Gå til innhold
Hundesonen.no

Uttrykksfulle hundebilder

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet
Å så fine! Urolig nydelig valpis! Og veldig fin strand. Er den langt fra Oslo? :wub:

Det er på Jæren ... :P Men valpisen er nyydelig ja *sukk* Det er lenge siden, det:p

Ser ut som vestlandet gitt :wub: Orre eller der omkring?

Ja, rett ved, Bore er vel dette.

:wub::wub::lol::):D:P:):P:D:lol::lol::):P:):D:P:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::lol::lol:

HELT ENIG! Nyyyydelig!

Skrevet
Tatt av Belgerguri:) Valp som er ute i verden for første gang ...

Fineste bebiKnottis! :wub:

Ja, rett ved, Bore er vel dette.

Ikke at det er så himla viktig men tror faktisk dette var Hellestø. :wub:

Skrevet

3665901798_cf6a9da524.jpg

My prøver å skremme Nero :b

3647568092_d34c2a6964.jpg

Dachs prøver å skremme Ridgeback

3646755425_94810d72fb.jpg

Aussie-Reba er fornøyd med premieringen sin

3635527143_337c986143.jpg

My syns nyklipt gress fungerer som den mest yndige parfyme for små stjerne aussiejenter som henne

3596386218_6f79b50d4c.jpg

Og pinner bringer frem galskapen

3575078844_f9c1fbe965.jpg

MÅ jeg ligge i ro mer nå???

3575075468_8b6ceb62ea.jpg

Majestetisk aussiepåssi

3574261657_545c06258b.jpg

Fornøyd

3574250469_c65c2b09c7.jpg

Fint med snø!

3574250645_fd7689fd88.jpg

.... Syns noen.

3574235457_01432e3749.jpg

Hunder gjør det som gagner dem der og da

3575038128_201f517a61.jpg

Og på tur hjem er de glade og fornøyde for å fått brukt tiden sin sammen med deg

3575031608_efc3a7003f.jpg

De kan slappe av mens de legger lure planer -

3574216311_86ac0e7a2d.jpg

Og smelte hjerter samtidig.

3574216137_ec140a780e.jpg

De lærer også av hverandre -

3575003260_6d261589d5.jpg

3574992670_6d3655350b.jpg

Og går godt overens på tross av størrelser, farger og form.

3574182713_6dd21179d4.jpg

De uttrykker lengsler og lyster...

3574992308_f36d7d1961.jpg

Og overrasker en titt og stadig ved sin enorme kjærlighet til menneskene som bryr seg om dem :wub:

Skrevet

Åh gud, Anniken, nå fikk jeg klump i halsen. :wub: Hunder er bare ... best. :wub:

Cane har alltid hatt veldig uttrykksfulle øyne synes jeg:

070803-01.jpg

Dette er nok den vakreste skapningen jeg har sett i hele mitt liv. Nydelig, elegant dame med øyne som to solnedganger. Dette er Lettie som Lotta her inne hadde men solgte/ga videre til ei jente som jeg ikke klarer å huske navnet på akkurat nå.

071104-37.jpg

Skrevet
klippe hjerter

Tusen takk! Bildet henger på veggen :wub:

Det er på Jæren ... :wub: Men valpisen er nyydelig ja *sukk* Det er lenge siden, det:p

Det var synd, men noen fordeler må vel de som på vestlandet også ha :wub:

HELT ENIG! Nyyyydelig!

Tusen takk du også :wub:

Håper fortografen ser dette da!

Skrevet

Jeg synes dette bildet sier en hel del :wub:

IMG_1524.jpg

Tia (4mnd) har veeldig lyst på Teklas (2år) tyggebein

IMG_1516.jpg

IMG_3698.jpg

Tollerbanden jager hovawarten Haley

Skrevet
Fineste bebiKnottis! :wub:

Ikke at det er så himla viktig men tror faktisk dette var Hellestø. :wub:

Det er nok helt sikkert helt rett ja! Du aner ikke hvor mye de bildene betyr for meg- er kjempeglad for at jeg har de!

Åh gud, Anniken, nå fikk jeg klump i halsen. :wub: Hunder er bare ... best. :wub:

Cane har alltid hatt veldig uttrykksfulle øyne synes jeg:

070803-01.jpg

Dette er nok den vakreste skapningen jeg har sett i hele mitt liv. Nydelig, elegant dame med øyne som to solnedganger. Dette er Lettie som Lotta her inne hadde men solgte/ga videre til ei jente som jeg ikke klarer å huske navnet på akkurat nå.

071104-37.jpg

Cane har sånne øyne som bare lyser godhet og humor og playfullness synes jeg! Men Lettie ja ... Verdens aller vakreste hund. Hun er bare helt ubeskrivelig nydelig.

Skrevet
Det er nok helt sikkert helt rett ja! Du aner ikke hvor mye de bildene betyr for meg- er kjempeglad for at jeg har de!

Så koselig å høre. Synd de ikke er så veldig bra med tanke på kvalitet, det var jo før jeg lærte meg å bruke kameraet skikkelig, hadde vel akkurat kjøpt det når du fikk Knott. :wub: Men det er kjekt å ha bilder og sånt fra de er små ja. :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...