Gå til innhold
Hundesonen.no

Møt Zaira!


Bambi

Recommended Posts

Litt historie bak kjøpet:

Sofus skal desverre avlives innenfor veldig kort tid på grunn av skaden han har i skuldra. Det er ingenting vi får gjort og det er veldig leit.  

Men jeg skal jo ha en aussie da.. men nå er det slik at tispa som skal parres har brekt benet under gjeting og kan jo da ikke parres, så det er utsatt til friskmelding, mest trolig i desember. Men uansett er det veldig lenge til valpen kommer og jeg makter ikke å leve uten hund i huset og ettersom jeg holder på med svigerbrors sin hund på 1,5 år med null dressur får jeg avsmak for omplasseringshund.(det blir for mye også har vi jo de tottene som ellers er i familien som er viktig å komme overrens med.) Idag var vi å hilste på noen leveringsklare valper ute i Nannestad og endte opp med å komme hjem med en BC. Hun er 8 uker gammel, heter Zaira og skal ha samme formål som med aussien (som jeg ihvertfall nå gleder meg til!) 

Jeg skal innrømme det er ett noget spontant kjøp, men allikevel godt undersøkt kull og oppdretterne brukte tid på å gå igjennom stamtavle, helsesjekk og tester, at jeg vet hva jeg går til og tilbud om å komme tilbake senere med både denne frøkna og åssipåssien til gjeting .

Zaira er rampete, sjarmtroll, tøff og nysgjerrig. Hun er utrolig kosete og "storebror" er bare så kul og veldig morsom og sove ved :)

Mor: Bøstabyens Indy(svensk) reg,nr.758/2006

Far: Skarlandsfjellets Scott reg nr.03092/06 

(tatt med blitz inne og derfor ikke sååå gode bilder)

DSC_9860.JPG

DSC_9863.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen :D

Gratulerer så mye! :)

Hva skal du bruke henne til? :)

Takk! :)

Agility(!), lydighet og bruks(usikkert innafor der hva, litt hva hun liker :) ) også skal vi gjete litt da. jeg har ett mål om godkjent gjeterhundprøve om hun har instinktene til det :) (far og mor brukes på gården. så vil jo tro det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility(!), lydighet og bruks(usikkert innafor der hva, litt hva hun liker :) ) også skal vi gjete litt da. jeg har ett mål om godkjent gjeterhundprøve om hun har instinktene til det :) (far og mor brukes på gården. så vil jo tro det)

Så spennende :) Da må dere ha masse lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Da må dere ha masse lykke til med treningen :)

Takk :) er godt "igang" allerede.. ag-tunnelen min lå oppe og den(vasket den billige 50kr min), den den var jo bare såååååå råkul og løpe igjennom  :) helt forferdet over hvor kul den var altså fram tilbake fram tilbake inntil man falt om og snorket midt i tunnelen... lo så jeg falt om av latterkrampe tidligere idag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin og kul Sofus er med valpen..! :P *snufs*

Han passer på a! lå ved siden av buret hennes i heeele natt og trøstet henne ved småpip og greier :P

Så søte de er, ser ut som både Sofus og valpis har det kult! ;Men jeg vet ikke hvor heldig det var og ha lageører på slutten der jeg da :) Skal du ha både border collie og aussie, eller ble denne valpisen istede for aussie? :P

Begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Hun er virkelig herlig og utrolig flink. første natta var vi oppe to ganger for å tisse. andre natta var vi oppe 1 gang for å bæskje og inatt sov hun 9,5 timer uten å gå ut for så ut å tisse litt og komme inn igjen å sove litt i kroken til a mor :lol:

Nå har hun hatt en skikkelig raptus her inne med en halvliterflaske og lagt seg til å sove igjen :getlost:

edit: hvorfor blir Bæs je til bæskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

3977043170_78b7beeea9.jpg

Tulla har begynt å vokse seg stor og på tirsdag er hun 12 uker :)

Hun er en drøm å ha med å gjøre for det meste av tiden og kontakt trening kommer nok til å være vår greie tror jeg. Hun gir det hele tiden, hun er søkende til meg og sambo hele tiden og stikker aldri langt vekk fra oss. Vi må jo så absolutt ikke finne på å gå en meter vekk ifra henne. Hun holder seg lengre og lengre, det å være hjemme alene går også veldig fint. Inntil videre må hun desverre være i bur da hun tygger på alt som kan tygges på (til tross for leke, griseøre og osv.) Men jeg kommer å lufter henne flere ganger om dagen når jeg er på jobb, er jo så heldig og jobber bare 2 minutt hjemmefra :)

3977058280_4f90ccecf6.jpg

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...