Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?

SiriEveline

Recommended Posts

Vet du eller noen hva som er vanlig å betale for å se på?

Pluss minus en femtilapp, tenker jeg. Noen har det gratis, noen tar nesten en hundrelapp - men for noe som dette (altså bare et lydighetsstevne med valpeshow) vil jeg tvile på at de tar mer enn en femtilapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Pluss minus en femtilapp, tenker jeg. Noen har det gratis, noen tar nesten en hundrelapp - men for noe som dette (altså bare et lydighetsstevne med valpeshow) vil jeg tvile på at de tar mer enn en femtilapp.

Det hørtes greit ut.. har jo aldri vært med på noe sånt som dette. Har forresten fått bekreftet fra arrangør at jeg får refusjon hvis Tinka har løpetid. (først klarte hun selvfølgelig å si at jeg klart kunne starte, men da sist! det sa jeg uansett nei takk til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Meldte ikke på til Flateby og det føles både som 'dessverre' og 'heldigvis' ...

Neste stevne jeg fant var Norsk Hovawartklubb i Tønsberg.

Noen som vet om flere enn det? Gjerne uoffisielt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gå både flateby og hovawartklubben. Begge er uttaksstevner til VM, så det kommer til å være mange i eliteklassen som deltar. Hovawartklubbens stevne er i en hall med asfalt-underlag... så for hunder som freser avgåde, er det ikke akkurat ideelt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte ikke på til Flateby og det føles både som 'dessverre' og 'heldigvis' ...

Noen som vet om flere enn det? Gjerne uoffisielt også.

Jeg vet Antrozoologisenteret skal ha uoffisielt stevne i mars og i juni, i mars skal også Stovner Hundeklubb ha. Husker ikke datoene, men du finner det på sidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet Antrozoologisenteret skal ha uoffisielt stevne i mars og i juni, i mars skal også Stovner Hundeklubb ha. Husker ikke datoene, men du finner det på sidene deres.

Takk da venter jeg nok på dette.

(Jeg prøver å finne en mellomting mellom å kunne vite at hun er helt klar, og det å få startet litt pga nervene mine.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk da venter jeg nok på dette.

(Jeg prøver å finne en mellomting mellom å kunne vite at hun er helt klar, og det å få startet litt pga nervene mine.)

Stovner HK sitt er som et ordinært stevne - altså ikke benytte hjelpemidler underveis. Mens hos Antrozoologisenteret kan du gjøre mer hva du vil - for eksempel belønne mellom øvelser og slikt. Det kan trekke litt i poengene, men det er vel heller ikke det viktigste. Sist stevne var det ei som for eksempel var med på fellesdekken, men ikke sto mer enn et par meter fra hunden. Hun fikk null, men fikk jo forsøkt seg på en fellesøvelse. Jeg har brukt godbit mellom to øvelser, uten at det ga noe trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi gikk til 146 poeng på grunn av førerfeil! :blink: men fiiiiinfiiiine nurket gjorde alt som han skulle! Neste gang blir NKK Bø, noen som skal dit da? Eller får vi endelig gå alene i klassen? :blink:

Så siste halvdel av programmet du gikk. Det var SÅ gøy å se! Nok av arbeidsglede i hvertfall...! (hvis det var dere da... mener jeg kjenner igjen hunden fra porfilbildet :blink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siste halvdel av programmet du gikk. Det var SÅ gøy å se! Nok av arbeidsglede i hvertfall...! (hvis det var dere da... mener jeg kjenner igjen hunden fra porfilbildet :blink:)

:blink: Takk og takk! Han er en skikkelig arbeidsglad fyr ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi meldt på til Tønsberg (LP1). Og nervene kommer løpende! Det blir debuten, så får bare håpe at vi klarer å kose oss i ringen :) Vet noen hvordan det er å gå der? Underlag osv? (har hørt både asfalt og teppe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi meldt på til Tønsberg (LP1). Og nervene kommer løpende! Det blir debuten, så får bare håpe at vi klarer å kose oss i ringen :) Vet noen hvordan det er å gå der? Underlag osv? (har hørt både asfalt og teppe..)

Tidligere har det vært asfalt, men i annonsen i Hundesport mener jeg det står at de skal legge ut tepper denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har det vært asfalt, men i annonsen i Hundesport mener jeg det står at de skal legge ut tepper denne gangen.

Så bra! Tviler på at det ville hatt noe å si for Ella, siden hun ikke er en hund med veldig mye fart i. Men jeg synes det høres veldig mye koseligere ut å gå på teppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du får det til å høres fryktelig dramatisk ut. Bikkja skal være innendørs om morran og det er ikke min feil at han ikke har vært det for jeg har sagt ifra om dette før, senere på dagen har jeg oversikt og stopper han før han løper langt avsted, da har vi kontroll, men ikke hvis han er 200+ meter unna, da er det for sent for da gidder han ikke å høre. Det er på morran han legger ut på langturer for da er det ingen her til å stoppe ham. Det er jorde rundt her.
    • Når hunden løper lang vekk fra deg, så har du ikke kontroll. Da må hunden være i bånd, og under kontroll. Å ha gps på han hjelper ikke, da hunden fortsatt løper og jager uten kontroll. Her bryter du faktisk loven uansett om det er båndtvang eller ikke. Og denne hunden kan ha skremt eller skadet mange dyr.
    • Takk for svar, denne rare småbitinga er bare i bånd, da er vel det forklaringen,    vi har normalt kontroll på ham litt senere på dagen, det er tidlig på dagen dette er et problem mht å løpe avsted er det gps som sier fra om han er på villspor, men er han et stykke unna gidder han ikke å høre så må trene mer på innkalling, rasen er også sta og egenrådig så dette er ikke så lett Ps takk for dvd tips, sitter i bilen skal se på det ikveld
    • 1. Er dette i bånd, eller løs i lek med andre hunder? Etter min mening skal hunder ikke hilse/leke med andre hunder i bånd, det blir lett konflikter av det. Hvis de er løse har hundene bedre forutsetninger for å bruke språket sitt og unngå konflikt. Hvis denne småbitingen skjer løs i lek/hilsing med andre kan det være smisking eller lek. Det er vanskelig å si uten å se situasjonen. Om dette er noe andre hunder reagerer på så ville jeg unngått å la ham komme inn på hunder på den måten i det hele tatt. 3. Det er båndtvang. Hunden skal være i bånd eller forsvarlig inngjerdet, og ikke være løs utenfor båndtvangen uten at den er under kontroll. Det vil si at du rimelig skal kunne kalle inn hunden under de fleste forhånd. Også utenfor båndtvangen skal du ha kontroll, det er ikke bare å slippe ut hunden for å lufte seg selv, den kan gjøre stor skade om den møter på feil hund, person, bil eller vilt dyr. Eller bli skadet selv. Når det er snakk om å trene innkalling så er det for å lære hunden en respons på innkallingskommandoen som er å komme til deg, uansett hva som skjer. Det handler om å venne hunden til å alltid lytte til deg, og alltid respondere på kommandoen. Langlinen gir deg mulighet til å holde igjen hunden og stoppe den fra å f.eks. løpe etter folk eller dyr, uten å måtte bruke en innkallingskommando som ikke virker. Jo oftere du bruker innkallingskommandoen der hunden IKKE responderer, jo dårligere blir den. Jeg kan anbefale opplegget Really Reliable Recall, som du kan kjøpe på DVD eller bokform:https://www.dogwise.com/really-reliable-recall-train-your-dog-to-come-when-called-no-matter-what-dvd/    
    • 1) hunden min går veldig opp i ansiktet på andre hunder og på  kan han "småbite" han dem i leppa/nesa, det blir ikke sår men hva er dette for noe? Det er ikke noe koselig, hunden vår har voldsomt mye energi, er ekstremt sosial og merket han kan være litt alfa (dominerende) 2) på asfalt holder jeg kanskje 15 km/t med kickbike, dvs rask jogging eller rask trav, prøver å bremse så han ikke akuratt løper, ellers er han mye på siden av asfalten men håper det er ok fart 3) bikkja vår har hatt det litt for enkelt med å gå hvor han vil, han har faktisk blitt venn med en rådyr familie fra da han var valp som jeg ikke har skjønt hvordan har skjedd men katter går ikke bra. Vi bor landlig til men i vår fikk han en uvane med å løpe bort til en vei der det ofte luftes andre hunder hvis han slipper ut om morgenen, dette er ikke bra særlig nå når det er båndtvang. Når det snakkes om å trene innkalling med langline er det bare å venne ham til å være i nærheten når vi går en liten tur med langline over jordet feks og gi beskjed om å komme tilbake når han går for langt? Takk for svar.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...