Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, jeg ønsker meg....!

Poter

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet
men akkurat nå ønsker jeg at jeg plutselig kunne alt som står i pensumbøkene, og kunne erklære meg ferdig med studie!

Oh kjenner at jeg er veldig med på det ønsket der for tida...

Meeen, sånn ellers en bil med plass til to store hundebur baki og en eh voksen belger til som jeg har hatt fra den er valp :lol: Har lyst på to hunder jeg, men jeg samtidig veldig glad for at jeg ikke har valp som må tas hensyn til lenger. Jeg hadde ikke takka nei til et lite hus med stooor inngjerda hage heller, men har det egentlig veldig fint her jeg bor nå. Og om jeg skulle fått det ville jeg hatt et koselig turspann på omtrent 8 godt pelsa, langbeinte, lette alaska huskyer :lol:

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det var jo en fiks ferdig en her til salgs eller omplassering for litt siden. :)

Det kan hende det, men jeg har ikke fått "ok" fra sambo ennå, og i tillegg bor vi i leilighet hvor det ikke er lov å ha dyr :lol: It breaks my heart though! Gleder meg såååånn til jeg får min helt egen lille klomp :lol:

Skrevet
Det her hadde ikke gjort noe:

En eller to Collie korthår med kjempestødig mentalitet og et vakkert ytre. Skal gjerne prøves i IPO.

Og jeg ønsker meg en engelsk bulldog som skal prøves i gjeting :lol:

Skrevet
Og jeg ønsker meg en engelsk bulldog som skal prøves i gjeting :lol:

Og jeg ønsker at enkelte ikke var så innmari nedlatende til alle andre raser enn de ytterst få de likte selv :lol:

Skrevet
Og jeg ønsker at enkelte ikke var så innmari nedlatende til alle andre raser enn de ytterst få de likte selv :lol:

Eller at enkelte bør se rasen sin sine begrensninger :lol:

Skrevet

Tja.. Så vidt jeg kan se, så har ingen kommentert mitt ønske om å bli lottomillionær eller eie av småbruk, så jeg veit ikke helt hvorfor man plutselig skal være realistiske og ha en finger i jorda i denne tråden.. Det er en ønsketråd, liksom.. Ikke en "Sånn er det"-tråd..

Skrevet
Tja.. Så vidt jeg kan se, så har ingen kommentert mitt ønske om å bli lottomillionær eller eie av småbruk, så jeg veit ikke helt hvorfor man plutselig skal være realistiske og ha en finger i jorda i denne tråden.. Det er en ønsketråd, liksom.. Ikke en "Sånn er det"-tråd..

Hvis det hadde vært en "Sånn er det"-tråd måtte jeg nok fjerne en del av det jeg har på ønskelista mi... :lol:

Skrevet

Men i så fall trenger jeg en forklaring på hva IPO består av, jeg trodde det bare var lydighet og bite en pølsemann. Og hvorfor i så fall kan ikke en krotis kunne det? Bare lurer jeg asså :lol:

Skrevet

Jeg ønsker meg en Arn uten allergi og issues mot folk + at den samme Arn`en elsket å trekke (i tillegg til alt han elsker fra før av).

Skrevet
Jeg ønsker at Boris skal bli narkotikahund... :lol:

Willmann førerhund

Vigdis skal bli... ehrhm.. Viltsporchampion..

Og jeg ønsker at Synnøve skal få ønskene sine oppfyllt,og at hun avler en sånn multibrukshund til meg. :)

Da kan jeg dope meg ved behov,ikke bruke mere penger på tittere og spise vilt når jeg har lyst :lol:

Skrevet
Håper det er greit at jeg låner bildet, Mailin (http://www.lappeteppet.com), hvis ikke skal jeg ta det vekk med en straks.

Dette er nok min store drøm, en brun dobermanngutt (evt tispe) med godt med drifter som skal trenes i IPO og nbf-bruks.

Dette er da Mezzrow's Jutas, eller Maximus som han kalles:

c7822.jpg

Jeg også. Savner Dobermann igjen.

77301314_b398f59fa0_o.jpg

En dag!

Skrevet
Ohh, har du hatt en?? Hvor fra? Fornøyd? Trente du bruks? Iiihh.. :aww:

Hatt to. :ahappy:

Trente en god del med den ene. Oppdretter på nummer en er ikke kjent, men oppdretter nummer to, diskuteres det jo fint om her allerede. :aww:

Fornøyd, ja. Etter omstendighetene. :whistle:

Skrevet
Hatt to. :aww:

Trente en god del med den ene. Oppdretter på nummer en er ikke kjent, men oppdretter nummer to, diskuteres det jo fint om her allerede. :aww:

Fornøyd, ja. Etter omstendighetene. :whistle:

Åå, så misunnelig jeg er! :aww: Alle sammen her om kring frarådet meg dobermann da jeg ville ha det nå en stund før jeg valgte å kjøpe groenendael igjen. Men jeg mistenker at det er mest om å gjøre å finne en bra oppdretter. :ahappy:

Legg gjerne ut flere bilder om du har. :aww:

Skrevet
Åå, så misunnelig jeg er! :aww: Alle sammen her om kring frarådet meg dobermann da jeg ville ha det nå en stund før jeg valgte å kjøpe groenendael igjen. Men jeg mistenker at det er mest om å gjøre å finne en bra oppdretter. :whistle:

Legg gjerne ut flere bilder om du har. :aww:

Oppdretter og foreldredyr med tavlen bak er utrolig viktig. Av erfaring virker det som om det er mye frynsete nerver ute og går i landet her. Har tittet litt på kenneler, men det er ingen i Norge som faller helt i min smak. Ikke enda, i hvert fall. Så ut på leting etter den riktige kombinasjonen, og tid som klaffer, så er det bare å kjøre på. :ahappy:

Har ikke mange bildene igjen på denne PC-en, dessverre. Har drevet og flyttet, så må bare prøve å drive opp en ekstern harddisk. :aww:

Skrevet
Akkurat nå ønsker jeg meg masse snø, ett hundespann og fri fra alt slik at jeg kan bo i lavvoen min med bikkja + gubben og huskiene. HErlig!

Kom å hent! Jeg er drittlei snø! Ble lei av snøen før den kom! :icon_confused:

mitt ønske er å bli kvitt øyesykdommen min!

Og finne den perfekte mann som klarer å holde ut med meg :icon_confused:

Skrevet

Herlig träd, hihi!

Önsker meg en svart, kraftig og flott Dobermann hannhund, som er födt naturlig med "kuperte" örer og hale..

gero_v_klingbach.jpg

Ooog, en eller annen gang en skikkelig flott Grand Danois *drömme*

deutsche-dogge.jpg

Skrevet
Oh, oh, jeg har funnet noe nytt jeg ønsker meg! :icon_redface: En sånn her, eller aller helst han her :icon_redface:

Det er ikke en link på den første "her"en, men den andre var jo nydelig :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...