Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skjer? er det flere som ikke for solgt valper

dorab01

Recommended Posts

Ja hei andre oppdrettere. Vi i vår rase sliter med å få solgt valper har selv to som ingen vil ha. Dette var en ufatelig nøye kombinasjon av meg som jeg har gledet meg til leenge. Dette er hunder med veldig god stammtavle neste så jeg kan si at makan til slike linjer ikke finnes i norge. Men ingen vill ha valpene. Jeg kvier meg veldig til å sette de på finn.no da jeg føler at dette er ordentlig kvalitet de står på klubbens side og det tilhørende forumet samt de som kjenner meg i miljøet er blitt kontaktet men nei ingenting. Flere som har vert interessert men ingen som har kommet for å se på dem. Samme gjelder en anen tispe jeg vet om med 6 valper ingen er interessert! Så er det flere som opplever dette? Må si jeg er grundig skuffet da jeg forventet meg større respons. Forrig gang hadde jeg nesten 60 folk å velge mellom for at valpene skulle få det perfekte hjem (noe alle fikk :D)

Så hva skjer er det finanskrisen dårlig tid på året eller hva?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit.. Håper du får solgt de til gode hjem.. Yorker er nydelige, men det må da være litt aven jobb å holde de i utstillingskondisjon.. Oljesprayer, trekkpapir og papilotter høres unektelig litt mye styr ut, så sånn sett er kanskje yorker for litt spesielt intresserte? men er jo mange som bare har yorker som selskapshunder også da, og når blandinger går går høye summer på finn så burde jo du kunne få solgt dine også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er flere grunner, blant annet de to du nevner. I tillegg tror jeg rett og slett markedet kan være mettet, både av renrasede miniatyrhunder generelt (selskapshundgruppen økte fra ca. 4600 registrerte i 2007 til 5600 registrerte i 2008), din rase spesielt (nesten 50 % økning i antall registrerte valper i fjor fra året før), og av små blandingsvalper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da jeg skjønner det men her er det snakk om kvalitets hunder ikke de hvor det står quote fra en så fin york annonse på finn jeg så i dag: Har alle papirene i orden men ikke stamtavle :D

Og ja vår rase er for litt spesiellt interessrte men miljøet har tatt seg opp veldig på ustillings fronten med en nesten tre dobling av folk som stiller både tisper og hanner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu på tide at folk innser at de ikke får solgt hva som helst av valper. Ikke ment som kritikk til trådstarter, førsteinntrykket mitt er at du er en seriøs oppdretter. Men man kan jo håpe at med en større metning av markedet kan vi bli kvitt en del av de useriøse som har tjent mye penger på populariteten rundt hund, enten det er miniatyrer eller kamphunder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu på tide at folk innser at de ikke får solgt hva som helst av valper. Ikke ment som kritikk til trådstarter, førsteinntrykket mitt er at du er en seriøs oppdretter. Men man kan jo håpe at med en større metning av markedet kan vi bli kvitt en del av de useriøse som har tjent mye penger på populariteten rundt hund, enten det er miniatyrer eller kamphunder. :D

Jeg er helt enig med deg! Jeg synes at det er altfor mye snusk i avl av småhunder noe jeg er veldig i mot. Derfor er jo skuffelsen enda større når man tror man har seriøse valpekjøpere også går de hen og kjøper hund ett annet ikke fullt så "bra" sted fordi den er leveringsklar en uke før. Så jeg kjenner at jeg er skikelig oppgitt og nesten så jeg bare har lyst til å beholde hundene mine selv:) Og ikke minst når man ser hunder til 14 000 kroner uten stamtavle blir solgt og man selv sitter der med ordentlig godt oppdrett med gode linjer og ikke for solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av grunnen er at det er mange som vil ha en hund, men de bryr seg ikke så mye om papirer og linjer. Er det ene kullet leveringsklar en uke før, ja så kjøper de der i fra i stedet.

Det er synd for dere oppdrettere som virkelig gjør en ordentlig jobb og planlegger kullene nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med SiriogDiego.

Folk vil ha hunden sin fortest mulig, men det de ikke tenker på er at den hunden de valgte vekk kanskje hadde levd to- tre år lengre på grunn av god sin gode helse og godt planlagt avl.

Ikke et spørsmål hva jeg hadde valgt. Hadde heller ventet en uke og hatt hunden to- tre år lengre;)

Hadde to Yorkier på besøk i dyrebutikken her om dagen. Nusselige bartedyr! Jeg er nok redd jeg hadde blitt av den typen som hadde dullet og dallet hunden halvt ihjel, desverre. Når du ser på dem er det nesten vanskelig å la være. Derfor har jeg en katt ved siden av hunden jeg har nå :D Hehe

*edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på http://www.yorkshireterrier.no/ og ser på annonsene som er der av valper og går på dems sider så er det ingen der det umiddelbart står "valper til salgs" når du kommer inn på siden.

De fleste får jeg inntrykk av at er uoppdaterte sider med kull fra en tid tilbake. Jeg ville antatt på alle de sidene jeg fant der at alle valpene var solgt siden det ikke står noe annet lett synlig.

De færreste har og dato for når ulike sider ble oppdatert, og hva som er aktuelt nå - så det kan være i år, i fjor eller året før... Ikke vet jeg. Hadde jeg vært på leting etter yorkie hadde jeg nok ikke kontaktet noen av dem som annonserer der nå siden det virker som at alt er solgt og ingen planer er oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke er interresert i småhunder gikk inn på http://www.yorkshireterrier.no/ og ble skuffet for det var ingen av de hjemmesidene som jeg så på som gjorde meg nysgjerrig på yorkshireterrier og det bør det jo helst være. Jeg ville tro at en annonse på finn med gode bilder og godt formulert ville fange interessen til ja useriøse men også seriøse valpekjøpere på en helt annen måte enn det som blir vist fram via yorkshireterrier. no. Ønsker deg lykke til med å skaffe de nye valpene nye snille eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fullt mulig å finne gode hjem til valpene gjennom Finn.no og annonser andre steder. Kanskje kan du skrive i annonsen hvor viktig det er å kjøpe valper fra oppdrettere som planlegger valpekullene sine godt, og ikke bare den første valpen de finner, det er jo ikke alle som er klar over dette. Tar useriøse folk kontakt er det bare å avslå. Jeg ville prøvd i alle fall. :hmm: Jeg fant hunden min på Dyrenett, og vil da påstå jeg har gitt ham et godt hjem. Håper du finner gode hjem til alle sammen! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no er ikke så verst å annonsere på, man må bare skrive annonsen skikkelig, slik at seriøse valpekjøpere ser at dette er seriøst oppdrett.

Jeg fant nettopp min nye valp(som jeg får i morgen) på finn.no, egentlig mest ved en tilfeldighet, fordi jeg bare satt og kikket litt. Iom jeg er veldig interessert i den typen hunder, så så jeg nærmere på annonsen, fant ut at det jeg så, og leste, hørtes bra ut, ringte egentlig mest bare for å høre litt mer om rasen, og så plutselig var jeg valpekjøper. :hmm: Med god hjelp fra "Tøfflus" her på forumet, som kjenner oppdretteren veldig godt, og som tok meg med for å besøke oppdretter, valpene og foreldrene(begge foreldrene til kullet er hos oppdretter) på lørdag som var.

Så jeg tror det er fullt mulig å finne seriøse valpekjøpere gjennom finn.no(jeg er jo en! *glise*), problemet er vel heller at det er vanskelig å finne seriøse oppdrettere der, fordi det er så mye useriøst. Og nettopp derfor kan det også være et godt marked for å få solgt valper der, pga folk jo gjerne vil ha noe seriøst, de vet bare ikke alltid hva som er seriøst, eller hvor de finner det. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da jeg skjønner det men her er det snakk om kvalitets hunder ikke de hvor det står quote fra en så fin york annonse på finn jeg så i dag: Har alle papirene i orden men ikke stamtavle :icon_cry:

Og ja vår rase er for litt spesiellt interessrte men miljøet har tatt seg opp veldig på ustillings fronten med en nesten tre dobling av folk som stiller både tisper og hanner.

*flire* Intr annonse. Lurer på hvilke papirer de har i orden... Matpapiret? Vognkort på bil? :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke er interresert i småhunder gikk inn på http://www.yorkshireterrier.no/ og ble skuffet for det var ingen av de hjemmesidene som jeg så på som gjorde meg nysgjerrig på yorkshireterrier og det bør det jo helst være. Jeg ville tro at en annonse på finn med gode bilder og godt formulert ville fange interessen til ja useriøse men også seriøse valpekjøpere på en helt annen måte enn det som blir vist fram via yorkshireterrier. no. Ønsker deg lykke til med å skaffe de nye valpene nye snille eiere.

desverre så er det sånn sett en lit "dårlig" tid for klubbens hjemmeside da vi netopp har byttet av å være under nmhk til å danne egen selvstendig klubb. Stemming av nye styremedlemmer og oppgaver kommer nå på søndag på hamar. Så ja det er litt kaotisk der akkurat nå som jo er forståelig i en slik situasjon. Selv jobber jeg med en god hjemme side som skall fange interesseen til folk får ja det er få der ute. Menn for meg tar det veeeelig lang tid å fikse sammen en hjemme side men jo den kommer den kommer. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre så er det sånn sett en lit "dårlig" tid for klubbens hjemmeside da vi netopp har byttet av å være under nmhk til å danne egen selvstendig klubb. Stemming av nye styremedlemmer og oppgaver kommer nå på søndag på hamar. Så ja det er litt kaotisk der akkurat nå som jo er forståelig i en slik situasjon. Selv jobber jeg med en god hjemme side som skall fange interesseen til folk får ja det er få der ute. Menn for meg tar det veeeelig lang tid å fikse sammen en hjemme side men jo den kommer den kommer. :icon_cry:

Jeg var også inne på den siden det henvises til her, og jeg syns den var såpass dårlig (som i at det er vanskelig å finne noe der) at du bør seriøst vurdere å annonsere andre steder. Det som er med finn.no, i mine øyne i alle fall, er at det er en flott plass å møte mange kjøpere, men det er opp til selger å avgjøre hvem som skal få kjøpt. Det kan godt hende du får flere potensielle kjøpere ved å annonsere på finn! Hva med de som kanskje ikke har tenkt på akkurat yorkshire terrier som et alternativ (men kanskje heller bichon eller en annen liten selskapshund med mye pels), eller som ikke er så godt inne i verken internett eller raseklubben at de finner siden? Det kan jo være gode kjøpere for det om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er mettet for greys også, siden det ble født flere valpe kull på samme tid (og flere store kull) Så flere oppdrettere sliter med salg av alle valpene. Dette gjelder også i Sverige..

Så det er nok rasebetinget, at noen raser har færre interesserte, og dermed kan flere kull bli et problem for noen oppdrettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...