Gå til innhold
Hundesonen.no

Meet MyOwn Sherwood Ranger "Arn"

Poter

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en egen tråd for Arn, men kan ikke finne den, så ser ikke ut for at han har en egen, så da må jeg jo lage en!

Arn er en australian shepherd på 3 år som kommer fra Meet MyOwn kennel i Sverige. Han er halvbroren til My her inne :ahappy: Han og jeg trener agility og bruks.

feltsok4.jpg

Litt intens

feltsok5.jpg

Og mye klovn!

feltsok8.jpg

Morsom vinkel

kjlen7.jpg

På fjelltur

DSC_0452.jpg

Dette er ett av mine favorittbilder av ham

DSC_0455.jpg

Skrevet
Så fin han er! Nydelige tan (?) markeringer på ham..

Og man kan nesten se han er halvbror til My, det er noe med blikket ?! Utrolig gøy å se :)

Familielikheten og kennellikheten, om man kan kalle det det, er ganske stor på Meet MyOwn hundene. Det er noe med hodet, tror jeg.

Skrevet
Familielikheten og kennellikheten, om man kan kalle det det, er ganske stor på Meet MyOwn hundene. Det er noe med hodet, tror jeg.

Hodet og personligheten :) :)

Vi hadde planlagt å kjøre oppover i Oktober ja, har jo fått ny bil og greier nå som sambo har lyst å få testet litt på langkjøring, men jeg går og venter på penger fra NAV som jeg ikke aner når kommer, så vet ikke om jeg får stilt My enda :) Hvis ikke pengene er på konto tidsnok så blir det vel til at vi må vente helt til i Mars når det er utst. i Harstad.

Skrevet

Kjempetrivelig dere synes Arn er pen! :)

Anniken, dere kan jo ta dere turen selv om du ikke får stilt? Hadde vært koselig! Heie på brorsan f.eks :)

Skrevet

Vi har faktisk snakket om å ta oss en tur uansett, men må se ann pengene først tror jeg. My og jeg må jo til Trondheim 10 oktober for å ta MH'n og det er jo ikke såå mange dagene etter det at utstillingen er. Men hvis jeg klarer å spare litt så burde det vel gå!

Har veldig lyst til å komme oppover å få trent og gått tur sammen med dere :)

Skrevet
Vi har faktisk snakket om å ta oss en tur uansett, men må se ann pengene først tror jeg. My og jeg må jo til Trondheim 10 oktober for å ta MH'n og det er jo ikke såå mange dagene etter det at utstillingen er. Men hvis jeg klarer å spare litt så burde det vel gå!

Har veldig lyst til å komme oppover å få trent og gått tur sammen med dere :lol:

Skjønner... Det hadde vært kjempekoselig å treffe dere!

Skrevet

Eller typelikheten, som det vanligvis kalles :lol: Han har et veldig pent uttrykk!

• 4 weeks later...
Skrevet

Noen bilder fra i dag. Frost på bakken og herlig høstvær.

23okt-6.jpg

:)

23okt-3.jpg

:D

23okt-1.jpg

Wee, pinne!

23okt-2.jpg

23okt-4.jpg

I morgen og søndag er det utsilling. Det blir spennende! Han har ikke blitt stilt siden han var unghund og da var det ikke jeg som stilte ham, så sammen i utstillingsringen har vi ikke vært siden han var valp. Utstilling er virkelig noe jeg ikke kan (har vel vært på tre utstillinger, tror jeg, i mine snart ti år som hundeeier), så dette kan jo bli en interessant opplevelse... :) Men skal jo bli gøy å vise frem den lille finingen min :P

Skrevet

LYKKE TIL i helga! Gleder meg til å høre hvordan det går for Arn og alle de andre aussiepåssiene. :)

Arn er forresten skremmende lik My på flere av disse bildene, spesielt nummer 2 og 3! Det er helt merkelig.

Sorry for at jeg spammer Arn-tråden med My bilder, men måtte bare eksempelfisere(??) det jeg skrev;

3840603293_e084a1810c_m.jpg

4023612816_6c5a5423d0_m.jpg

4023613334_69ceb78a03_m.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...