Gå til innhold
Hundesonen.no

Eiere av boxere og rottweiler er vanligvis kriminelle og har psykopatiske trekk


Guest vivere

Recommended Posts

Skrevet

Kjekt å vite, så jeg kan holde et ekstra øye med naboen borte i gata her. De har TO boxere de, til og med! :lol:

Skrevet

Lest igjennom og jeg kan ikke finne boxere... men den artikelen der var jo ikke utelukkende negativ? For det er jo det du er ute etter å si Viviere? Jeg har lest igjennom og kan ikke se at den var på noen måte svertende ovenfor hundene om man leser med de rette brillene på. De går vel mer løs på de som eier de forskjellige rasene i USA, enn rasene i seg selv. På den måten mener jeg at de er på rett vei. Fokuset er rettet mot eiere og ikke hund.

Mulig jeg har på feil briller... og ikke fått med meg alt det negative og alt om boxeren.

Skrevet

Jeg mener ikke noe som helst annet enn at artikkelen forteller at eiere av "muskelhunder" viser oftere "kriminelle trekk" enn andre hundeeiere samt at de har "betydelig flere kjennetegn på primær psykopati". Og slikt er sikkert greit å vite.

Skrevet
Lest igjennom og jeg kan ikke finne boxere... men den artikelen der var jo ikke utelukkende negativ? For det er jo det du er ute etter å si Viviere? Jeg har lest igjennom og kan ikke se at den var på noen måte svertende ovenfor hundene om man leser med de rette brillene på. De går vel mer løs på de som eier de forskjellige rasene i USA, enn rasene i seg selv. På den måten mener jeg at de er på rett vei. Fokuset er rettet mot eiere og ikke hund.

Mulig jeg har på feil briller... og ikke fått med meg alt det negative og alt om boxeren.

Ikke jeg heller, var ikke særlig negativ vinkling heller nei.

Skrevet

Jeg fant heller ikke noe om boxere der... Og jeg leste nok med de samme brillene som Margrete for jeg syntes ikke dette var spesielt negativt. Det sto jo tom at de hadde funnet ut at eiere av muskelhunder ikke var mer aggressive enn andre folk og at om man skulle se på "angrepesvilje" hos hunder som et kriterium så måtte små hunder være med. Men dette var vel en blanding av litt interessant og old news for meg egentlig...

Skrevet
Rekker ikke lese artikkelen, er på vei ut døra for å selge de to muskelhundene, eller kanskje bytte de mot noen snillere hunder. :lol:

Trenger ikke det vettu. Du er vel ikke kriminell?

Skrevet

Faktisk, så stjelte jeg et teppe på fylla for et par torsdager siden! Det er enda godt Nemi var borte og hadde valper, og mamma hadde Baghera da, for da jeg ble edru, så fikk jeg dårlig samvittighet, og kjøpte to nye tepper som jeg sendte tilbake! TENK om jeg hadde hatt hundene her, da!

Skrevet
Rekker ikke lese artikkelen, er på vei ut døra for å selge de to muskelhundene, eller kanskje bytte de mot noen snillere hunder. :lol:

Vil du ha snillere hunder?

Trodde du var kriminell jeg? Er vel derfor du har dem? :lol:

Skrevet

Det er jo ikke så rart tøffere hunder tiltrekker seg tøffere og mer kriminelle typer heller.

Blir litt feil med imagen hvis de går rundt med en Papillon liksom :lol:

Skrevet
Det er jo ikke så rart tøffere hunder tiltrekker seg tøffere og mer kriminelle typer heller.

Blir litt feil med imagen hvis de går rundt med en Papillon liksom :thumbs:

Nei helt sant.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...