Gå til innhold
Hundesonen.no

iam.no


Akita

Recommended Posts

Alle har fått med seg at iam.no legger ut alle med alt de finner på nett.

Hva mener du om dette?

Eg for min del kunne ikke bry meg mindre, og skjønner ikke hvorfor folk blir så hysterisk.

MEN, har jo hørt om dei som går med voldsalarm og hemmilig nr og adresse, og dei blir lagt ut med nr. Det blir gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, aldri hørt om dette jeg! *søke*

Ett søk senere...

jeg bruker bare nick på nettet jeg (bortsett fra facebook, men der har jeg ikke etternavn), så kom ikke opp noe. Men da jeg søkte på Lola Pagola derimot kom det endel sider ja :wub:

Hva jeg synes... tja, man må jo nesten regne med slikt når man legger ut ting på nettet, det er derfor jeg synes det er greit å bruke nick, selv om lola pagola omtrent har blitt mitt andre navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har direkte link til intekt og adresse og født og tlfnr er da med. Når jeg er født har da ikke alle med og hva jeg tjener er da min og skatte etaten som skal vite og ikke alle andre. Ellers så fant jeg ikke andre ting som står på nett om meg. Og forresten så vet ejg ei med samme navn som meg så var oplysningene om bosted helt feil. Så en side jeg ville ha lagt ned og ser ikke hensikten med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her har jeg vært aktiv på nettet i årevis, først med kaniner så med hunder, men den greia finner ikke en dritt om meg. :cry: I tillegg har de feil adresse, så i mitt tilfelle er det jo ikke annet enn en slags dårlig oppfulgt telefonkatalogoppføring. :wub:

Edit: Var visst litt kjapp der da jeg ikke la merke til de fanene. Kommer, som ventet, opp masse kanin og hundelinker. Og glemte også å si hva jeg synes om dette. Jeg synes egentlig det er litt "rart" jeg at all informasjonen min skal samles på en side på den måten. Greit nok at man finner ting ved å lete, men hva er egentlig hensikten til en sånn side? Folk som går inn der og leter etter andre folk må jo være ute etter noe helt spesielt, for hvis jeg skal ha tak i folk går jeg jo på telefonkatalogen og finner nummeret deres for å få tak i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har direkte link til intekt og adresse og født og tlfnr er da med. Når jeg er født har da ikke alle med og hva jeg tjener er da min og skatte etaten som skal vite og ikke alle andre. Ellers så fant jeg ikke andre ting som står på nett om meg. Og forresten så vet ejg ei med samme navn som meg så var oplysningene om bosted helt feil. Så en side jeg ville ha lagt ned og ser ikke hensikten med den.

Det er jo ikke iam som legger ut inntekt, skatt osv, og sånt finner man lett uten iam. Er bare å google...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er poenget at info samles - til dels personlige ting egentlig. Det er vel det det reageres på - det blir lettere å finne folk enkelte vil missbruke f.eks. Joda, info ligger jo der fra før, men hvorfor samle det - det er heller et spørsmål om for mye generelt ligger på nett fra før.

Hva folk skriver osv på nett er ikke spørsmålet, men at div ting fra register osv er offentlig tilgjengelig - altså ting som personer ikke har lagt ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette har jeg faktisk ikke hørt om før... Men blir det ikke akkurat som å google?

Fant 472 treff på mitt navn. Mest hunde-greier (web-sider, forum o.l.), men også fra folkehøyskolen, miljøsaker og noe idrett :wub: Litt skremmende, men siden jeg ikke har gjort noe galt, er det ikke så ille. Det blir likt for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke noen lugubre hemmeligheter hverken om meg selv eller andre. At det finnes endel info om folk på nett er ikke noe nytt, og om det tar ett eller fire tastetrykk å finne det synes jeg egentlig ikke er så dramatisk. Men veldig greit at folk kan gjøre seg usynlig hvis de vil da.

Jeg fant forresten ut at det finnes en jente på 19 år som heter Symra. Det vakreste navnet i verden! Dessuten fant jeg masse lenker til Symra sitt kennelnavn, utstillingsresultater for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...