Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!

Yodel

Recommended Posts

:) Kan hyre deg inn som handler?

Men er mye som skal klaffe for at både ene hannen er ledig og at den vil bo hos meg gitt - men kan da drømme litt. :flowers:

Pfff, trenger da ikke meg som handler du, du klarer fint å handle en liten basselusk selv, er jo bare å starte på valpeshow og få tips og råd fra Yodel, det, så går det glatt. *fnise*

Ellers, så blir jeg nesten, men bare nesten valpesyk selv her. :wub: De er virkelig nyydelige! Enda godt jeg har Lundii. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Huff nei, du får si i fra om en av de sorte hannen er ledige da - når du har begynt å fordele litt. icon_redface.gif Jeg er forelska og sliter skikkelig med å holde på prinsippene mine her. wub.gif

Jeg er vel egentlig ikke utstillingsinteressert nok til at det er interessant å sende en til meg forresten.

Har sendt deg PM rolleyes2.gif Har du ikke fått det`??

Snufs! Jeg vil ha en av jentene til Luna! *snufs* tongue.png

Gratulerer med mange vakre små! håper på å få hilst på en god del av de etterhvert! biggrin.png Hvertfall av de som blir igjen i Norge smile.gif

Takk takk, det får du nok(hilst på noen, altså!)!

Pfft, det BLIR du! *flire* Iallefall med en heeerlig basenjivalp i hus som du bare DØR etter å få vist fram til folk og ikke minst andre basenjimennesker, og som er så vakker, så vakker, at du bare MÅ på utstilling med ham. Ikke minst for å få truffet alle de hyggelige basenjimenneskene! ahappy.png

Det viktigste for meg er ikke at de MÅ vises på utstilling. Selvom de har en fancy stamtavle blir aldri alle i et kull utstillings-stjerner uansett (det har iallefall ikke jeg hørt om). Det viktigste er at de får gode hjem, det er det jeg streber i første rekke med å avle fram. Friske, velfungerende familiehunder. Utstillings-sjerner er innmari moro, men det er en bonus!

laugh.gif Kan hyre deg inn som handler?

Men er mye som skal klaffe for at både ene hannen er ledig og at den vil bo hos meg gitt - men kan da drømme litt. wub.gif

Refererer til Pm, jeg whistle.png

Masse gratulerer med alle de søte små!Du får mye arbeid med to kull tenker jeg,hihi...

Passe på hvem som hører til hvor..det blir vel en utfordring,hehe!??(-NEI glem det,hehe..ser det er kullet med de store "snippene" i ansiktet,og kullet med de små "snippene")

Så søte de er..Basenjii er en flott rase,ingen tvil!God Jul biggrin.png

Takk, takk og God Jul igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget utstillingsinteressert valpekjøper- som egentlig skal ha hannhund fra Mille-kullet falt også for den...

Men troor hun ender opp på hannhund lell .

Muulig hun er ledig- vil gjerne at hun går til noen utstillingsinteresserte smile.gif

Jeg er veldig utstillingsinteressert jeg :flowers:

Nei, huff! Det blir verken ny hund eller Basenji som blir neste hund. Men en dag! En dag skal det bli Basenji i hus! De er så fasinerende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja.... :banana: Er det avslørt i akkurat nå-tråden kanskje? Har ikke fulgt med der på flere uker jeg... :thumbs: Men så gøy da!

Hehe ja, er vel ikke skrevet noen andre plasser, nei - tenker ikke over at ikke alle følger med der. Men ja, gleder meg! :blink: Syns tiden skal gå fryktelig fort - hvertfall til neste bildeutlegging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, er vel ikke skrevet noen andre plasser, nei - tenker ikke over at ikke alle følger med der. Men ja, gleder meg! biggrin.png Syns tiden skal gå fryktelig fort - hvertfall til neste bildeutlegging...

Jeg synes det er sååå stas at vi skal få en sonen-basenji til! Har ikke fått fulgt med i akkuratt nå- tråden selv. Synes du har plukket ut verdens stiligste navn til han!

Nye bilder kommer snart. Mulig förvert skulle sende noen i dag allerede. Ellers drar jeg uansett opp i helgen og knipser flere bilderbiggrin.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sååå stas at vi skal få en sonen-basenji til! Har ikke fått fulgt med i akkuratt nå- tråden selv. Synes du har plukket ut verdens stiligste navn til han!

Nye bilder kommer snart. Mulig förvert skulle sende noen i dag allerede. Ellers drar jeg uansett opp i helgen og knipser flere bilderbiggrin.png

Åh yey! Gleder meg til nye bilder. Jeg er så valpesyk at jeg driver astrid til vanvidd med spørsmål om hvordan det er med basseluskvalp i hus. :icon_confused:

Hverdagsnavnet er litt hysjhysj til han er i hus INGEN skal få meg i tvil om at det er det han skal hete, nemlig. :D Men veldig glad du likte det. :wub:

Å gud! Så koselig :P Gratulerer! En liten svart en :P?

Takk! Ja, en av de to svarte gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover bilder i morgenbiggrin.png

Da blir også stamtavlenavn offentliggort. Eneste jeg er usikker på ,er Luna sine jenter. Står mellom disse navnene. Beholder ett av de, og får ikke brukt det andre.

Fantom Of The Yodela

Fabulous Unicorn

Help me out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir også stamtavlenavn offentliggort. Eneste jeg er usikker på ,er Luna sine jenter. Står mellom disse navnene. Beholder ett av de, og får ikke brukt det andre.

Fantom Of The Yodela

Fabulous Unicorn

Help me out!

Fabulous Unicorn likte jeg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvidd, du liksom! Jeg synes det er kjempekoselig, jeg! :wub: Kan ikke bli drevet til vanvidd når det gjelder spørsmål om basenjier, og ihvertfall ikke basenji-VALPER! :D

Enda godt! :icon_confused: For det kommer til å bli enda verre etterhvert som det nærmer seg.

Fantom Of The Yodela

Fabulous Unicorn

Help me out!

:P

Fabulous Unicorn! Fineste! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...