Gå til innhold
Hundesonen.no

iam.no

Akita

Recommended Posts

Skrevet

Alle har fått med seg at iam.no legger ut alle med alt de finner på nett.

Hva mener du om dette?

Eg for min del kunne ikke bry meg mindre, og skjønner ikke hvorfor folk blir så hysterisk.

MEN, har jo hørt om dei som går med voldsalarm og hemmilig nr og adresse, og dei blir lagt ut med nr. Det blir gale.

Skrevet

Det eneste jeg fant om meg selv der var at jeg (les: Selma) tok ck og cert på Steinkjer :wub:

Også selvfølgelig telefonnummer og adresse. Og stjernetegn.

Skrevet
Det eneste jeg fant om meg selv der var at jeg (les: Selma) tok ck og cert på Steinkjer :wub:

Også selvfølgelig telefonnummer og adresse. Og stjernetegn.

Det er jo ikke det værste å ha liggende :cry:

Skrevet

Hele navnet mitt, stjernetegn, adresse og telefonnr. Og flere linker til hundegreier med bilde av meg og skolen min osv. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om at folk leser om meg, selv om jeg ikke liker at mennesker er så overvåket.

Skrevet

Oj, aldri hørt om dette jeg! *søke*

Ett søk senere...

jeg bruker bare nick på nettet jeg (bortsett fra facebook, men der har jeg ikke etternavn), så kom ikke opp noe. Men da jeg søkte på Lola Pagola derimot kom det endel sider ja :wub:

Hva jeg synes... tja, man må jo nesten regne med slikt når man legger ut ting på nettet, det er derfor jeg synes det er greit å bruke nick, selv om lola pagola omtrent har blitt mitt andre navn.

Skrevet

Ikke hørt om det før jeg. Vel, fant litt idrettsresultater om meg selv++, men ikke noe adresse, telefonnummer, epostadresse, alder eller noe annet spennende og viktig.

Skrevet

50 treff på navnet mitt. :wub: På "min" profil står det en adresse jeg hadde for tre år siden, og lite annet. Så jeg føler meg ikke så utrygg... Men uansett en unødvendig side.

Skrevet

Dem har direkte link til intekt og adresse og født og tlfnr er da med. Når jeg er født har da ikke alle med og hva jeg tjener er da min og skatte etaten som skal vite og ikke alle andre. Ellers så fant jeg ikke andre ting som står på nett om meg. Og forresten så vet ejg ei med samme navn som meg så var oplysningene om bosted helt feil. Så en side jeg ville ha lagt ned og ser ikke hensikten med den.

Skrevet

Hehe, her har jeg vært aktiv på nettet i årevis, først med kaniner så med hunder, men den greia finner ikke en dritt om meg. :cry: I tillegg har de feil adresse, så i mitt tilfelle er det jo ikke annet enn en slags dårlig oppfulgt telefonkatalogoppføring. :wub:

Edit: Var visst litt kjapp der da jeg ikke la merke til de fanene. Kommer, som ventet, opp masse kanin og hundelinker. Og glemte også å si hva jeg synes om dette. Jeg synes egentlig det er litt "rart" jeg at all informasjonen min skal samles på en side på den måten. Greit nok at man finner ting ved å lete, men hva er egentlig hensikten til en sånn side? Folk som går inn der og leter etter andre folk må jo være ute etter noe helt spesielt, for hvis jeg skal ha tak i folk går jeg jo på telefonkatalogen og finner nummeret deres for å få tak i dem.

Skrevet
Dem har direkte link til intekt og adresse og født og tlfnr er da med. Når jeg er født har da ikke alle med og hva jeg tjener er da min og skatte etaten som skal vite og ikke alle andre. Ellers så fant jeg ikke andre ting som står på nett om meg. Og forresten så vet ejg ei med samme navn som meg så var oplysningene om bosted helt feil. Så en side jeg ville ha lagt ned og ser ikke hensikten med den.

Det er jo ikke iam som legger ut inntekt, skatt osv, og sånt finner man lett uten iam. Er bare å google...

Skrevet

Her er poenget at info samles - til dels personlige ting egentlig. Det er vel det det reageres på - det blir lettere å finne folk enkelte vil missbruke f.eks. Joda, info ligger jo der fra før, men hvorfor samle det - det er heller et spørsmål om for mye generelt ligger på nett fra før.

Hva folk skriver osv på nett er ikke spørsmålet, men at div ting fra register osv er offentlig tilgjengelig - altså ting som personer ikke har lagt ut selv.

Skrevet

Oi, dette har jeg faktisk ikke hørt om før... Men blir det ikke akkurat som å google?

Fant 472 treff på mitt navn. Mest hunde-greier (web-sider, forum o.l.), men også fra folkehøyskolen, miljøsaker og noe idrett :wub: Litt skremmende, men siden jeg ikke har gjort noe galt, er det ikke så ille. Det blir likt for alle...

Skrevet

Jeg fant ikke noen lugubre hemmeligheter hverken om meg selv eller andre. At det finnes endel info om folk på nett er ikke noe nytt, og om det tar ett eller fire tastetrykk å finne det synes jeg egentlig ikke er så dramatisk. Men veldig greit at folk kan gjøre seg usynlig hvis de vil da.

Jeg fant forresten ut at det finnes en jente på 19 år som heter Symra. Det vakreste navnet i verden! Dessuten fant jeg masse lenker til Symra sitt kennelnavn, utstillingsresultater for det meste.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...