Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å lage hjemmeside, masse spørsmål!


Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nå kjøpt domenenavn, Jeg skal lage siden til meg og min søster.

Men jeg har jo ikke peiling på hva jeg driver med :innocent: *ler*

Eller, for å si det som det er så holder jeg på i dette øyeblikk å kjøpe domene. Men så fikk jeg spørsmål om jeg også vil ha webhotell, da står det :

Ja, jeg ønsker å bestille webhotell, priser fra 29/mnd. (Valg av webhotell gjøres ved å klikke på "VIDERE"-knappen)

Nei, jeg ønsker ikke å bestille webhotell nå, men kan gjøre det ved en senere anledning. Domenet parkeres inntil videre.

Hva menes med at domenet parkeres? :icon_redface:

Skrevet

Hvis du skal ha både domene og webhotel burde du kjøpe hos one.com, 29 kr i mnd er ganske mye.

Med at domenet parkeres betyr det bare at det er der, du eier det, men det peker ikke til en side. Så du må finne en side å peke det til. fks om du har en blogg, som heter boris.wordpress.com, så kan du få www.domenetdukjøpte.com til å peke mot boris.wordpress.com. Skjønte du det :icon_redface: rotete forklart. Slik at når noen taster inn www.domenetdukjøpte.com, så kommer de automatisk til boris.wordpress.com.

Skrevet
Hvis du skal ha både domene og webhotel burde du kjøpe hos one.com, 29 kr i mnd er ganske mye.

Med at domenet parkeres betyr det bare at det er der, du eier det, men det peker ikke til en side. Så du må finne en side å peke det til. fks om du har en blogg, som heter boris.wordpress.com, så kan du få www.domenetdukjøpte.com til å peke mot boris.wordpress.com. Skjønte du det :icon_redface: rotete forklart. Slik at når noen taster inn www.domenetdukjøpte.com, så kommer de automatisk til boris.wordpress.com.

Ja, jeg skjønte det. Jeg har jo en freewebs side. Men den er jo full i reklame og annet dritt. Så hvis jeg kjøpet ett webotell så kan jeg lage en side fra Scratch? uten all den mongo reklamen?

Skrevet

Du kan lage en webside fra scratch uten webhotel, men webhotel må du jo ha for at den skal komme på nett. Så lurt med webhotel ja. Anbefaler som sagt one.com, har hatt det i mange år nå, og er veldig fornøyd. Rimelig og greit.

Skrevet
Med at domenet parkeres betyr det bare at det er der, du eier det, men det peker ikke til en side. Så du må finne en side å peke det til. fks om du har en blogg, som heter boris.wordpress.com, så kan du få www.domenetdukjøpte.com til å peke mot boris.wordpress.com. Skjønte du det :icon_redface: rotete forklart. Slik at når noen taster inn www.domenetdukjøpte.com, så kommer de automatisk til boris.wordpress.com.

Går det andre veien også? Slikt at du blir videreført til domenetdukjøpte.com når du går inn på boris.wordpress.com?

Skrevet
Du kan lage en webside fra scratch uten webhotel, men webhotel må du jo ha for at den skal komme på nett. Så lurt med webhotel ja. Anbefaler som sagt one.com, har hatt det i mange år nå, og er veldig fornøyd. Rimelig og greit.

Men da må jeg bruke via en annen side?

Jeg har bestemt meg for one.com nå. 320 kr året?

Skrevet
10 kr i mnd (betaler en gang i året da) og 100 kr året for andressen. blir ikke det 220 da?

You have ordered the following: Price

Web Space Small - 12 months 120.00

Annual domain fee (.net) 100.00

Setup fee 100.00

Total in NOK: 320.00

Jeg har da betalt nå da :icon_redface:

Meen, erhm.. hva skjer nå? :innocent:

Skrevet
Aha sant det, setup prisen. Etter det blir det 220 i året :-)

Ja hva nå hehe, da er det bare å sette igang å lage hjemmeside da! :wub:

Jammen! som sagt. jeg er Dummie! haha! hvooor? :icon_redface:

Edit:

Nå er det jo sånn at jeg ikke har litt peiling på hva jeg driver med. Leste i lola's tråd at kompozer var bra for å lage hjemmeside, men hvordan jeg gjør det i kompozer osv vet jeg ingenting om. Nå etter jeg har kjøpt domene vet jeg ingenting om hvor jeg skal "gå inn" for å begynne eller noenting. JEg har rett og slett ingen anelse om hva jeg driver med. :innocent:

Skrevet
Går det andre veien også? Slikt at du blir videreført til domenetdukjøpte.com når du går inn på boris.wordpress.com?

Nei. Eksempel: skriver du inn klikkerhund.no kommer du til bloggen min, og adressen forandrer seg til borghildstanker.blogspot.com. Skriver du inn borghildstanker.blogspot.com kommer du også til bloggen min, og adressen er den samme som den du skrev inn.

Skrevet
One.com har egne hjemmeside layouter du kan benytte deg av inne på kontroll panel - Webcreator.

Skrik ut om du trenger hjelp !

*skriker*

Skrevet

Jeg har nå fått til å begynne på en side fra one.com.. menneh, noen som har litt peiling?

Jeg skal jo ha en side som heter "hundene" å der må jeg jo ha viderelink til hundene igjen... Erhm? hjelp? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...