Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubbers hjemmesider

Symra&Pippin

Recommended Posts

Jeg synes at en offisiell hundeklubb skal ha en hjemmeside som er oversiktlig, saklig, pen og ha et voksent uttrykk. Dette er ikke alltid så lett å få til, virker det som. Det florerer med malplasserte effekter og pynt, et virvar av skrifttyper og bilder som ikke passer sammen, mangel på helhetlig design og fargevalg osv. osv. Jeg synes at en hundeklubbs hjemmeside helst bør lages av proffesjonelle, det koster da ikke all verden, gjør det det da? Har man ikke råd, bør man iallefall bestrebe seg på å finne en amatør som har talent og kunnskaper. Hundefolk fra inn- og utland kikker innom, en barnslig og primitiv hjemmeside gjør ikke akkurat ære på klubben.

Jeg har tenkt å prøve å hjelpe en viss webmaster med noen tips og råd, og lurer på om noen vet om en oversikt over gode råd for framstilling av en pen og "voksen" hjemmeside? Jeg kan ikke mye om dette, jeg vet bare hva jeg synes er en dårlig hjemmeside, og slike irriterer meg noe inn i ...

Jeg vil også gjerne ha linker til noen gode klubbsider som jeg kunne sendt til vedkommende som eksempler.

Hilsen Heidi, besserwisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget denne for ca 2år siden : http://nordtrondelagretrieverklubb.no/

Ble ikke 100% som jeg håpet, men veldig nærme...

koster klubben kr.0,-

Skulle jeg laget en i dag ville jeg uten tvil brukt Jomla og ha flere brukerkontoer så flere personen innen styre og komiteer kunne skrevet inn info og artikkler selv...

Jeg syns norsk boxerklubb har veldig fin hjemmeside. :P

Begge de der er akkurat sånne som jeg liker! Enkle, ryddige, informative, helt uten blomsterranker og slyngskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott med enkle, levende klubbsider som stadig oppdateres med nye bilder fra medlemmene, som er stilrene og enkle.

Det svenska Basenjisällskapet har en slik side synes jeg. Utrolig hvor mye arbeid de legger i den.

De har med linker til alle oppdrettere som er medlem (et must synes nå jeg) og ellers alle medlemmer med egen hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og lager ny hjemmeside til schnauzerklubben nå: http://nsbk.gudjonsson.com/

Den synes jeg var veldig enkel, pen og ryddig!

Jeg liker Engelsk Setter klubben sin spesielt god, Nesk.no! Den er pen og behagelig og se på, er ryddig og ordentlig i trådene (ikke for mange sider) og startsiden er siste nytt om engelsk settere/medlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt "for" kritisk til design, men sånn er det når du kan bruke timesvis bare på å sikle på nettsider på webcreme.com.

Det viktigeste med en klubbhjemmeside er et nøytralt, stilfult design som er lett å forstå. Du bør skjønne hva den handler om med en gang du kommer inn på siden. Lettleste fonter og klarest mulig navigering. Surfere er late. De gidder ikke lete. Lik font på alle sidene, er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle virkelig ønske jeg kunne linke til klubben "min" sin hjemmeside og vise den stolt fram. Men jeg er desverre utrolig missfornøyd med siden. Håper virkelig du får fikset siden til din klubb!

http://ytrehelgelandhundeklubb.tk/ .. :)

Grøss! :P Er jo verre enn OHK sin side jo! Den er bare tragisk, rett og slett..

Kom jo på at spanielklubben avd trøndelag har ganske greie sider også:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange fine eksempler! Line, du er flink! Jeg var inne på den siden tidligere i dag også, og noterte meg adressen! Takk til alle for gode eksempler!

Takk for det, men mye av æren skal tilskrives min kjære som har laget programmet. Da kan jeg bare si "jeg vil ha sånn og sånn" så fikser han det. Ikke verdens peneste side sånn sett, men veldig oversiktlig og grei og ikke minst enkel for brukerne. Også enket for de forskjellige gruppene å redigere sin egen side, da alt de trenger er å ha en viss kjennskap til word for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Beardis klubben sin er fin jeg, men den har du sikkert sett på. Haha. http://www.nbck.net/

Jeg driver og lager ny hjemmeside til schnauzerklubben nå: http://nsbk.gudjonsson.com/

Den var jo kjempe fin da :)

Skulle virkelig ønske jeg kunne linke til klubben "min" sin hjemmeside og vise den stolt fram. Men jeg er desverre utrolig missfornøyd med siden. Håper virkelig du får fikset siden til din klubb!

http://ytrehelgelandhundeklubb.tk/ .. :P

Iiiik!

Jeg syns ikke den var så fin jeg, men er generelt ikke fan av 123hjemmesider funksjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...