Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med tegnebrett?


Mirai

Recommended Posts

Idag tok jeg bursdagen min på forskudd (den er i morgen) og kjøpte meg et tegnebrett :lol:

Har bare testet med et bittelite skrableri mens jeg egentlig sitter og spiller WoW, og jeg tror det skal gå fint å venne seg til brettet hvertfall for tegningens skyld!

Er det noen sider som er kjekke å se på, tutorials osv? Har et WAcom Bamboo Fun medium.

I paint, fordi jeg ikke har photoshop på laptopen enda :lol:

brett1h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde kanskje lagt ved link!

Wacom Bamboo Fun Medium :lol:

Jeg fikk det litt billigere fordi jeg jobber på Elkjøp, da. Det er vel a5 størrelse på selve der du tegner, tror jeg? Gleder meg til å komme hjem fra skolen og teste det mer :lol: Må få satt opp den stasjonære maskina mi, så jeg faktisk får prøvd det i Photoshop og ikke bare paint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Super fint!

Man kan vel bruke det i Illustrater og?

Jada!:getlost: Har det samme tegnebrettet, og tegnet nylig en hel del illustrasjoner i Illustrator til et barnebokprosjekt jeg hadde. Innmari artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det så vidt på elkjøp, bare i paint, men jeg synes det var dritvanskelig jeg, ble ikke stort mer nøyaktig enn med mus, og pennen "hoppet" liksom hele tiden. MEN, jeg sto der jo bare i noen minutter da :getlost:

Virker veldig gøy, jeg må få kjøpt meg ett altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare prøvd et èn gang før jeg kjøpte mitt, og da hatet jeg det :getlost: Men jeg tenkte heller at jeg får bite tennene sammen og bli vant med det, for det gir veldig godt muligheter i forhold til tegning. Og det tok overraskende kort tid å bli vant med :wub: Pluss at Photoshop gir litt mer muligheter enn Paint, at brettet er trykkfølsomt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare prøvd et èn gang før jeg kjøpte mitt, og da hatet jeg det :banana: Men jeg tenkte heller at jeg får bite tennene sammen og bli vant med det, for det gir veldig godt muligheter i forhold til tegning. Og det tok overraskende kort tid å bli vant med :banana: Pluss at Photoshop gir litt mer muligheter enn Paint, at brettet er trykkfølsomt osv.

Hvordan størrelse har du på brettet ditt og hva betalte du for det? :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at du ikke spurte meg, hehe, men jeg har ett Wacom Bamboo fun medium str og er KNALLFORNØYD med det. Det ligger vel rundt 2000kr i prisklassen. Komplett.no hadde det før, var der jeg kjøpte det, men så at dem ikke hadde det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bamboo pen & touch

http://www.wacom.com/bamboo/bamboo_pen_touch.php

Morro til vanlige PCoppgaver og nettsurfing...

Perfekt til fotoredigering og tegning...

Prisen står i stil med følsomhet og teknologi...

Er man ikke profesjonell tegner så er de billige like så morro og bra (til forutsatt bruk)...

Det beste er likevel trykkfølsomheten man får med tegnebrett :banana:

Hva er forskjellen på Wacom Bamboo Fun Medium og dette til 699 kr:

http://www.elkjop.no/product/data/mus-tastatur/tegnebrett/WACBAMTOUCH/wacom-bamboo-touch-tegnebrett

Touch har ikke penn, er kun multi-touch. (som touchpaden på nye Mac)

Å er i realiteten ikke et tegnebrett...

(Pen & Touch har en rød penneholder på siden, det har ikke bildet til elkjip)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bestilte meg et Bamboo Fun i medium str (A6-A4??) her om dagen, så nå går jeg bare og gleder meg til hentelappen ramler nedi postkassa. :ahappy:

Når jeg kjente at armen min begynner å kjenne at den bruker mye mus (*ler*) så tenkte jeg at NÅ var hadde jeg en god unnskyldning til å kjøpe meg et brett.

Julie: du må sjekke ut deviantart.com og alle de geniale tegnetuts'ene de har der. :) Man lærer utrolig mye, både med tanke på linjene og skyggelegging. :yes: Har prøvd meg litt med musa, men det er jo en tålmodighetsprøve av dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youtube har jo mange videoer. Jeg er stadig innom der å kikker.. Der viser de jo gjerne hele tegneprosessen også. :) Bare søk på pen tablet drawing eller no i den duren..? Utrolig mange flinke folk der ute..! :yes:

Ja, både youtube og deviantart er nok gode kilder for tutorials :) Holder på å kikke gjennom diverse nå.

Fint hvis dere ville legge ut noen linker hvis dere kom over noen gode videoer el. lignende. Jeg vurderer å skaffe meg noe sånt etterhvert, og det er en fint å se hvordan det funker. Også er det så morsomt å se på når folk tegner :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par jeg søkte kjapt på. Liker å se på speeddrawing og man kan finne ALT man v il ha omtrent. Jeg for min del lærer MYE ved å se på hvordan andre jobber. Blir utrolig inspirert også. :ahappy:

Enda en.. Kjekt å se hvordan de legger skygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig! Jeg blir bare sittende å stirre på skjermen når jeg ser slikt.. :ahappy:

Jeg tegner også med blyant og tegnet MYE med kull på skolen. En stund siden jeg gjorde det nå da.. Må liksom komme igang igjen. Å så er det lettere når PCen er så lett tilgjengelig.. :yes:

Her er en blyanttegning:

lotr-1.jpg

Et par år gammel..

Og så maler jeg i tillegg, både med akvarell, oljemaling og akryllmaling.

Dette er akryll på papp:

hare.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig ja :ahappy: men ingen som tegner for hånd da?? med kull eller gråblyant??

Tegnet mye mer for hånd før, har gått på steinerskole i 12 år så da ble det også en naturlig del av hverdagen liksom, i tilegg til undervisning i forskjellige teknikker og redskaper. Også har jeg gått ett år på kunst og håndtverk på folkehøyskole. Men superflink til å tegne er jeg iallefall ikke :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...