - så vet jeg jo med en gang hvor stort dette "gedigne-kvm"-buret er! :P)

Jeg har et bur på 120 kvm pluss/minus - og det er nesten helt hjemmesnekret - nå er jeg mer interessert i å vite hvor man får kjøpt et 2 kvm stort bur i en dyrebutikk, jeg. He, he!

Dette er så festlig!

nei, det er mange som har problemer med å se for seg ting uten eksakte mål..

Men bra du syns det er morsomt da, små gleder er jo trivlige å ha i hverdagen. :| Du må ha et usannsynlig kjedelig liv, om du kan "le så du griner" av en burdiskusjon :x :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet forresten at dyrebutikken på vestkanten, tror det er en Buddy, solgte hundebur for en stund siden som var over 2kvm.. En større hund bør selvsagt ha mye mer plass enn 2 kvm.

Jeg har ikke brukt det som noe argument.. Eneste jeg har sakt er at om en hund skal være lenge i et bur, enten det er på utstilling eller hjemme, så bør buret være stort!

Hvor man får tak i et slikt stort bur er for meg revnende likegyldig.. :P Så nevnte jeg at jeg hadde sett et slikt stort bur, på en dyrebutikk for en stund siden, og så ble det til en laaang diskusjon.. hoho..

Vel - det er ikke revnende likegyldig for meg om motdebattanter forsøker å lure til seg noen lettvinte poeng... Men jeg regner jo med at det blir en stund til du prøver igjen :P

nei, det er mange som har problemer med å se for seg ting uten eksakte mål..

"Noen" har ihvertfall problemer med å estimere kvadratmeter og størrelser uten å ha et målebånd! Det finnes nemlig ikke bur tilsalgs i Norge som er godt over 2 kvadratmeter - ikke engang butikken hvor du angivelig har sett det...

Men bra du syns det er morsomt da, små gleder er jo trivlige å ha i hverdagen. :| Du må ha et usannsynlig kjedelig liv, om du kan "le så du griner" av en burdiskusjon :x :x

Sorry - siden jeg morer meg kongelig når folk sklir på bananskall eller generelt bare driter seg ut i det offentlige rom, så har jeg knapt et kjedelig øyeblikk noengang :x Verden er full av morsomheter, rett og slett! (Det gjelder bare å kunne se dem... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - det er ikke revnende likegyldig for meg om motdebattanter forsøker å lure til seg noen lettvinte poeng... Men jeg regner jo med at det blir en stund til du prøver igjen :|

Nå blir jeg faktisk rimelig irritert på deg.. syns det er utrolig frekt å antyde at folk lyger.. om du er en så ufyselig person, så får det være det samme.. jeg har til og med nevnt ett annet sted som også selger bur på over 2kvm.. så ta å sjekk det ut før du skriver noe.. jeg antar at du ikke har oversikt over hva ALLE dyrebutikker i dette landet selger, og har solgt tidligere..

jeg har ikke sett et eneste "poeng" fra deg, annet enn at du forsøket å være frekk med de som sier deg imot.. du bør heller prøve å se hovedpoenget i det folk faktisk skriver, istedet for å henge deg opp i småting som faktisk ikke har noe å si for hovedpoenget i debatten..

Men det er gjerne det som er morsomt for fjortiser.. rakke ned på andre :x lykke til, og håper du finner stort bur snart da, virker som at du er rimelig interessert i å få tak i det :icon_fun:

"Noen" har ihvertfall problemer med å estimere kvadratmeter og størrelser uten å ha et målebånd! Det finnes nemlig ikke bur tilsalgs i Norge som er godt over 2 kvadratmeter - ikke engang butikken hvor du angivelig har sett det...

så vidt jeg vet har du heller ikke sjekket ut i den dyrebutikken jeg har snakket om... er ikke samme utvalg hos alle butikker selv om det er samme merke på butikken.. Dessuten var det før sommeren jeg så buret.. Om de selger det nå lenger aner jeg ikke, og har heller ikke påstått at de har solgt det nå heller.. Jeg påsto, og står selvsagt for det i og med at jeg vet det er sant, at de har solgt et så stort bur..

Men igjen, du er vel "gud almektig" og har full kontroll på hva hver eneste dyrebutikk i hele norge selger, og har solgt gjennom tidene.. :x

Dobbeltpost mod.Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkelte som kjører masse bil, og enkelte som er masse på utstilling.. 5-6 timer i bur på utstilling ble nevnt før her. Tipper det er ganske små bur også. Så la oss si, en mnd, to utstillinger.. 1 times kjøretid hver vei. Pluss litt kjøring utenom.. Blir raskt 16 timer på en mnd det! Shit! Da bruker de jo nesten like mye bur som jeg bruker til hunden min på en mnd! :| Men oja, jeg glemte at det var lov i og med at det var utstilling (som bikkja sikkert har himla lyst til å være med på), og bilbruk :x

Jeg syns også synn på min hund når den må sitte i bur i bilen, det hater hun nemlig.. Men hun må det også, heldigvis kjører vi ikke mye bil, så går vel i grunnen bra.. Akkurat som at hun så og si aldri er aleine hjemme, men er med meg alle mulige steder.. Slemme meg hadde hun med på høyskolen forje dagen, viss ikke hadde hun nemlig vært aleine 6 timer, og det syns jeg er for mye. Så da som hun på fanget mitt i timene, og ble luftet i friminuttene.. Hun var glad og fornøyd hun, å tvinge henne til noe går nemlig ikke..

Men selvfølgelig, de av deres hunder, som er aleine hjemme over 48 timer i uken, har det sikkert mye bedre enn min hund, som kanskje er aleine hjemme toppen 6 timer i uken, fordi deres hund går jo løs, mens min må være i det grusomme buret..

Må også bare spørre deg om noe, syns ikke du at mitt burbruk til min hund da den var valp var av sikkerhetsmesige årsaker?

Små valper tåler ikke å dette ned en hel etasje skjønner du...

Ned en hel etasje, vil det si ned trappen eller ned altanen? For begge deler kan da sperres tilgang til..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en hel etasje, vil det si ned trappen eller ned altanen? For begge deler kan da sperres tilgang til..?

Ned en hel etasje, vil si f.eks ramle rett ned fra 2.etg, til 1etg, eller fra 3 etg til 2, etg. Eller om hun hadde vært riktig uheldig, dettet gjennom trappen øverst i 3. og helt ned i trappen til 1.

dvs at vi har åpen løsning slik at det er sprinkler så og si over alt i huset. Derfor kan hun dette ned over alt.. Vi hadde grind foran trappen selvsagt, og plater foran alle sprinklene, men for en spretten valp som attpatil klatrer, så gidder ikke jeg å ta noen sjanser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva! Nå synes jeg dere oppfører dere som en bedriten mobb :| . De siste 4 sidene er rene angrepet på Helle som ikke klarer å fremskaffe beviser for det buret hun har sett. Neivel - og så da? Mulig hun tar feil men det er **** meg ikke lett å komme med innrømmelser når dere er rene lynsjegjengen. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dere - men denne måten å "diskutere" er dessverre akk så typisk for diskusjoner her inne. Og du Lotta utmerker deg spesielt med å ta tak i små detaljer og gjøre det til et poeng å latterliggjøre for alt det det er verdt. Det skal du ha - du er flink med hersketeknikkene dine.

Kan dere ikke bare drite i burene til Helle?? Move on! Gå over til å diskutere bur-BRUKEN - er det ikke det som er poenget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva! Nå synes jeg dere oppfører dere som en bedriten mobb :| . De siste 4 sidene er rene angrepet på Helle som ikke klarer å fremskaffe beviser for det buret hun har sett. Neivel - og så da? Mulig hun tar feil men det er **** meg ikke lett å komme med innrømmelser når dere er rene lynsjegjengen. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dere - men denne måten å "diskutere" er dessverre akk så typisk for diskusjoner her inne. Og du Lotta utmerker deg spesielt med å ta tak i små detaljer og gjøre det til et poeng å latterliggjøre for alt det det er verdt. Det skal du ha - du er flink med hersketeknikkene dine.

Helt enig! Siterer denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva! Nå synes jeg dere oppfører dere som en bedriten mobb :| . De siste 4 sidene er rene angrepet på Helle som ikke klarer å fremskaffe beviser for det buret hun har sett. Neivel - og så da? Mulig hun tar feil men det er **** meg ikke lett å komme med innrømmelser når dere er rene lynsjegjengen. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dere - men denne måten å "diskutere" er dessverre akk så typisk for diskusjoner her inne. Og du Lotta utmerker deg spesielt med å ta tak i små detaljer og gjøre det til et poeng å latterliggjøre for alt det det er verdt. Det skal du ha - du er flink med hersketeknikkene dine.

Kan dere ikke bare drite i burene til Helle?? Move on! Gå over til å diskutere bur-BRUKEN - er det ikke det som er poenget??

Slenger meg på denne jeg også..move on...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva! Nå synes jeg dere oppfører dere som en bedriten mobb :| . De siste 4 sidene er rene angrepet på Helle som ikke klarer å fremskaffe beviser for det buret hun har sett. Neivel - og så da? Mulig hun tar feil men det er **** meg ikke lett å komme med innrømmelser når dere er rene lynsjegjengen. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dere - men denne måten å "diskutere" er dessverre akk så typisk for diskusjoner her inne. Og du Lotta utmerker deg spesielt med å ta tak i små detaljer og gjøre det til et poeng å latterliggjøre for alt det det er verdt. Det skal du ha - du er flink med hersketeknikkene dine.

Kan dere ikke bare drite i burene til Helle?? Move on! Gå over til å diskutere bur-BRUKEN - er det ikke det som er poenget??

Sier meg enig i den, syns det har gått for langt nå. :x Virker som dere ikke har mer å si om burbruk, så da gjør dere narr av Helle i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg faktisk rimelig irritert på deg.. syns det er utrolig frekt å antyde at folk lyger.. om du er en så ufyselig person, så får det være det samme.. jeg har til og med nevnt ett annet sted som også selger bur på over 2kvm.. så ta å sjekk det ut før du skriver noe.. jeg antar at du ikke har oversikt over hva ALLE dyrebutikker i dette landet selger, og har solgt tidligere..

Øhh, siden du har oppsporet en butikk et sted som angivelig selger enorme bur (= +2 kvm), så vil jeg formode at det er en rimelig grei sak for deg å si noe om de eksakte målene (ikke hva du mener og tror det er du har sett en gang et sted), og ikke minst merket på buret? Det vil være flere enn meg som har interesse av det, og kanskje en eller annen til og med vil spandere et litt større bur på bikkja si når den nå likevel ligger der? Who knows, kanskje du kan gjøre en hund en tjeneste?

jeg har ikke sett et eneste "poeng" fra deg, annet enn at du forsøket å være frekk med de som sier deg imot.. du bør heller prøve å se hovedpoenget i det folk faktisk skriver, istedet for å henge deg opp i småting som faktisk ikke har noe å si for hovedpoenget i debatten..

Vel - denne debatten har jeg deltatt i i noen år - og du behøver bare å gå tilbake noenogtjuesider for å få lest "poengene" - om det er "poenget"... - Mitt poeng NÅ er at det ikke er noe poeng å fortelle dere noenting som helst - da dere ikke er mottakelige for FAKTA. Dessverre.

Men det er gjerne det som er morsomt for fjortiser.. rakke ned på andre :P lykke til, og håper du finner stort bur snart da, virker som at du er rimelig interessert i å få tak i det :icon_fun:

Du må ha usannsynlig tungt for det - jeg bruker ikke hundebur annet enn i 3 spesifikke tilfeller, som nevnt. Pt bruker jeg ikke bur da engang - siden jeg ikke har hund i huset. :x

Vet dere hva! Nå synes jeg dere oppfører dere som en bedriten mobb :| .

Huffda. He, he - godt vi er alene om det! (Tok du´n?) :x

De siste 4 sidene er rene angrepet på Helle som ikke klarer å fremskaffe beviser for det buret hun har sett. Neivel - og så da? Mulig hun tar feil men det er **** meg ikke lett å komme med innrømmelser når dere er rene lynsjegjengen.

Nei, det krever en viss ydmykhet å innrømme at man har bragt til torgs misvisende informasjon. Men man skal jaggu ha frekkhetens nådegave for å skylde på andre for at noen ikke er store nok til å innrømme at de har tatt feil!

Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dere - men denne måten å "diskutere" er dessverre akk så typisk for diskusjoner her inne. Og du Lotta utmerker deg spesielt med å ta tak i små detaljer og gjøre det til et poeng å latterliggjøre for alt det det er verdt. Det skal du ha - du er flink med hersketeknikkene dine.

Huffameg - tenke seg til at noen er så frekke at de ber om fakta i en diskusjon? Hvor skal det ende? Å så henge seg opp i hva folk faktisk SIER?! Jeg er rett og slett helt ufordragelig - hvorfor henge seg opp i detaljer når det finns trær, liksom???

Kan dere ikke bare drite i burene til Helle?? Move on! Gå over til å diskutere bur-BRUKEN - er det ikke det som er poenget??

Med fare for å tråkke på noen fryktelig såre fjortistær i alle aldre - tør jeg gjøre dere oppmerksomme på at det er Helle som noen sider opp og sider ned her har hevdet at burSTØRRELSEN er vesentlig for burBRUKEN? Nettopp, tenkte meg det...

Sier meg enig i den, syns det har gått for langt nå. :x Virker som dere ikke har mer å si om burbruk, så da gjør dere narr av Helle i stedet.

Nei, "vi" gjør ikke narr av Helle i stedet - vi er ferdige med barneskolen, kan matematikken vår, har hatt hund i mer enn 3 år, vet at det går an å holde hund uten bur (!), husker argumentasjonsrekker (og mangelen på sådanne), og lar oss ikke vippe av pinnen av litt sutring. So - NOW get a move on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...