Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubbers hjemmesider

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg synes at en offisiell hundeklubb skal ha en hjemmeside som er oversiktlig, saklig, pen og ha et voksent uttrykk. Dette er ikke alltid så lett å få til, virker det som. Det florerer med malplasserte effekter og pynt, et virvar av skrifttyper og bilder som ikke passer sammen, mangel på helhetlig design og fargevalg osv. osv. Jeg synes at en hundeklubbs hjemmeside helst bør lages av proffesjonelle, det koster da ikke all verden, gjør det det da? Har man ikke råd, bør man iallefall bestrebe seg på å finne en amatør som har talent og kunnskaper. Hundefolk fra inn- og utland kikker innom, en barnslig og primitiv hjemmeside gjør ikke akkurat ære på klubben.

Jeg har tenkt å prøve å hjelpe en viss webmaster med noen tips og råd, og lurer på om noen vet om en oversikt over gode råd for framstilling av en pen og "voksen" hjemmeside? Jeg kan ikke mye om dette, jeg vet bare hva jeg synes er en dårlig hjemmeside, og slike irriterer meg noe inn i ...

Jeg vil også gjerne ha linker til noen gode klubbsider som jeg kunne sendt til vedkommende som eksempler.

Hilsen Heidi, besserwisser.

Skrevet
Jeg har laget denne for ca 2år siden : http://nordtrondelagretrieverklubb.no/

Ble ikke 100% som jeg håpet, men veldig nærme...

koster klubben kr.0,-

Skulle jeg laget en i dag ville jeg uten tvil brukt Jomla og ha flere brukerkontoer så flere personen innen styre og komiteer kunne skrevet inn info og artikkler selv...

Jeg syns norsk boxerklubb har veldig fin hjemmeside. :P

Begge de der er akkurat sånne som jeg liker! Enkle, ryddige, informative, helt uten blomsterranker og slyngskrift :)

Skrevet

Jeg synes det er flott med enkle, levende klubbsider som stadig oppdateres med nye bilder fra medlemmene, som er stilrene og enkle.

Det svenska Basenjisällskapet har en slik side synes jeg. Utrolig hvor mye arbeid de legger i den.

De har med linker til alle oppdrettere som er medlem (et must synes nå jeg) og ellers alle medlemmer med egen hjemmeside.

Skrevet
Jeg driver og lager ny hjemmeside til schnauzerklubben nå: http://nsbk.gudjonsson.com/

Den synes jeg var veldig enkel, pen og ryddig!

Jeg liker Engelsk Setter klubben sin spesielt god, Nesk.no! Den er pen og behagelig og se på, er ryddig og ordentlig i trådene (ikke for mange sider) og startsiden er siste nytt om engelsk settere/medlemmer :)

Skrevet

Jeg er kanskje litt "for" kritisk til design, men sånn er det når du kan bruke timesvis bare på å sikle på nettsider på webcreme.com.

Det viktigeste med en klubbhjemmeside er et nøytralt, stilfult design som er lett å forstå. Du bør skjønne hva den handler om med en gang du kommer inn på siden. Lettleste fonter og klarest mulig navigering. Surfere er late. De gidder ikke lete. Lik font på alle sidene, er viktig.

Skrevet

Her var det mange fine eksempler! Line, du er flink! Jeg var inne på den siden tidligere i dag også, og noterte meg adressen! Takk til alle for gode eksempler!

Skrevet

Jeg synes www.tromso-hundeklubb.no har FIN hjemmeside, men de har svært lite oppdatering i forhold til hva jeg foretrekker. (Dog har det tatt seg kraftig opp den siste tiden, tilogmed nyheter! Bare synd at ikke BRUKSgruppa får legge ut nyheter på forsiden... Er ikke det vel så mye hundeklubb som all utstillingsmaset? :) )

Skrevet
Skulle virkelig ønske jeg kunne linke til klubben "min" sin hjemmeside og vise den stolt fram. Men jeg er desverre utrolig missfornøyd med siden. Håper virkelig du får fikset siden til din klubb!

http://ytrehelgelandhundeklubb.tk/ .. :)

Grøss! :P Er jo verre enn OHK sin side jo! Den er bare tragisk, rett og slett..

Kom jo på at spanielklubben avd trøndelag har ganske greie sider også:

Skrevet
Her var det mange fine eksempler! Line, du er flink! Jeg var inne på den siden tidligere i dag også, og noterte meg adressen! Takk til alle for gode eksempler!

Takk for det, men mye av æren skal tilskrives min kjære som har laget programmet. Da kan jeg bare si "jeg vil ha sånn og sånn" så fikser han det. Ikke verdens peneste side sånn sett, men veldig oversiktlig og grei og ikke minst enkel for brukerne. Også enket for de forskjellige gruppene å redigere sin egen side, da alt de trenger er å ha en viss kjennskap til word for å få det til.

Skrevet

Oslo og omegn har en fin hjemmeside, Nannestad og omegn har nettopp redesignet ting og den er veldig lekker.

ellers var avd trøndelag spaniel sine sider veldig fine å :)

Skrevet

Jeg syns Beardis klubben sin er fin jeg, men den har du sikkert sett på. Haha. http://www.nbck.net/

Jeg driver og lager ny hjemmeside til schnauzerklubben nå: http://nsbk.gudjonsson.com/

Den var jo kjempe fin da :)

Skulle virkelig ønske jeg kunne linke til klubben "min" sin hjemmeside og vise den stolt fram. Men jeg er desverre utrolig missfornøyd med siden. Håper virkelig du får fikset siden til din klubb!

http://ytrehelgelandhundeklubb.tk/ .. :P

Iiiik!

Jeg syns ikke den var så fin jeg, men er generelt ikke fan av 123hjemmesider funksjonen :)

Skrevet
Synes ikke beardisklubben sin var særlig imponerende. Jeg mener - midtstilt tekst?

:)

(Hun som lager den sier at det bare er et utkast ennå da. Vi får satse på at det endelige resultatet blir bra ...).

Skrevet
:)

(Hun som lager den sier at det bare er et utkast ennå da. Vi får satse på at det endelige resultatet blir bra ...).

Men hva skjedde med den brune fine "varme"?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...