Gå til innhold
Hundesonen.no

Meet MyOwn Sherwood Ranger "Arn"


Poter

Recommended Posts

Jeg trodde jeg hadde en egen tråd for Arn, men kan ikke finne den, så ser ikke ut for at han har en egen, så da må jeg jo lage en!

Arn er en australian shepherd på 3 år som kommer fra Meet MyOwn kennel i Sverige. Han er halvbroren til My her inne :ahappy: Han og jeg trener agility og bruks.

feltsok4.jpg

Litt intens

feltsok5.jpg

Og mye klovn!

feltsok8.jpg

Morsom vinkel

kjlen7.jpg

På fjelltur

DSC_0452.jpg

Dette er ett av mine favorittbilder av ham

DSC_0455.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er! Nydelige tan (?) markeringer på ham..

Og man kan nesten se han er halvbror til My, det er noe med blikket ?! Utrolig gøy å se :)

Familielikheten og kennellikheten, om man kan kalle det det, er ganske stor på Meet MyOwn hundene. Det er noe med hodet, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familielikheten og kennellikheten, om man kan kalle det det, er ganske stor på Meet MyOwn hundene. Det er noe med hodet, tror jeg.

Hodet og personligheten :) :)

Vi hadde planlagt å kjøre oppover i Oktober ja, har jo fått ny bil og greier nå som sambo har lyst å få testet litt på langkjøring, men jeg går og venter på penger fra NAV som jeg ikke aner når kommer, så vet ikke om jeg får stilt My enda :) Hvis ikke pengene er på konto tidsnok så blir det vel til at vi må vente helt til i Mars når det er utst. i Harstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk snakket om å ta oss en tur uansett, men må se ann pengene først tror jeg. My og jeg må jo til Trondheim 10 oktober for å ta MH'n og det er jo ikke såå mange dagene etter det at utstillingen er. Men hvis jeg klarer å spare litt så burde det vel gå!

Har veldig lyst til å komme oppover å få trent og gått tur sammen med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk snakket om å ta oss en tur uansett, men må se ann pengene først tror jeg. My og jeg må jo til Trondheim 10 oktober for å ta MH'n og det er jo ikke såå mange dagene etter det at utstillingen er. Men hvis jeg klarer å spare litt så burde det vel gå!

Har veldig lyst til å komme oppover å få trent og gått tur sammen med dere :lol:

Skjønner... Det hadde vært kjempekoselig å treffe dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen bilder fra i dag. Frost på bakken og herlig høstvær.

23okt-6.jpg

:)

23okt-3.jpg

:D

23okt-1.jpg

Wee, pinne!

23okt-2.jpg

23okt-4.jpg

I morgen og søndag er det utsilling. Det blir spennende! Han har ikke blitt stilt siden han var unghund og da var det ikke jeg som stilte ham, så sammen i utstillingsringen har vi ikke vært siden han var valp. Utstilling er virkelig noe jeg ikke kan (har vel vært på tre utstillinger, tror jeg, i mine snart ti år som hundeeier), så dette kan jo bli en interessant opplevelse... :) Men skal jo bli gøy å vise frem den lille finingen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL i helga! Gleder meg til å høre hvordan det går for Arn og alle de andre aussiepåssiene. :)

Arn er forresten skremmende lik My på flere av disse bildene, spesielt nummer 2 og 3! Det er helt merkelig.

Sorry for at jeg spammer Arn-tråden med My bilder, men måtte bare eksempelfisere(??) det jeg skrev;

3840603293_e084a1810c_m.jpg

4023612816_6c5a5423d0_m.jpg

4023613334_69ceb78a03_m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...