Gå til innhold
Hundesonen.no

Forferdelig hissig valp!


Gry83

Recommended Posts

Tusen takk for alle tips og råd! :sint_01:

Jeg regner med at det er vaksinereaksjonen som har gjort henne så himla gretten. Hun har knurret/protestert når hun ikke har fått viljen sin før, men ikke i den grad som di siste dagene. Det er kun de siste dagene hun har vist tanngarden og bitt, når jeg tenker etter. (Dumme meg som ikke har tenkt at dette kunne ha sammenheng før! Argh.) Så jeg får gå utifra at hun holder på sånn siden hun føler seg uvel pga vaksina. Jeg fikk et sitat fra en artikkel om denne vaksinereaksjonen av en Pinscher-oppdretter, og der stod dette under symptomer: "Typiske encefalittsymptomer er koordinasjonsvansker, anfall eller andre nevrologiske symptomer og atferdendringer (f.eks. aggressivitet)."

Så det er vel mest sannsynlig at agressjonen kommer i forbindelse med dette, siden det dukket opp samtidig med de andre symptomene. Dersom hun skulle fortsette med denne bitinga når hun har blitt frisk, så får jeg heller ta det derfra.

Vi har forresten vert hos veterinær med henne i dag, og der fikk hun en sprøyte med kortison, som er vanlig behandling for disse vaksinereaksjonene. Og hun virker å være litt bedre! :D Tidligere i dag sjanglet hun når hun gikk, det gjorde hun ikke når hun kom hjem fra veterinæren. Hun til og med begynte å leke på stuegulvet her, og spiste et måltid mat (som var uinteressant i morres). Så sprøyta ser ut til å ha gjort godt. :P

Hun er fortsatt litt gretten, men foreløbig har hun ikke vert like sur som i går. I stedenfor å si "Nei" når hun knurrer så snakker jeg rolig til henne, og det ser ut til å hjelpe bedre, og hun roer seg fortere. Stakkar som har blitt irettesatt for hun fortalte at hun følte seg uvel, da. Jeg føler meg sååå slem! :sint_01:

Jeg snakket forresten med veterinærvakten i går kveld, men det var jo helt dødfødt... Jeg fikk beskjed om at "valpen min hadde fått løpetid". En 14 uker gammel valp med løpetid? "Å jaaaada, dem begynte tidlig!" Er det mulig!? :icon_cry: Så spurte han hvor jeg hadde fått i fra at Pinschere fikk vaksinereaksjon, i en passelig hånlig tone. Jeg fortalte at jeg hadde lest det på Pinscherforumet og fått info om det fra div oppdrettere av rasen, bl.a oppdretteren til min egen hund. "Åja, så det er ingen veterinær som har fortalt deg det altså..." Kunne nesten se for meg hvordan han himlet med øya mens han sa det. Hadde jeg ikke hørt det fra veterinær så var det liksom bare tull. Skremmende at en VETERINÆR kan holde på sånn, og komme med sånne idiotiske uttalelser (ang løpetid, mener jeg).

Ja, ta en tur til veterinær! Det høres ut som mer enn vanlig valpebiting.

Høres ut som hun har vondt på en eller annen måte, om det kommer av vaksinen eller andre ting.

Det er Landen jeg bruker, han er kjempeflink! :) Dersom adferden fortsetter etter at hun er blitt frisk fra vaksinereaksjonen så skal jeg definitivt få hjelp av folk som er flinke med hund. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så braq at ting virker bedre med nurket jeg vil bare si at jeg er enig med deg at vetrinærer har blitt veldig høy på strå holdning i sommer da hunden min ble syk ble jeg spurt om det var nødvendig at han måtte se på hunden med en gang jeg spurte da om det var mye og gjøre på klinikken nei da det var ikke det men han måtte skjifte og kjøre ditt HALLO hunden min sjanglet kastet opp /dehydrert det rant blod ut av rompa hunden var SYK!! det ble en annen tone da han så hunden 20 min seinere men det var holdningen som sjokkerte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Landen jeg bruker, han er kjempeflink! :icon_cry: Dersom adferden fortsetter etter at hun er blitt frisk fra vaksinereaksjonen så skal jeg definitivt få hjelp av folk som er flinke med hund. :sint_01:

Landen er kjempe flink :sint_01: Send meg gjerne PM om du trenger tips til trening/kurser i området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så braq at ting virker bedre med nurket jeg vil bare si at jeg er enig med deg at vetrinærer har blitt veldig høy på strå holdning i sommer da hunden min ble syk ble jeg spurt om det var nødvendig at han måtte se på hunden med en gang jeg spurte da om det var mye og gjøre på klinikken nei da det var ikke det men han måtte skjifte og kjøre ditt HALLO hunden min sjanglet kastet opp /dehydrert det rant blod ut av rompa hunden var SYK! det ble en annen tone da han så hunden 20 min seinere men det var holdningen som sjokkerte meg.

Uff, for en utrolig ekkel opplevelse. :icon_cry: Det er ikke noe kjekkt når man føler man ikke blir tatt på alvor av veterinæren! Jeg fikk litt hetta for at hunden min skulle bli dårligere utover natta, og at han veterinæren var den som liksom skulle være til "hjelp"... Heldigvis gikk det bra, og vi slapp å dra til han.

Landen er kjempe flink :sint_01: Send meg gjerne PM om du trenger tips til trening/kurser i området :sint_01:

Ja jeg er utrolig fornøyd med han. Jeg var innom de fleste veterinærene vi har på Haugalandet med min forrige hund som var syk, og Landen skillte seg skikkelig ut på en positiv måte. Han tar jobben sin på alvor, og han vet hva han driver med! Kunne ikke vert mer fornøyd. :)

Takk, det skal jeg huske på og gjøre hvis det blir nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at hun blir bedre nå som hun har fått kortison :icon_cry: Ikke lett å alltid tenke på alt, men du fant jo fort ut at det kanskje var vaksinereaksjon som var grunnen! Syns du har vært flink jeg, til å tenke på forskjellige løsninger på problemet :sint_01:

God bedring og lykke til videre med lille jenta di, så må du holde oss oppdatert om hvordan det går med hun fremover :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke for alle erfaringer og råd dere har kommet med! Selv om aggressjonen til valpisen forsvant sammen med symptomene på vaksinereaksjonen så har jeg lært masse av denne tråden. :)

Krysser fingrene for at hun blir bedre nå som hun har fått kortison :) Ikke lett å alltid tenke på alt, men du fant jo fort ut at det kanskje var vaksinereaksjon som var grunnen! Syns du har vært flink jeg, til å tenke på forskjellige løsninger på problemet :hug:

God bedring og lykke til videre med lille jenta di, så må du holde oss oppdatert om hvordan det går med hun fremover :lol:

Der irriterer meg at jeg ikke tenkte på at aggressjonen og vaksinereaksjonen kunne ha en sammenheng med én gang, men... Utenom litt skjelving (så ut som hun frøs) så var aggressjonen det første symptomet hun hadde, og siden hun var glad og energisk og leken ellers, så koblet jeg ikke aggressjonen med vaksinereaksjonen i det hele tatt. Jeg trodde det var denne "nå er jeg misfornøyd med at du forstyrrer meg"-knurringa hennes (som forøvrig er på god vei til å forsvinne den også :whistle: ) som plutselig hadde tatt heeelt av jeg, og så for meg masse jobbing med en hund med adferdsproblemer fremover. :whistle: Så jeg er superletta for at aggressjonen forsvant sammen med resten av symptomene! :lol: Kanskje jeg må lære meg å vente litt med å trykke på panikk-knappen neste gang. :lol::lol:

Det var godt å høre Gry! :lol: Gi nurket en klem fra meg da... :lol:

Nurket gir en klem tilbake. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...