Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?


SiriEveline

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Stevnet er 23-24. januar i Flatebyhallen som ligger i Enebakk. Påmeldingsfristen er 30 desember, og det er såvidt jeg vet, første 2010-stevnet i Oslo-området.

Det står i terminlista at AG er 23. og LP 24.

Valpeshow en av dagene, mener det var 24.

Om det er to ringer i Flatebyhallen så er det litt dumt for min del. I tilfelle LP2 og LPelite havner i ulike ringer og jeg må inn ca samtidig.

Var det ikke to ringer i klasse 1 i år? Altså stor sannsynlighet for at det er flere LP-ringer, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg mer informasjon om LP-stevnet på Alna, utenom det lille som står på terminlisten?

Altså hvor står det hvilken dag (evt. klokkeslett) og hvilke dommere?

Fristen gikk jo ut 30.10.2009.. men hvordan vet man liksom om det har vært en dommerendring osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg mer informasjon om LP-stevnet på Alna, utenom det lille som står på terminlisten?

Altså hvor står det hvilken dag (evt. klokkeslett) og hvilke dommere?

Fristen gikk jo ut 30.10.2009.. men hvordan vet man liksom om det har vært en dommerendring osv.?

Her er annonsen til Norsk Collieklubb hvert fall. Oppmøtetid får du på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er to ringer i Flatebyhallen så er det litt dumt for min del. I tilfelle LP2 og LPelite havner i ulike ringer og jeg må inn ca samtidig.

Det må jo arrangøren ta hensyn til, også sier du ifra når du kommer dit at du starter i to klasser. Da putter de deg sikkert inn så det ikke krasjer. Såpass må de kunne gjøre *overbevist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo arrangøren ta hensyn til, også sier du ifra når du kommer dit at du starter i to klasser. Da putter de deg sikkert inn så det ikke krasjer. Såpass må de kunne gjøre *overbevist*

Ja, jeg bare hater å stresse :rolleyes2: Spørs hvor godt jeg klarer å konsentrere meg om jeg følger med på bedømmingen i ringen ved siden av med et halvt øye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bare hater å stresse :rolleyes2: Spørs hvor godt jeg klarer å konsentrere meg om jeg følger med på bedømmingen i ringen ved siden av med et halvt øye :D

Men går ikke ofte 1 og 3 i en ring, og 2 og elite i den andre? Eller er det bare noe jeg har fått for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går ikke ofte 1 og 3 i en ring, og 2 og elite i den andre? Eller er det bare noe jeg har fått for meg?

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :D Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :D Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :rolleyes2:

Haha :D Får håpe det stopper med tanken, det blir litt for feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :blink: Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :icon_redface:

I fjor gikk LP 1 i to ringer, dvs. at tannvisning, fellesdekk og lineføring gjorde man i LP1 i en ring, og så gikk man over i en annen ring og gjorde resten av øvelsene.

LP2, 3 og elite gikk vel samtidig to forskjellige ringer så vidt jeg husker... ?

Noen som kan bekrefte/avkrefte bytte av dag for LP1 på Alna??? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan bekrefte/avkrefte bytte av dag for LP1 på Alna??? :icon_redface:

Jeg har en venn i collieklubben som sier det ikke er noe bytte.

Edit: Der kom PM, og klasse 1 er flyttet til søndag - da er ikke collieklubben enig med seg selv...

Mer penger vil de også ha, fordi De har gjort en feil og satt feil påmeldingsavgift når en melder på elektronisk. Right...

Edit 2: I *******, klasse 1 starter klokka ÅTTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn i collieklubben som sier det ikke er noe bytte.

Edit: Der kom PM, og klasse 1 er flyttet til søndag - da er ikke collieklubben enig med seg selv...

Mer penger vil de også ha, fordi De har gjort en feil og satt feil påmeldingsavgift når en melder på elektronisk. Right...

Edit 2: I *******, klasse 1 starter klokka ÅTTE!

Takk! I ******* tiltredes, må for svarte ****** (også!) opp før jeg har lagt meg jeg da... *sutre videre* :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startnummer.. og kl 8 på søndag stemmer for Klasse 1. Håper virkelig vi får startet!

Men er det da utstilling på søndagen også? Og de andre lydighetsklassene på lørdag? Er veldig interessert i å få med meg utstillingene, og supert å kun måtte dra opp en dag.

(fant det i programmet, tok bare litt krefter og få åpnet det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startnummer.. og kl 8 på søndag stemmer for Klasse 1. Håper virkelig vi får startet!

Men er det da utstilling på søndagen også? Og de andre lydighetsklassene på lørdag? Er veldig interessert i å få med meg utstillingene, og supert å kun måtte dra opp en dag.

Collie eksteriør og valpeshow bedømmes søndag, som det framgår på PM.

Klasse 2, 3 og elite går lørdag.

Hvilket startnummer har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummer 0120.

Skal du også være med forresten?

Ellers er det ikke noe inngangsbetaling når man kommer dit? For tilskuere tenker jeg på?

Og hva gjør man med mellomlegget, jeg er blakk liksom! (muligens får jeg lønn imorgen men tviler sterkt) Syntes også det er dårlig gjort at man skal måtte betale fordi de har gjort en feil, det må jo være en slags regel på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummer 0120.

Skal du også være med forresten?

Ellers er det ikke noe inngangsbetaling når man kommer dit? For tilskuere tenker jeg på?

Og hva gjør man med mellomlegget, jeg er blakk liksom! (muligens får jeg lønn imorgen men tviler sterkt) Syntes også det er dårlig gjort at man skal måtte betale fordi de har gjort en feil, det må jo være en slags regel på det?

Vi skulle gå, men jeg har andre avtaler den søndagen som jeg enda ikke vet om jeg får flyttet. Vi får se.

Ikke alle arrangører tar adgangspenger, det står ikke noe i PM - men det koster å parkere bilen. Men et startnummer gir gratis adgang for en person.

Mellomlegget er deres problem, jeg har betalt det som ble trukket da jeg meldte på elektronisk (en sum arrangør setter, jeg kan ikke da velge hvor mye jeg vil betale), og jeg har fått startnummeret, at de har gjort en feil er ikke min skyld. Jeg har ikke hørt om noen regler på det, har ikke hørt om lignende skje før heller, men i det de gir meg startnummeret har de akseptert min påmelding og betaling, og jeg har fått adgangstegnet til å gå i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gå, men jeg har andre avtaler den søndagen som jeg enda ikke vet om jeg får flyttet. Vi får se.

Ikke alle arrangører tar adgangspenger, det står ikke noe i PM - men det koster å parkere bilen. Men et startnummer gir gratis adgang for en person.

Mellomlegget er deres problem, jeg har betalt det som ble trukket da jeg meldte på elektronisk (en sum arrangør setter, jeg kan ikke da velge hvor mye jeg vil betale), og jeg har fått startnummeret, at de har gjort en feil er ikke min skyld. Jeg har ikke hørt om noen regler på det, har ikke hørt om lignende skje før heller, men i det de gir meg startnummeret har de akseptert min påmelding og betaling, og jeg har fått adgangstegnet til å gå i ringen.

Var det jeg ville tro. Det fremstår litt sånn i PM også, at de kun oppfordrer folk til å betale, men de krever ikke.. derfor tror jeg de rett og slett ikke har lov å kreve.

Det er jo nesten som om jeg skulle kjøpe noe på en butikk som var på tilbud, og så kommer jeg til kassen og så dukker det opp en mye høyere pris. Da er det faktisk en regel som sier at den prisen som står ved produktet er den prisen jeg som kund skal betale.. da kan ikke h*n i kassen si noe annet!

Og i dette tilfellet har vi jo allerede betalt og fått "kvittering" (startnummer).

Jeg får håpe de ikke tar igjen ved å ta inngangsbillett da! :) Men Tinka må bli hjemme hvis hun har løpetid ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får håpe de ikke tar igjen ved å ta inngangsbillett da! :) Men Tinka må bli hjemme hvis hun har løpetid ikke sant?

Som sagt, du har et startnummer, det gjelder som gyldig inngangsbillett for en person - det står på startnummeret ditt.

Tja, hadde hun vært en collie du skulle stille i juniorklasse tispe hadde du selvfølgelig hatt lov til å ha henne med. Men også utstillere skal ta hensyn når tispa har løpetid - for eksempel ha de i bilen eller i bur til hannhundene er ferdig bedømt, plassere seg et stykke fra ringen, det ansees som ufint å oppsøke lydighetsringen med en løpetidshund (uskrevne regler, riktignok, men det står eksplisitt i utstillingsreglene at en skal ta hensyn og at det ikke er lov til å ødelegge for andre).

Så hva er hensikten med å ha henne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du har et startnummer, det gjelder som gyldig inngangsbillett for en person - det står på startnummeret ditt.

Tja, hadde hun vært en collie du skulle stille i juniorklasse tispe hadde du selvfølgelig hatt lov til å ha henne med. Men også utstillere skal ta hensyn når tispa har løpetid - for eksempel ha de i bilen eller i bur til hannhundene er ferdig bedømt, plassere seg et stykke fra ringen, det ansees som ufint å oppsøke lydighetsringen med en løpetidshund (uskrevne regler, riktignok, men det står eksplisitt i utstillingsreglene at en skal ta hensyn og at det ikke er lov til å ødelegge for andre).

Så hva er hensikten med å ha henne med?

Nei eneste hensikt ville vært at hun slapp å være hjemme alene!? :) Altså det er ingen grunn til det egentlig, men skal muligens sove hos moren til samboer (bor like ved Alna) og da må jeg bare sørge for at jeg får pass til Tinka. Og jeg har garantert tenkt å oppsøke ringene og se på så mange collier som mulig og gjerne få med meg kl.1 så det er bare tull å ta med løpedamen (hvis hun så får det innen da).

Men startnummeret gjelder jo bare for meg selv da isåfall, hvis jeg skal ha med samboer og evt. andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit 2: I *******, klasse 1 starter klokka ÅTTE!

Jeg har oppmøte kl 8 på lørdag, det blir moro... Må vel nesten være der i god tid før det og, i og med at vi har fått startnummer 0004 :)

Jeg er lite innstilt på å betale mellomlegget; sorry, det er ikke min skyld at de "driter" seg ut... Jeg vil gjerne furte over dommerbytte og jeg, men det får jeg neppe gjort mye med *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...