Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampoo til følsom hud

MarieR

Recommended Posts

Vi er veldig godt fornøyde med Vetriderm Sensitive. Er til både hund og katt, og kjøpes på apotek. Litt dyr, rundt hundrelappen for ei flaske, men den er helt knall :wub: Vi fant denne etter å ha testet flere sorter, alle andre har hun fått tørr og flassete hud av.

Leste nettopp om den på nettet, den virker veldig grei. Så den har PHverdi 6, noen som vet hva som er hundehudens naturlige PH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensitive shampoer fås kjøpt hos dyrlegen. Ellers har bla Espree en mengde shampoer, også for sensitive hunder, eller hunder med diverse hudproblemer. Alle Espree shampoene er basert på naturlige ingredienser. :wub: Det finnes nok en hel haug andre merker med sensitive shampoer også, men siden jeg ikke har hatt en hund med behov for dette (ja, bortsett fra noe dyrlegen trodde var noe sensitive greier som viste seg å være skitt og lort :wub: ), så har jeg ingen direkte erfaring med sensitiv hud hos hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensitive shampoer fås kjøpt hos dyrlegen. Ellers har bla Espree en mengde shampoer, også for sensitive hunder, eller hunder med diverse hudproblemer. Alle Espree shampoene er basert på naturlige ingredienser. :wub: Det finnes nok en hel haug andre merker med sensitive shampoer også, men siden jeg ikke har hatt en hund med behov for dette (ja, bortsett fra noe dyrlegen trodde var noe sensitive greier som viste seg å være skitt og lort :wub: ), så har jeg ingen direkte erfaring med sensitiv hud hos hund.

Jeg har sett både Vetriderm og Espree både hos dyrlegen og andre steder. Som regel er bare prislappen annerledes, mye dyrere hos dyrlegen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har brukt KW sin minkoljeshampo, den skal blandes ut med vann.

Er fornøyd med den på mine hunder, mild og fin.

Også foretrekker jeg at hunden likter hund, ikke blomster :aww:

Ville styrt unna alle parfymerte shampoer.

Men den er jo ganske kraftig parfymert? :) Jeg liker også den, nettopp fordi den har så god lukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkolje? Er det produsert med avfall fra pelsindustrien? Hørtes bare ikke helt politisk korrekt ut. :aww:

Jeg bruker også OptimaPH Hudvask for Dyr. Charlie er allergiker med veldig følsom hud, og det ble et enkelt valg for oss. Et veldig godt produkt til en god penge, selv om den ikke lukter Timotei. Hunden lukter rent etterpå og det er bra nok for meg. :) Sjekk OptimaPH for forhandlere. Jeg tror jeg betalte 350 eller noe for en femliters-dunk. Det holder i en stund for å si det sånn.

Ellers har MalAcetic også en veldig god shampoo, men den er nok endel dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er jo ganske kraftig parfymert? :innocent: Jeg liker også den, nettopp fordi den har så god lukt!

Må være jeg som har dårlig nese da, synes det er lite lukt i denne ift de fra dyrebutikken som dufter eple, sitron, blomster og jeg-vet-ikke-hva :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkolje? Er det produsert med avfall fra pelsindustrien? Hørtes bare ikke helt politisk korrekt ut. :innocent:

Svjv finnes det en type minkolje fra mink og en type kunstig minkolje. Hva som egentlig befinner seg i KWs minkoljesjampo vet jeg ikke :whistle: Sjampoen er en av de beste jeg har prøvd, men vil ikke fortsette med den før jeg har funnet ut av dette. * politisk korrekt * :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere bsom har fått den nye hundesport på baksiden av bladet reklameres det for en product serie og den er helt genial til følsom og irritert hud! både shampoen og kuren dems! anbefales på det varmeste! Tidligere kjøpte jeg det i utlandet men ser ut til ¨å endelig ha kommet til norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med olivensåpe? Ren olivenolje, ev med litt glyserin som er fuktighetsgivende. Du kan bruke såpa rett på pelsen, eller raspe opp fjon som du blander i vann og har i pelsen. Den skummer ikke så mye, og er lett å skylle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må også bare hive meg inn i denne tråden. Salza har slitt noe sinnsykt med kløe i hele høst. Hun ble MIRAKULØST mye bedre da jeg begynte å vaske henne med KWs medisinsk sjampo en gang i uka eller så... nå er hun faktisk helt normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
    • Dra på utstilling og få en dommer til å bedømme henne. Trolig har hun steil front, og det er det ingenting å gjøre med. 
  • Opprett ny...