Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?


SiriEveline

Recommended Posts

Da starter jeg med begge, ja. Kan bli Tia sin debut i LP2 og kaaanskje Cita sin i LPelite (selv om jeg helst vil debutere med Cita i Bergen, der er det ikke så skummelt å gå :) )

Moro! :aww: Hvorfor synes du det er skummelt å gå her? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Syns det er skummelt å starte LPelite med hund som kanskje går elendig i den klassen, når det er så mange rå eliteutøvere i Oslo

Ja, jeg kan forstå det argumentet der, jeg tror jeg kommer til å tenke i samme baner om vi kommer oss dit :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skummelt å starte LPelite med hund som kanskje går elendig i den klassen, når det er så mange rå eliteutøvere i Oslo

Alle har jo startet for første gang i elite også? Eller er det så seriøst at man ikke starter for treningens skyld lenger når dere er kommet så langt?

Synes du skal starte jeg :cry:

For tør ikke du sier det meg at jeg aldri skal debutere i LP1 engang, for jeg er pissnervøs og har meldt på både i Skien og alna.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan forstå det argumentet der, jeg tror jeg kommer til å tenke i samme baner om vi kommer oss dit :wub:

Alle har jo startet for første gang i elite også? Eller er det så seriøst at man ikke starter for treningens skyld lenger når dere er kommet så langt?

Synes du skal starte jeg :cry:

For tør ikke du sier det meg at jeg aldri skal debutere i LP1 engang, for jeg er pissnervøs og har meldt på både i Skien og alna.

:lol:

*Ler* Det var egentlig en spøk, jeg lar ikke det hindre meg i å starte LPelite der, men jeg hadde helt klart foretrukket å starte i Bergen. Ikke bare pga nivået og at det er så få eliteutøvere i Bergen (som oftest er det 1 påmeldt liksom), men jeg kjenner så og si alle rundt ringen og da er det mye enklere å senke skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får registrert bollehunden starter jeg også, i lp1. *grøss* Jeg kommer til å være helt grusomt nærvøs :wub: Jaja, kommer vi oss gjennom uten disk er jeg vel fornøyd :cry:

Forrige gang Tinka og jeg startet.. så fikk vi 5-0-5-0-5-0 så prøvde vi oss på bronsemerke.. etter 5-0 så brøt vi!

Men denne gangen håper jeg det går litt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Forrige gang Tinka og jeg startet.. så fikk vi 5-0-5-0-5-0 så prøvde vi oss på bronsemerke.. etter 5-0 så brøt vi!

Men denne gangen håper jeg det går litt bedre!

Om jeg kommer meg dit (sliter enda med den dumme registreringen...) skal vi heie på dere :icon_confused: Det går sikkert flott! Merker at vi har en del ting igjen å trene på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkuransen skal foregå på Alna Ridesenter (like ved Alnaparken)

Ridehuset er 20 x 60m

Veibeskrivelse .

2835_98035051619_739706619_3077901_2897442_n.jpg

Bilde fra hallen

Hmm.. Det underlaget så jo ikke så aller verst ut. Jeg har vært litt bekymret for at det skulle være for mye, altså at det hadde blitt tungt å gå. Problemet er jo at matvrakdyret ser på hestemøkk som delikatesse, og det spørs vel om hallen blir ryddet helt for sånne ting. Noen som har hestemøkk jeg kan låne til trening? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer som heiagjeng. :icon_confused:

Vi å :icon_confused:

Hmm.. Det underlaget så jo ikke så aller verst ut. Jeg har vært litt bekymret for at det skulle være for mye, altså at det hadde blitt tungt å gå. Problemet er jo at matvrakdyret ser på hestemøkk som delikatesse, og det spørs vel om hallen blir ryddet helt for sånne ting. Noen som har hestemøkk jeg kan låne til trening? :icon_confused:

Hmmm ja :innocent:

Men det er nok fjernet så godt de kan, hvis ikke er det jo veldig dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ja :icon_confused:

Men det er nok fjernet så godt de kan, hvis ikke er det jo veldig dårlig!

Du har jo hest du (veldig fin hest også faktisk :icon_confused: ), du kan sende møkk på døra til meg! *ler*

Jeg vil vel tro at de fjerner så mye som mulig, men luktene er jo der.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Om jeg får registrert bollehunden starter jeg også, i lp1. *grøss* Jeg kommer til å være helt grusomt nærvøs :lol: Jaja, kommer vi oss gjennom uten disk er jeg vel fornøyd :ahappy:

Man trenger ikke å ha registrert hund for å starte i LP1, alle hunder uansett rase og blandinger (med unntak av de 6 forbudte hunderasene) kan konkurrere i lydighet i alle klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha registrert hund for å starte i LP1, alle hunder uansett rase og blandinger (med unntak av de 6 forbudte hunderasene) kan konkurrere i lydighet i alle klasser.

Der tar du feil!

"Lydighet (krav om NOX fra 1/4-09)" dette er kopiert fra NKK sine sider. Men igjen, så stilles det kun krav til ID-chip for å NOX registreres.

Men man må altså registrere i NKK uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er påmeldingsfristen? Driver og funderer veldig på om jeg skal gå LP2 med Tia, og LPelite med Cita.... Cita mangler ruten og litt av dirigeringen, Tia mangler den fordømte fellesdekken. Men hun kommer vel aldri til å bli god på den, så er vel bare å starte å øve... :ahappy: Hun mangler også hopp over hinder med sitt (den dummeste og mest unødvendige øvelsen i hele lydighetsprogrammet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Der tar du feil!

"Lydighet (krav om NOX fra 1/4-09)" dette er kopiert fra NKK sine sider. Men igjen, så stilles det kun krav til ID-chip for å NOX registreres.

Men man må altså registrere i NKK uansett!

Javel, det var nytt for meg, det må jeg undersøke. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil!

"Lydighet (krav om NOX fra 1/4-09)" dette er kopiert fra NKK sine sider. Men igjen, så stilles det kun krav til ID-chip for å NOX registreres.

Men man må altså registrere i NKK uansett!

Jepp, om man ikke har en trekkhund.. :ahappy: Norges Hundekjørerforbund og Dyreidentitet/NKK vil nemlig ikke sammarbeide, noe som gjør denne NOX registreringen ganske så komplisert. *irritert på NKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, det var nytt for meg, det må jeg undersøke. Takk.

Så forresten nå at innlegget mitt virket litt arrogant. Det var ikke meningen det altså.

Det er jo ganske nytt, fra og med april i år liksom. Selv fant jeg ut av det for jeg satt og funderte på denne NOX-registreringen i januar, og fant ut at det var like greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik kommer kanskje på valpeshow. :lol:

Men noen som vet hvordan man melder på? Det står i annonsen at påmelding skjer gjennom Dogweb, men når jeg prøver å melde på Fredrik via dogweb så får jeg opp "rasen kan ikke delta i valpeshow".

Ikke står det noen mailadresse der jeg kan sende påmeldingen til heller.

Edit; Ikke meningen å kuppe lydighetstråden med valpeshowsnakk.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...