Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjokolade og annet snopesnakk

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Ble masse sjokoladesnakk i akkurat nå, så jeg opprettet en tråd.

Her kan vi snakke om snop og annet knaskerier, noe snakk om at det er usunt og feitende osv vil vi ikke høre om her.. :ahappy:

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg er på jakt etter en sjokolade med karamell og sjokoladetrekk, noen som vet hva den heter?

Caramello?

Skrevet
Jeg er på jakt etter en sjokolade med karamell og sjokoladetrekk, noen som vet hva den heter?

Center? Caramello(?)

Edit: Smil? :ahappy:

Skrevet
Caramello?

Har ikke sett den i butikken på lenge! (ja, det var det den het)

haha! Ja, Melkedrøm var en kjempe skuffelse. Tok ett svært tygg, så spyttet jeg bare alt ut igjen! YACH

Skrevet

Hmm ... Troika er godt, men bare når den er helt fersk. Ellers er jeg en ordentlig lakrisjente:D Nesten all lakris er godt. Salt lakris er allerbest.

Skrevet
Hmm ... Troika er godt, men bare når den er helt fersk. Ellers er jeg en ordentlig lakrisjente:D Nesten all lakris er godt. Salt lakris er allerbest.

Smakt lakris fra island? :ahappy:

Skrevet

Hva er deres tre favoritter fra "smågodtreolen"? Mine er sånne små punch-sjokolader med "smuler" på, lakrisflaggermus (søt lakris, lakris skal være søt!) og gelebjørner som er trefargete, rød, grønn og hvit.

Skrevet
Hva er deres tre favoritter fra "smågodtreolen"? Mine er sånne små punch-sjokolader med "smuler" på, lakrisflaggermus (søt lakris, lakris skal være søt!) og gelebjørner som er trefargete, rød, grønn og hvit.

Den skal vi slåss om tenker jeg :ahappy:

Fest-karamell

(husker da de hadde stk pris jeg...og heldige meg som fant en 10-øring og gikk i kiosken og skulle ha EN Fest-karamell...)

Og Jelly Beans, med popcorn smak, yammi :lol:

Guest Gråtass
Skrevet
Eller enda bedre, melkesjokolade og salt lakris i skjønn forening = Draumur :ahappy: Den synes jeg er helt fantastisk god!

Draumur er nam, men synes freia sin melkesjokolade med lakris er god også. Panda lakris er best, både salt og søt

Bringebærsjokolader, lakrispletter og bringebærsjokolader.. nevnte jeg bringebærsjokolader?!?

Skrevet

Fylte sjokolader, men sånn karamell fyll, Hjerter, kan minne pittelitt om lovehearts, men finnes i gul, rosa og hvit. Rosa er best! Tredje er jeg usikker på, så den må jeg "tygge på"

Skrevet
Hvordan er det med levering, porto og toll og slikt på dette? :lol:

Ble du fristet? :hmm:

Forøvrog holdt søstra mi på og spytte melkedrømmen på gulvet. Dere skulle sett annsiktsutrykket hennes da hun tygget den. :lol: Jeg prøver og presse den i meg, men det er så mye :ahappy:

Skrevet

må si jeg er stooor fan av melkesjokolade og operamints :lol: bare digger det:) ellers liker jeg det meste, bortesett fra søt lakris :hmm:

ordentlig godtegris :ahappy:

Skrevet
Hva er deres tre favoritter fra "smågodtreolen"?

De røde fiskene, sånne høye runde sjokoladesnurrer med karamell oppi, og de igloformede sjokoladene med hvite kuler på (nei, jeg aner ikke hva det heter :lol:). Mmmm.

Også digger jeg den røde Supermix-posen (røde fisker :hmm:). Jeg liker alt oppi der utenom de kulene. :ahappy:

Skrevet

Mine er (fra Mix-smågodtet, ikke Candy King): Lakrishatter (det er den aller beste lakrisen jeg vet om), lakrishoder (de flate, fryktelig seige) og sånne sure skaller (men de er fryktelig sure og da). Sjokolade kjøper jeg helst ikke i smågodt, men punsj-sjokkisene er kjempegode:D

Hva slags sjokolade liker dere best? Jeg elsker fruktnøtt og smil, troika og crispo. Men fruktnøtt er allerbest. Denne her melkedrømmen, minner den om Soho-sjokoladen?

Skrevet

Vanskelig å plukke ut bare tre! Men det er vel vaniljefudge (all time favourite!), sure pærer og festkaramell, tror jeg..

(æsj, denne tråden tror jeg at jeg må styre unna. snopesjuuuuk!)

Skrevet

Smash! :icon_redface: Er veldig glad i alle versjonene, men posen er best! (smash er dyyyrt :icon_redface:)

edit: jeg er forvrig på 7 uka med sukker-stopp, så...

Skrevet

Stratos, firkløver, dundersalt, tyrkisk pepper, salt/salmiakklakris (stupedame - jammi!) og bringebærdrops...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...