Gå til innhold
Hundesonen.no

Mille og Luna har fått sine kull!


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Tuuusen ganger takk for en hærlig dag hjemme hos dere Liv! Det er virkelig ikke lett å la være å putte en fem-sju valper innom gensern å løpe ut døra altså, for noe så søtt har jeg ikke sett på lenge, å jeg må innrømme, selv om dvergpinscheren ligger nært mitt hjerte, at basenji valper er hakket søtere enn dvergene som små :blink: Nå gjennstår bare de to laaange ukene med venting, og det utrolige vanskelige valget... Trodde faktisk at det skulle bli enkelt å velge hvem vi ville ha når vi fikk møtt dem live, men der var jeg litt for optimistisk gitt, det ble jo tusen ganger værre :blink: Kom forresten hjem i 1 tiden på natten, slitne nok som vi var, la vi inn de 300 bildene vi tok, så vi kunne beundre dem alle en gang til før vi la oss :blink: Gleder meg til å høre fra deg til helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige kommentarer!!

Ingrid: Var superkoselig å treffe dere igjen også!

Vi er nå heldige og har et luksus problem, da... TO Nydelige, typelike tisper å velge blant :) Prøver å studere dem opp og i mente her. Nr 2 er den "søteste", og hun er virkelig lik sin mamma på den alderen.

Nr 1 får nok litt mer "masse", og det kunne egentlig Mille ha trengt. Hun er litt lenger i kroppen, ellers er de VELDIG like.

Vanskelig, vankselig!

Har fått MASSE flotte bilder av Marit som er lagt ut på hjemmesiden, men nå er jeg TRØTT, så orker ikke å legge dem ut her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel faktisk 3. Egentlig 4 (!)

(Den ene er foreløpig hemmelig, og hun er ingen veldig aktiv bruker. Hun skal ha en av Luna sine jenter)

Også skal JoerHans ha Flirting Figaro (lunas røde gutt), Anette skal ha Kasko (En av Milles sorte guttter) og IngridM skal ha en av Miles røde jenter. :)

*åååh, rekke opp hånden* jeg vet! JEG VET :)

Gleder meg til å treffe den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det hjemme hos dere da? Mange som har flyttet? Våknet nettopp, har sovet drit dårlig i natt, haha, skal valpe sikkre huset i dag, så har ligget å planlagt alt vi skal gjøre! Gleder meg så mye at jeg går rundt meg selv :ahappy: Håper vi får til å komme ned snart altså! (girkassen vår røk, så må få lånt oss bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å minke med valper her hjemme. Kun 6 igjen nå. Det er jo forsåvidt en passelig mengde. Dessverre drar de snart de resterende også :ahappy:

Selvom jeg er usikker på om jeg muligens har en sort gutt ledig. Jeg har nemlig fått VELDIG kalde føtter om ¨å selge til Russland, etter at jeg fikk en "advarsels-mail" om hun som skal kjøpe. Vil ikke risikere noe for lille baby. Hele sitasjonen er ganske kompleks, og selvom jeg ikke har fått fram hva konkret som er galt har jeg en innmari ekkel magefølelse som jeg tror jeg vil følge.

Kingwanas Groovy Maguire trenger nok et nytt hjem, da jeg velger å følge magefølelsen:

groovy75uke.jpg

Sånn ser han ut det ene sekundet...

gr.jpg

Slik ser han ut ett hundredels sekund senere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg også følgt magefølelsen! ikke greit når sånt skjer nei... Huff ja det må være skikkelig trist for deg at alle drar nå, har jo dullet å kos med alle sammen, og blitt glad i dem å... Du får trøste deg med at du får truffet dem igjen senere :whistle: Krona skal hvertfall komme å hoppe deg ned et par ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å minke med valper her hjemme. Kun 6 igjen nå. Det er jo forsåvidt en passelig mengde. Dessverre drar de snart de resterende også :innocent:

Selvom jeg er usikker på om jeg muligens har en sort gutt ledig. Jeg har nemlig fått VELDIG kalde føtter om ¨å selge til Russland, etter at jeg fikk en "advarsels-mail" om hun som skal kjøpe. Vil ikke risikere noe for lille baby. Hele sitasjonen er ganske kompleks, og selvom jeg ikke har fått fram hva konkret som er galt har jeg en innmari ekkel magefølelse som jeg tror jeg vil følge.

Kingwanas Groovy Maguire trenger nok et nytt hjem, da jeg velger å følge magefølelsen:

groovy75uke.jpg

Sånn ser han ut det ene sekundet...

gr.jpg

Slik ser han ut ett hundredels sekund senere :icon_redface:

Jeg skjønner godt hva du mener, og det er grunnen til at også jeg har en "til overs" fremdeles. Det må liksom føles riktig synes jeg, for de skal jo gjerne få hjem som varer livet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å minke med valper her hjemme. Kun 6 igjen nå. Det er jo forsåvidt en passelig mengde. Dessverre drar de snart de resterende også :getlost:

Selvom jeg er usikker på om jeg muligens har en sort gutt ledig. Jeg har nemlig fått VELDIG kalde føtter om ¨å selge til Russland, etter at jeg fikk en "advarsels-mail" om hun som skal kjøpe. Vil ikke risikere noe for lille baby. Hele sitasjonen er ganske kompleks, og selvom jeg ikke har fått fram hva konkret som er galt har jeg en innmari ekkel magefølelse som jeg tror jeg vil følge.

Kingwanas Groovy Maguire trenger nok et nytt hjem, da jeg velger å følge magefølelsen:

groovy75uke.jpg

Sånn ser han ut det ene sekundet...

gr.jpg

Slik ser han ut ett hundredels sekund senere :icon_redface:

Hånæææi, favoritten min jo! :blink: Håper han får seg et godt hjem litt nærmere, kanskje jeg får sett han på utstilling en eller annen gang. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger oppdateringsbilder av F kullet :icon_confused::hmm:

;) Altså... Den eneste som er igjen av F'ene er Foxy... :whistle:

Var det henne du ville ha bilder av?? Hum??

Skal se om jeg får ordnet noe :wub:

Dette har jeg IKKE sett! ææh! LIV! du må ikke gjøre slikt mot en sart sjel! :aww:

:hmm:

Håhå! Liiiiite jeg har lyst på den der vel! Går det bra med to guttebasenjier sammen tro? Når den ene er straks 15 måneder og snill og grei? Gah! Jeg er blakk... Men ÅH! Så fin han er...

Det kan jo bli bråk, men som oftest går det veldig bra- Særlig n¨r den ene kommer inn som valp. (Introdusere to voksne hannhunder for hverandre er ikke alltid så vellykket)

Dennis og Billy brøler litt på hverandre innimellom, men er somoftest bestiser og renser hverandres ører.

Echo (som bor hos mamma) vandrer inn og ut av vår flokk på to hannhunder og to tisper uten bråk av noe slag (!)

Jeg har bestemt meg for følge magefølelsen. Føler meg utrolig slem som gir denne russeren beskjed om at hun ikke får hunden hun har ventet nesten 4 mnd på, men det er værre å sende en hund til et hjem man er "urolig" for synes jeg. Mulig min "urolighet" er ubegrunnet, men. Uff. Dette er bare vanskelig.

Nevertheless. Det er bestemt at denne vesle rakkeren skal bli norsk. Spørs bare hvem som blir så heldig få han i hus :lol:

run.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for følge magefølelsen. Føler meg utrolig slem som gir denne russeren beskjed om at hun ikke får hunden hun har ventet nesten 4 mnd på, men det er værre å sende en hund til et hjem man er "urolig" for synes jeg. Mulig min "urolighet" er ubegrunnet, men. Uff. Dette er bare vanskelig.

Skjønner at det føles kjipt, du får trøste deg med at det hadde føltes enda kjipere om du hadde ignorert magefølelsen og det viste seg at du hadde rett :hmm:

Nevertheless. Det er bestemt at denne vesle rakkeren skal bli norsk. Spørs bare hvem som blir så heldig få han i hus :icon_confused:

run.jpg

Nei fysj, så ekkel! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for følge magefølelsen. Føler meg utrolig slem som gir denne russeren beskjed om at hun ikke får hunden hun har ventet nesten 4 mnd på, men det er værre å sende en hund til et hjem man er "urolig" for synes jeg. Mulig min "urolighet" er ubegrunnet, men. Uff. Dette er bare vanskelig.

Nevertheless. Det er bestemt at denne vesle rakkeren skal bli norsk. Spørs bare hvem som blir så heldig få han i hus :icon_confused:

run.jpg

Fiiine Kaskobror! Han får det nok flott som nordmann. :whistle: Kasko melder seg frivillig som lekekompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Hvis jeg noen gang skal ha basenji, så vet jeg hvilken oppdretter som står øverst på ønskelisten! :icon_confused:

Valpene er virkelig herlige. Synd med russeren da, men det er jo langt å sende en liten småttis når man er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt bra å følge magefølelsen, spesielt i dette tilfellet, siden jeg har forstått det slik at den aldri kan komme tilbake til Norge?

På en annen side hadde jeg blitt veldig skuffet om noen hadde sendt en advarselsmail til oppdretteren min bare for å være slem, og jeg ikke fikk valp :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo bli bråk, men som oftest går det veldig bra- Særlig n¨r den ene kommer inn som valp. (Introdusere to voksne hannhunder for hverandre er ikke alltid så vellykket)

Dennis og Billy brøler litt på hverandre innimellom, men er somoftest bestiser og renser hverandres ører.

Echo (som bor hos mamma) vandrer inn og ut av vår flokk på to hannhunder og to tisper uten bråk av noe slag (!)

Som Liv Irene sier, det kan bli bråk - men jeg tror ærlig talt at det er større sannsynlighet for å få mer bråk mellom tisper. Kjenner en del amerikanere som har flere hannhunder og så fremt det er passende aldersforskjell og ingen av hannene er av den tøffeste garden, så går det veldig greit virker det som.. dvs, når jeg tenker meg om, amerikanere har jo ofte kastrete hanner de da (der er de jo ramme til å kastrere hannene i 7 måneders alder, men mest for å forhindre uhemmet avl. De legger det t.o.m. i kjøpskontraktene - at ny eier forplikter seg til å kastrere!) Så nei, jeg skal holde kjeft - bortsett fra at jeg har inntrykk av at Liv Irenes hunder har "mye labrador" i gemyttene sine slik at de er ikke verstinger!

Jeg har bestemt meg for følge magefølelsen. Føler meg utrolig slem som gir denne russeren beskjed om at hun ikke får hunden hun har ventet nesten 4 mnd på, men det er værre å sende en hund til et hjem man er "urolig" for synes jeg. Mulig min "urolighet" er ubegrunnet, men. Uff. Dette er bare vanskelig.

Nevertheless. Det er bestemt at denne vesle rakkeren skal bli norsk. Spørs bare hvem som blir så heldig få han i hus :icon_confused:

run.jpg

Det tror jeg er kjempelurt, å følge magefølelsen, ellers ville du jo alltid lure på hvordan det går med småttingen, og lure om du gjorde rett. Kjipt å måtte gi beskjeden, men det er helt helt sikkert for det beste!

Sånn, nå skal jeg ikke se på bilder av kvalme små skrukkedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...