Gå til innhold
Hundesonen.no

www.kennelmarmelade.net


Synnikken

Recommended Posts

Heisann,

Jeg har nå laget min første hjemmeside. Den er til min søster sin kennel.

Jeg vil høre hva dere syns. Jeg har ikke funnet noen Gjestebok ennå, så det kommer etterhvert. (noen som har tips?)

Samme med Link-siden og Galleri. Jeg vil ha noe oversiktlig og pent.

Det med at den grå menyen på siden er såpass bred som den er fordi vi skal bruke den som nyheter. Den skal rett og slett oppdateres noen ganger i mnd.

Ellers ønsker jeg masse kommentarer! Både bra og mindre bra!

Kennel Marmelade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkel, oversiktiglig side. Likte fargene kjempegodt. Men jeg har to små ting jeg kan kommentere angående forbedringer: menyen har ulik bredde, dette gir ett litt rotete inntrykk og utenom om " om oss"- siden synes jeg den blir for bred (på hovedsidene, på hundesidene var det god bredde). Og så synes jeg du med fordel kan lage litt mindre skriftstørrelse på nyheter, "planer" og "om oss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en flott start!

Jeg savner oversikt over tidligere kull, jeg forstår det som at det har vært født kull før.

Jeg er også enig i det som sies om tekststørrelse og menyens varierende bredde.

En tommelfingerregel for nettdesign er å ikke lage hver side så lang, slik at folk må scrolle mye nedover (jeg synder selv der...), må de det viser forskning at en lettere blir lei og forsvinner. Og når dere har valgt å ha to semismale bolker, må tekstene nødvendigvis bli lengre - framfor å ha en smal meny og en ordinær side for all annen tekst. Kan være greit å ha i bakhodet, jeg vet ikke hvor mye tekst dere planlegger og hvordan nyhetsfunksjonen på forsiden skal fungere - skal alle nyheter stå der, eller bare den aller siste nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har gjort en kjempejobb med din første hjemmeside! Veldig enkel og oversiktlig, behagelig for øynene. :) Det eneste som jeg syntes var "irriterende" er at bredden på "menyen" endrer seg etter hvilken side jeg går inn på.

Ja, jeg ser dette selv også. Men jeg får ikke gjort noe med det dessverre. Den er slik jeg ønsker å ha den i "om oss" siden, men den bare ble sånn.

Veldig enkel, oversiktiglig side. Likte fargene kjempegodt. Men jeg har to små ting jeg kan kommentere angående forbedringer: menyen har ulik bredde, dette gir ett litt rotete inntrykk og utenom om " om oss"- siden synes jeg den blir for bred (på hovedsidene, på hundesidene var det god bredde). Og så synes jeg du med fordel kan lage litt mindre skriftstørrelse på nyheter, "planer" og "om oss"

Jeg skal se på det :innocent: Takk for tilbakemelding

Dette er en flott start!

Jeg savner oversikt over tidligere kull, jeg forstår det som at det har vært født kull før.

Jeg er også enig i det som sies om tekststørrelse og menyens varierende bredde.

En tommelfingerregel for nettdesign er å ikke lage hver side så lang, slik at folk må scrolle mye nedover (jeg synder selv der...), må de det viser forskning at en lettere blir lei og forsvinner. Og når dere har valgt å ha to semismale bolker, må tekstene nødvendigvis bli lengre - framfor å ha en smal meny og en ordinær side for all annen tekst. Kan være greit å ha i bakhodet, jeg vet ikke hvor mye tekst dere planlegger og hvordan nyhetsfunksjonen på forsiden skal fungere - skal alle nyheter stå der, eller bare den aller siste nyheten?

Over tidligere kull har jeg faktisk ikke TENKT på! Takk for at du minnet meg på det :whistle: Tekststørrelse skal jeg fikse på.

Det er rett og slett nå menyen jeg sliter med. Jeg syns den blir smalere, dess mer jeg "drar" inn på sidene. Men jeg får se litt mer på det.

Nyheter er ting som skjer, det skal skrives hvor på siden det blir oppdatert, utstillingsnyheter, resultater, hendelser rundt oss generelt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager du siden din? Det finnes jo ulike måter å bestemme bredden på elementer, men det kommer jo litt ann på hvordan siden din er laget. Du har jo fått til å lage ett eget meny-element, da tenker jeg at det finnes en mte å definere bredden på denne på også.

Prøvde å se litt på kildekoden din, men syntes det var så mye rart der at jeg tenkte jeg skulle høre med deg hvordan du lager siden først. Ser ut som om oppsettet er basert rundt en tabell, og da er det mulig å styre bredden på menyen ved å skrive inn hvor bred man vil at de ulike boksene skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager du siden din? Det finnes jo ulike måter å bestemme bredden på elementer, men det kommer jo litt ann på hvordan siden din er laget. Du har jo fått til å lage ett eget meny-element, da tenker jeg at det finnes en mte å definere bredden på denne på også.

Prøvde å se litt på kildekoden din, men syntes det var så mye rart der at jeg tenkte jeg skulle høre med deg hvordan du lager siden først. Ser ut som om oppsettet er basert rundt en tabell, og da er det mulig å styre bredden på menyen ved å skrive inn hvor bred man vil at de ulike boksene skal være.

Jeg lager siden utifra One.com sine webside lager.

Ja, når jeg venstremuser på det grå feltet kommer det opp noe tabell greier. Men når jeg skriver noe der så kan det virke som en side er en tabell"rute" for det hvite med f'eks hundenes navn blir også smalere.

Jeg kjenner jeg blir temmelig oppgitt her ja... :)

sidehjelpesal.jpg

der er en av tabellene, men jeg har også to-tre andre å "velge mellom"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, skal ikke påstå at jeg skjønte noe særlig:P Koder alt selv, så er ikke helt inne i programmene men kan se om jeg skjønner noe mer:P hmm, ikke lett dette her. Men er alltid sånn når man begynner noe nytt at man bruker litt tid på å forstå tingene.

har domenet mitt i one.com, så kan jo ta en titt på programmet deres.

EDIT: funker ikke på macen min det programmet, så da vet jeg ikke om jeg er til noe hjelp. Kanskje noen andre her kjenner til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det var merkelig...

Bruker du malene de har laget eller lager du den selv?

Deres :)

Men er nesten så jeg vurderer slette alle sidene å legge de inn på nytt. For når jeg oppretter en ny side blir den kopiert fra den forrige. Ergo, margen blir slik som på første siden på alle sidene.

Edit: neei, gikk ikke. For når jeg f.eks skulle lage ny side på "om oss" så kopierte jeg bare teksten så ble den VELDIG smal. Det er liksom som om det er noen usynlige bokser som drar teksten utover slik at det blir 3-4 ord pr linje. Men forstørrer jeg boksene blir margen bredere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes at banneret ble litt skreiv, altså, om du kunne plassert den midten på og ikke litt mer til høyre?

Også synes jeg det mangler litt mer info om hver hund. Og gjerne ha det likt under alle hundene. (om du ikke kjønte den, så ser at at på noen hunder står det noe info åp høyresiden, på andre ikke) Også er det jo fint om dere har hatt med stamtavle til hundene, fødselsdato mm.

Bare litt småpirk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at banneret ble litt skreiv, altså, om du kunne plassert den midten på og ikke litt mer til høyre?

Også synes jeg det mangler litt mer info om hver hund. Og gjerne ha det likt under alle hundene. (om du ikke kjønte den, så ser at at på noen hunder står det noe info åp høyresiden, på andre ikke) Også er det jo fint om dere har hatt med stamtavle til hundene, fødselsdato mm.

Bare litt småpirk :)

Fødselsdato står :)

Stamtavlene kommer.. ;D

Ellers sliter jeg som sagt med "banneret" det "lever litt sin egen verden" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye finere nå enn da den var grå (gratis rim på kjøpet)¨

Hadde vært fint med et bilde eller noe i banneret da, gjerne litt farger :) Men ellers en fin og oversiktlig side.

Er det mulig å få gjesteboken integrert i siden forresten? Man forsvinner helt bort. Eventuelt kan du jo sette den som popup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye finere nå enn da den var grå (gratis rim på kjøpet)¨

Hadde vært fint med et bilde eller noe i banneret da, gjerne litt farger :o Men ellers en fin og oversiktlig side.

Er det mulig å få gjesteboken integrert i siden forresten? Man forsvinner helt bort. Eventuelt kan du jo sette den som popup?

Gjesteboken skal ikke åpne seg i eget vindu? gjør den det hos deg?

Fødselsdato står ikke på Ellie og Boris. Og noen plasser står det en liste med kontaktinfo og noen står det kun en boks med fødselsdato, det synes jeg ble litt rotete :)

Aaha! Jeg holder ennå på med den :) så det kommer det kommer ;D Takk som sa ifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Siden jeg hadde før tok selvmord, så nå har jeg begynt på ny.

Sliter litt med stamtavlene ser dere, men det er en begynnelse. Hva syns dere så langt?

Tenker fargemessig størrelse osv?

Linken er fremdeles den samme. www.kennelmarmelade.net (jeg kan ikke legge inn linker for tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...