Gå til innhold
Hundesonen.no

Marmelade

Wilma

Recommended Posts

Skrevet

Det kan godt hende, jeg er ikke sikker.. :ahappy: Burde vi bytte navn på oppdrettet? Marmelade var det eneste jeg kom på. Det var veldig vanskelig og finne navn. :ahappy:

Skrevet

Synes siden så bra ut, et godt utgangspunkt ;-) Synes ikke det gjør noe at en hundeoppdretter heter Kennel Marmelade, du driver jo med hamster, og er oppdretter. Men hadde det vært samme art hadde saken vært en annen.

Skrevet

Aaah, nå husker jeg den! :ahappy: Håper det går greit at vårt oppdrett også heter det :ahappy: Er helt enig i at det hadde blitt noe annet om vi også drev med hunder. ;) Men det finnes ikke noe register for hamsteroppdrett, så vidt jeg vet. Har sett en del etter det, men har ikke funnet noe. Men jeg håper det går greit. ;)

Forresten, er det noen som kan hjelpe til med kodingen av en gjestebok? :lol:

Skrevet

Verken søs eller meg som har laget hjemmesiden er særlig overbegeistret over at dere har samme navn, men det er ingen "big deal".

Kjekt hvis du kan linke til oss da? :ahappy: Siden vi tross alt eier navnet, sånn i det hele og fulle :ahappy:

Skrevet

Det er ikke etter dere jeg har tatt navnet. :ahappy: Hadde selvfølgelig ikke tatt det om jeg hadde klart og huske at "Marmelade" allerede var i bruk. Jeg fikk idèen til navnet for noen år siden, fordi venninnna mi (som har Zera) skulle egentlig kalle valpen sin Marmelade. Men når valpeplanene ble seriøse, ble det Zera som vant til slutt. :ahappy:

Jeg har desverre ingen linkside, men kan jo se om jeg får satt det inn et sted.

Skrevet
Verken søs eller meg som har laget hjemmesiden er særlig overbegeistret over at dere har samme navn, men det er ingen "big deal".

Kjekt hvis du kan linke til oss da? :ahappy: Siden vi tross alt eier navnet, sånn i det hele og fulle :ahappy:

Dere eier navnet bladt registerte hundeoppdrett, ikke navnet for alle typer oppdrett.

Skrevet

nei det er greit nok bcAmira men nå har jeg betalt noen tusen for å eie det navnet. Og da er det litt kjipt at når du googler marmelade så kommer det opp en haug med forskjellige oppdrett.

Skrevet
nei det er greit nok bcAmira men nå har jeg betalt noen tusen for å eie det navnet. Og da er det litt kjipt at når du googler marmelade så kommer det opp en haug med forskjellige oppdrett.

Kjære vene, marmelade er ikke akkurat et unikt navn. Faktisk så får man 1 780 000 treff på google på marmelade, og det første som kommer opp er link til syltetøyoppskrifter.

Skrevet

Jeg synes ikke at det gjør noe :innocent: Jeg mener, jeg synes ikke at det er så vanskelig å skille hamster fra hund... Man kan jo sikkert få godkjent dette oppdretternavnet for kaniner, og det betaler man også for, så jeg kan ikke se hvorfor hundeoppdrett skal ha førsterett på navnet. Det er heller ikke noe unikt navn som ingen har hørt om før. Nei, bruk det du Wilma :whistle:

Edit: Hehe, LinKr sa det visst først :poke:

Skrevet

Søker du på

"Marmelade" - oppskrift på syltetøy først.

"Kennel Marmelade" - Kennelen deres først.

"Marmelade oppdrett" - Deres mops kommer først.

Uansett synes jeg Marmelade er et dønnkjedelig navn til både marsvin og hundeoppdrett, jeg ville funnet opp noe mer spennede og unikt som står for mitt oppdrett. Søker du på Marmelade får du opp over en million treff, og ingen av de øverste treffene er til verken marsvinopdrettet, eller hundeoppdrettet. Søker du eksempel på 'DeepEyes' er det første som kommer opp er kennelen DeepEyes, ikke ørten andre ting og oppskifter.

Skrevet

Ikke OT tråden så mye da, dere kan evt. lage en ny tråd om det er greit å hete det samme.

Synes siden ser greit ut jeg. Kunne kanskje kommet opp litt info om hamsterhold?

Og litt mere bilder kunne jeg tenkt meg, da blir siden litt mer spennende :innocent:

Skrevet

jeg har ikke sakt hun ikke kan bruke navnet... det er bare å kjøre på det. Jeg bestemmer ikke det. Sløkke diskusjoner fra folk gidder jeg ikke. Har bedre ting å ta meg til. Så lykke til med siden . den så fin ut den :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...