Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?


SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som mange sikkert vet er det plutselig blitt satt krav til oppnådd 1.premie i LP1 for å delta i NKK Lillestrøm.

Så enten får vi skaffe oss det før slutten av oktober, ellers får vi ikke deltatt. Det er liksom ikke så viktig om jeg får deltatt der eller ikke. Men jeg vil jo gjerne være med på en del konkurranser, for å venne både hunden og meg selv til konkurranse setting.

Så poenget er altså, er det noen som vet om noe i nærmeste fremtid i Oslo/Akershus-området.

Jeg kan godt reise litt for å delta, men helst ikke mer enn 1time / 1.5time.

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vet ikke når fristen går ut, men det er i Skien den 10.10 ihvertfall. Schäferklubben avd. Grenland.

Ser at fristen går ut i morgen.. hmm.. jeg får ta en rask prat ang. transport med foreldrene mine. Så kanskje jeg melder meg på der!

Skrevet

Collieklubben har stevne i Alna Ridehall i Oslo i midten av november, jeg mener fristen går ut i slutten av oktober. Det blir jo dessverre for sent med tanke på Lillestrøm, men du får i det minste gått en konkurranse.

Skrevet
Collieklubben har stevne i Alna Ridehall i Oslo i midten av november, jeg mener fristen går ut i slutten av oktober. Det blir jo dessverre for sent med tanke på Lillestrøm, men du får i det minste gått en konkurranse.

Det var jo en idè, vi kommer oss jo fremover på den måten også! Får vel egentlig satse på det, da jeg tviler på at mamma og pappa har mulighet til å transportere meg. Og på tirsdag vrakes bilen min :)

Skrevet

Til Alna er det faktisk bussforbindelse. Det endte litt tragisk på vei dit for oss i fjor da, for vi prøvde en "snarvei" som heller var en omvei, ned en skrent, og der lå det tydeligvis noe metallskrammel, for det endte i et kjempedypt potekutt, så vi kom bare til stevneplassen, fikk desinfisert det og lagt på kompress og måtte bruke 3 timer med buss, tog og taxi tilbake for å komme oss til vakthavende veterinær. Oslo dyreklinikk kunne ikke ta oss imot da det ikke var akutt nok ;) Vel, nok OT, jeg hadde bare glemt hele stevnet helt til det ble tatt opp her :) Kan hende vi reiser dit i år også.

Skrevet
Eksteriørdelen er for hhv. Schäfer og Collie ja, men LP er åpent for alle raser, også blandingshunder, bare de er ID-merket.

Hvordan skjønner vi nybegynnere det? Men da kan jeg uansett melde på da :)

Skrevet
Hvordan skjønner vi nybegynnere det? Men da kan jeg uansett melde på da :)

LP er alltid åpent for alle raser såvidt jeg vet, og det samme gjelder agility ;) Det er ganske mange klubber som har LP på rasespesialer, og da er eksteriørdelen for klubbens rase/raser, mens LP er åpent for alle.

Skrevet
Hvordan skjønner vi nybegynnere det? Men da kan jeg uansett melde på da :)

Ofte står det også spesifisert i annonsen: utstillingen er for gitte raser, mens LP er for alle. Eksempel: annonsen til Norsk Collie Klubb.

Skrevet
Ofte står det også spesifisert i annonsen: utstillingen er for gitte raser, mens LP er for alle. Eksempel: annonsen til Norsk Collie Klubb.

Jeg ser jo bare i terminlista til NKK på hvor og når, men nå vet jeg at jeg kan melde :)

Skrevet
Vet dere hvor jeg finner medlemsnummeret mitt i klubben jeg er medlem i? Er det det som står på baksiden av hundesport, de 7 første sifferene?

Yes. Det som står i parantes er pin-koden din!

Skrevet
Da var vi påmeldt til LP på Alna (NCK). Så får jeg også sjansen til å se noen collier, gjerne korthåret!

Da sees vi nok der :blink:

Skrevet

Jeg har også meldt på til Alna. Får se om Chira starter, november er kaldt og det liker hun overhodet ikke.

Jeg skjønner ikke det NKK greiene, taster inn medlemsnummeret mitt så får jeg beskjed om at det allerede finnes en bruker med det. Noen er skjønner seg på det?

Skrevet
Jeg har også meldt på til Alna. Får se om Chira starter, november er kaldt og det liker hun overhodet ikke.

Jeg skjønner ikke det NKK greiene, taster inn medlemsnummeret mitt så får jeg beskjed om at det allerede finnes en bruker med det. Noen er skjønner seg på det?

Ville nok kontaktet NKK. Hadde selv noe problemer med at det var to brukere på mitt navn. Men de fikset det, eller holder på.

Ja, det er offisielt stevne. Så bra det er mange andre som tenker å komme! Selvom alle mine vinnersjanser forsvinner :rolleyes2: neida, vi skal bare komme oss igjennom programmet godkjent.

Skrevet
Det er off. stevne i Alna, ikkesant? Da regner jeg med at jeg kommer. For dette er rett ved Alnaparken på Furuset?

Offisielt ja. Det er i Alna Ridehus, meget mulig at det ligger i nærheten av Alnaparken? Skal du i så fall starte med begge? :rolleyes2:

Skrevet
Offisielt ja. Det er i Alna Ridehus, meget mulig at det ligger i nærheten av Alnaparken? Skal du i så fall starte med begge? :rolleyes2:

Da starter jeg med begge, ja. Kan bli Tia sin debut i LP2 og kaaanskje Cita sin i LPelite (selv om jeg helst vil debutere med Cita i Bergen, der er det ikke så skummelt å gå :getlost: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...