Gå til innhold
Hundesonen.no

Drikker du melk?


Wilma

Drikker du egentlig melk?  

106 stemmer

  1. 1.

    • Hver dag
      31
    • Noen ganger i uka
      18
    • Av og til
      19
    • Aldri
      38
  2. 2.

    • Ja
      53
    • Litt
      17
    • Ikke så veldig
      13
    • Nei
      23


Recommended Posts

Har alltid elsket melk. Husket jeg kunne drikke opptil en pakke når jeg kom hjem etter skolen da jeg gikk på ungdomsskola :) Da var det å lage seg 2 brødskiver med nugatti og ta med seg en pakke melk nedi stua og se passions, home and away, osv... *ler*

Jeg drikker enda melk så å si hver dag, ofte drikker jeg nok opptil 1 liter om dagen. Har aldri hatt inntrykk av melk som feitende, jeg er tynn som en strek uansett.

Oboy i melka er deiiiilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Drikker aldri melk, kan ikke huske at jeg noen gang har likt det (men vet jeg drakk det da jeg var to/tre). Jeg kaster opp, avskyr smaken. Kan bruke litt melk i kaffe, men ikke så mye at man smaker det. Liker heller ikke krem i store mengder (smaker melk), rømme (smaker melk), hvitost (smaker melk), brunost (smaker bare fælt), fløte (smaker selvsagt melk), rømmegrøt (smaker melk) og så videre ... Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid elsket melk. Husket jeg kunne drikke opptil en pakke når jeg kom hjem etter skolen da jeg gikk på ungdomsskola :) Da var det å lage seg 2 brødskiver med nugatti og ta med seg en pakke melk nedi stua og se passions, home and away, osv... *ler*

ÅååååååååÅÅå Passions! For noen minner jeg har om Tabitha, fluffy the cat og hele gjengen :) Men ungdomsskolen, jeg mener det gikk da jeg gikk på barneskolen når jeg så Passions? (og vi er jo født samme år iflg. profilen din).

Jeg drikker enda melk så å si hver dag, ofte drikker jeg nok opptil 1 liter om dagen. Har aldri hatt inntrykk av melk som feitende, jeg er tynn som en strek uansett.

Blir absolutt ikke tjukk av melk nei, hadde det bare vært så vel! Tynn som en strek enda her også... Får iallefall litt muskler. Liker jeg å tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det der med melk og beinskjørhet er bare tuill tror jeg. Norge er det landet med aller størst forekomst av beinskjørhet!! Og det er vel kun et eller annet indianerfolk i Canada som drikker melk slik vi gjør.. Faktisk er det sånn at det hadde vært nærliggende å få nordmenn til å droppe melkedrikkingen for kanskje det er den som gir overhyppighet av beinskjørhet??? (Neida, jeg tror ikke beinskjørheten skyldes melkedrikkingen men jeg tror heller ikke at den gjør noe for beinskjørhet..)

Jeg liker ikke melk, men kan ha melk i kaffe og må ha det i te for å greie å drikke teen (nei, liker ikke så godt te heller jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker bare sjokolademelk, jeg (ganske sjelden dette også). Milkshake, og andre ting med melk i liker jeg. Men ikke ren melk. :)

edit: Altså, melk smaker ikke godt - og jeg drikker aldri ren melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å støtte melkeproduksjonen slik den er idag, selv om mange av dyrene heldigvis har det bedre enn før :)

Så nei jeg drikker ikke melk, klarer desverre ikke å holde meg unna alle melkeprodukter men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vann jeg! :)

Drakk mye melk før, men siden jeg drikker generelt mye (drikker alltid ei flaske, 0,7l, vann til hvert måltid) fikk jeg for meg at det ikke var bra å drikke melk (og 3 måltider (alltid vann til middag) med over en halvliter melk hver dag er neppe det heller...) så da byttet jeg ut melk med vann. Etter det tåler jeg ikke melk i større mengder lengre... Akkurat det går greit, men tåler ikke å spise is flere dager på rad lengre heller og det er verre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å støtte melkeproduksjonen slik den er idag, selv om mange av dyrene heldigvis har det bedre enn før :)

Så nei jeg drikker ikke melk, klarer desverre ikke å holde meg unna alle melkeprodukter men.

Hva med økologisk melk?

Selv drikker jeg konsekvent økologisk, kun i nødstilfeller jeg kjøper noe annet om de ikke har. Nå synes jeg også det smaker forskjell på den økologiske og vanlige. Øko smaker rett og slett best. På alle mulige måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over hvor mange som ikke liker eller ikke drikker melk - trodde det var normal vare...

Anyway, jeg drikker et glass melk til frokost og også tilkveldsmaten hvis den er brødmat. Også er det få ting som smaker bedre enn fersk gjærbakst eller varm sjokoladekake og et glass kald melk til!

Men jeg får kun i meg skummet melk, alt annet smaker tjukt og fett og ekkelt.

Har ofte dårlig samvittighet for hvor lite melk jeg drikker, mens det virker som om jeg drikker mye til Sonendame å være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig glad i melk, men magen min er ikke enig(magevondt og kvalm og det blir for mye)så drikker den bare en sjelden gang.

Det hun sa. Er egentlig kjempeglad i melk, kan godt drikke bare melk sånn alene uten at det er til noe, så godt synes jeg det er. Men får problemer med magen av det, så da lar jeg det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med økologisk melk?

Selv drikker jeg konsekvent økologisk, kun i nødstilfeller jeg kjøper noe annet om de ikke har. Nå synes jeg også det smaker forskjell på den økologiske og vanlige. Øko smaker rett og slett best. På alle mulige måter :)

langt de fleste økologiske brukene jeg har besøkt og/eller jobbet på, har vært mye verre innen dyrevelferd enn de tradisjonelle brukene. Gamle, mørke, fuktige og trekkfulle fjøs, dårlig for osv. Jeg er for økologisk mat, men ikke slik det gjøres pr i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg drikker melk, masse kald og lettmelk går rett ned. Noen ting må bare ha melk ved siden av, jeg greier f.eks ikke å få ned brødskiver med peanuttsmør uten melk, og så må jeg har en safari kjeks dyppet i melk hver dag :) sunt eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt de fleste økologiske brukene jeg har besøkt og/eller jobbet på, har vært mye verre innen dyrevelferd enn de tradisjonelle brukene. Gamle, mørke, fuktige og trekkfulle fjøs, dårlig for osv. Jeg er for økologisk mat, men ikke slik det gjøres pr i dag...

Da vil jo dette kun være snakk om tilfeldigheter. Det er like strenge regler ift renhold og behandling av dyrene, men strengere krav der dyrene skal få være mer ute, gå fritt hver eneste dag året rundt, ha større inneareal osv. I tillegg får de selvfølgelig spise mat uten sprøytemidler.

Vårt øko-fjøs er nytt i år 2000, rent, så og si lukt-fritt (lukter litt ku, men ikke møkk) og tørt og fint i liggebåsene som har myke madrasser med masse sagflis på. Jeg har faktisk sovet der selv, to netter i sommer (en ku var syk), og det var behagelig og koselig.

Jeg har sett flere øko-fjøs som er minst like fine. Har også sett konvensjonelle fjøs som er like fine. Det om kuene er øko-kuer eller ikke har nok ingen direkte forbindelse med hvor fint fjøset er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker melk hver eneste dag! Melk er godt og passer så og si til alt etter min smak :lol: Drikker ikke kultur eller hel melk, det blir for fettete etter min smak. Varm melk med honning eller sjokoladepulver og sjokoladepulver i kald melk smaker også veldig godt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...