Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?


SiriEveline

Recommended Posts

Fredrik kommer kanskje på valpeshow. :lol:

Men noen som vet hvordan man melder på? Det står i annonsen at påmelding skjer gjennom Dogweb, men når jeg prøver å melde på Fredrik via dogweb så får jeg opp "rasen kan ikke delta i valpeshow".

Ikke står det noen mailadresse der jeg kan sende påmeldingen til heller.

Edit; Ikke meningen å kuppe lydighetstråden med valpeshowsnakk.. :ahappy:

Ring arrangør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Fredrik kommer kanskje på valpeshow. :lol:

Men noen som vet hvordan man melder på? Det står i annonsen at påmelding skjer gjennom Dogweb, men når jeg prøver å melde på Fredrik via dogweb så får jeg opp "rasen kan ikke delta i valpeshow".

Ikke står det noen mailadresse der jeg kan sende påmeldingen til heller.

Edit; Ikke meningen å kuppe lydighetstråden med valpeshowsnakk.. :ahappy:

Og jeg får æren av å stille :hmm: Blir det debuten hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du kan godt komme å hente den selv :lol: (og takk :hmm: )

Ja luktene er jo der, men det blir ikke et problem! Norma vil heller jobbe med deg, det er mye morsommere :lol:

.. jeg er synsk :ahappy:

Norma går bra om jeg oppfører meg normalt, men klarer jeg det da? :lol: Kanskje jeg skal gå med en bæsj på nesa for sikkerhets skyld? *knis*

Når er påmeldingsfristen? Driver og funderer veldig på om jeg skal gå LP2 med Tia, og LPelite med Cita.... Cita mangler ruten og litt av dirigeringen, Tia mangler den fordømte fellesdekken. Men hun kommer vel aldri til å bli god på den, så er vel bare å starte å øve... :lol:Hun mangler også hopp over hinder med sitt (den dummeste og mest unødvendige øvelsen i hele lydighetsprogrammet).

Den øvelsen var den enkleste å lære Norma, og er den øvelsen vi gjør best faktisk *ler* Hopp over hinder med sitt er en fin øvelse det :lol:

Søren, det blir ikke LP2 på Tia allikevel (og vi som begynte å øve på hopp i dag og det gikk jo kjempebra), tenkte at dette stevnet var etter NKK Lillestrøm, jeg.

Jeg stusset litt over at du vurderte LP2 der med tanke på pokalen i Lillestrøm, men da vet jeg jo hvorfor nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik kommer kanskje på valpeshow. :icon_redface:

Men noen som vet hvordan man melder på? Det står i annonsen at påmelding skjer gjennom Dogweb, men når jeg prøver å melde på Fredrik via dogweb så får jeg opp "rasen kan ikke delta i valpeshow".

Ikke står det noen mailadresse der jeg kan sende påmeldingen til heller.

Edit; Ikke meningen å kuppe lydighetstråden med valpeshowsnakk.. :icon_redface:

Er det åpent for alle raser da? Det er jo Collie-klubben som holder stevnet, kanskje de bare lar Collier stille? Eller er Fredrik en Collie kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øvelsen var den enkleste å lære Norma, og er den øvelsen vi gjør best faktisk *ler* Hopp over hinder med sitt er en fin øvelse det :icon_redface:

Men den ER totalt unødvendig! Det er ikke uten grunn den forhåpentligvis skal endres nå. Denne øvelsen har ingenting med øvelsene i LP3 og LPelite - og poenget er jo at vanskeliggraden skal økes gradvis. Men når i eliten eller LP3 trenger man å kommandere hunden vekk fra seg over hinderet uten andre stimulus enn hinderet selv? Aldri. I LP3 og elite er det apportering over hinder, og da er hopp over hinder med sitt en helt unødvendig øvelse å lære inn. For man trenger ikke hopp over hinder med sitt for å lære apportering over hinder :icon_redface:

Tinka-Tequila: Valpeshowet er åpent for alle raser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den ER totalt unødvendig! Det er ikke uten grunn den forhåpentligvis skal endres nå. Denne øvelsen har ingenting med øvelsene i LP3 og LPelite - og poenget er jo at vanskeliggraden skal økes gradvis. Men når i eliten eller LP3 trenger man å kommandere hunden vekk fra seg over hinderet uten andre stimulus enn hinderet selv? Aldri. I LP3 og elite er det apportering over hinder, og da er hopp over hinder med sitt en helt unødvendig øvelse å lære inn. For man trenger ikke hopp over hinder med sitt for å lære apportering over hinder :icon_redface:

Tinka-Tequila: Valpeshowet er åpent for alle raser

Ok, da så! Var bare en tanke fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo samme dag som Kongsberg *sutre* Jeg som ville få med meg begge deler.. :wub:

Å!

Samme her :wub:

Er dette lørdag?

(Welsh går søndag, så kanskje jeg er heldig og får med meg begge deler?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den ER totalt unødvendig! Det er ikke uten grunn den forhåpentligvis skal endres nå. Denne øvelsen har ingenting med øvelsene i LP3 og LPelite - og poenget er jo at vanskeliggraden skal økes gradvis. Men når i eliten eller LP3 trenger man å kommandere hunden vekk fra seg over hinderet uten andre stimulus enn hinderet selv? Aldri. I LP3 og elite er det apportering over hinder, og da er hopp over hinder med sitt en helt unødvendig øvelse å lære inn. For man trenger ikke hopp over hinder med sitt for å lære apportering over hinder :P

Ja, jeg er enig i det, det er en ubrukelig øvelse i LP2 med tanke på videre klasser.

Norma er rar hun, hopp over hinder med sitt er moroa over all moro det :P

Men dette er jo samme dag som Kongsberg *sutre* Jeg som ville få med meg begge deler.. :(

Ikke for meg :(

Å!

Samme her :P

Er dette lørdag?

(Welsh går søndag, så kanskje jeg er heldig og får med meg begge deler?)

LP-stevnet er lørdag, gruppe 8 er søndag på Kongsbergutstillingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det :( Men for LPen sin del er den unødvendig. Jeg syns lavere klasser i LP burde bygge på det som kommer senere i LP, men det er vel en helt annen diskusjon..

Tja.. For min del så syns jeg de kunne kutta ut dekk fra holdt i kl.1 - den er unødvendig den. Kan de ligge 2 minutter i fellesdekk (som de jo burde kunne når man starter i kl.1 *kremt*), så kan de antageligvis dekk fra holdt-øvelsen også. Men det er vel kanskje en annen diskusjon ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. For min del så syns jeg de kunne kutta ut dekk fra holdt i kl.1 - den er unødvendig den. Kan de ligge 2 minutter i fellesdekk (som de jo burde kunne når man starter i kl.1 *kremt*), så kan de antageligvis dekk fra holdt-øvelsen også. Men det er vel kanskje en annen diskusjon ja :whistle:

Enda mer OT: I mine øyne er dekk under marsj en videreutvikling av dekk fra holdt, og derfor burde man fortsatt ha dekk fra holdt :banana: Om man har dekk fra holdt inne, så blir det plutselig enklere å lære inn dekk under marsj også, og på den måten kan folk bli mer motiverte til å trene oppover i klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi kommer begge dager for å se på.

Sniker inn et spørsmål her jeg, Flatebyhallen, hvordan er den å konkurrere i? Noen som vet? Er banen rett oppi agilityringen? Hvordan går fellesdekken med skjult fører der (pleier man å måtte gå langt unna og på skrå for å kunne gjemme seg osv)? Noen som har bilde derfra kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn et spørsmål her jeg, Flatebyhallen, hvordan er den å konkurrere i? Noen som vet? Er banen rett oppi agilityringen? Hvordan går fellesdekken med skjult fører der (pleier man å måtte gå langt unna og på skrå for å kunne gjemme seg osv)? Noen som har bilde derfra kanskje?

Jeg skal ikke banne på at det stemmer, for jeg har ikke gått der, men vi snakket om det i helgen og da ble det nevnt at agility gikk en dag og LP en annen? Det er visst en grei hall å konkurrere i også, ifølge dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail om at klasse 1 på Alna: er flyttet fra lørdag 14 til søndag 15.nov

:twisted: Har ikke jeg fått??? ... hmmm...

Vi gikk i Flateby i januar i år, hallen var helt ok, og det var ikke noe agility samme dag :whistle: LP1 var delt i to ringer. Var faktisk en fin opplevelse for oss som starta i hall for første gang. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer begge dager for å se på.

Sniker inn et spørsmål her jeg, Flatebyhallen, hvordan er den å konkurrere i? Noen som vet? Er banen rett oppi agilityringen? Hvordan går fellesdekken med skjult fører der (pleier man å måtte gå langt unna og på skrå for å kunne gjemme seg osv)? Noen som har bilde derfra kanskje?

Som andre har nevnt: AG og LP har gått hver sin dag i Flatebyhallen når jeg har vært der.

Til dere som har fått mail om at LP1 er flyttet på Alnastevnet: ble det nevnt noe om dommerendring noen av dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom overskriften er LP stevner i Oslo området i nærmeste framtid, kan jeg vel spørre når er Flatebystevnet, (og hvor er egentlig flateby?) og når er påmeldingsfristen dit? Og er det flere stevner framover?

( Jeg vil gjerne se på / trene ved flest mulig stevneplasser :rolleyes2: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom overskriften er LP stevner i Oslo området i nærmeste framtid, kan jeg vel spørre når er Flatebystevnet, (og hvor er egentlig flateby?) og når er påmeldingsfristen dit? Og er det flere stevner framover?

( Jeg vil gjerne se på / trene ved flest mulig stevneplasser :rolleyes2: )

Stevnet er 23-24. januar i Flatebyhallen som ligger i Enebakk. Påmeldingsfristen er 30 desember, og det er såvidt jeg vet, første 2010-stevnet i Oslo-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...