Gå til innhold
Hundesonen.no

Nadira

Gry83

Recommended Posts

Skrevet

Takk, alle! :)

Nadira er nå 4,5 måneder, vokser og trives. :)

054-3.jpg

Tur på stranda sammen med kompisen Tyson. :)

tyson01.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har vert lite flink til å ta bilder av Nadira i det siste... *Skjerpings* Men her er hvertfall en videosnutt av Nadira på playdate med Tyson ~ hun synes Tyson er sånn ca kulest i verden, og blir heeeeelt propell når hun får leke med han. :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Åh så nydelig hun er :P Jeg må si at Pinscher virker som en flott rase, ser gjerne flere bilder av denne frøkna :P

Jeg skal ta nye bilder å legge ut i løpet av de nermeste dagene. :lol:

Herlig snutt! Det er noe eget med pinschere altså :lol:

Heeeeelt enig. ;) Hehe...

• 1 month later...
Skrevet

På tide med noen nye bilder kanskje? :blink: Jeg har fått meg nytt kamera, så nå blir det nok lagt ut masse bilder her i fremtiden. :blink: Nadira har blitt 7 måneder gammel, er 47 cm i skulderhøyde og veier 15 kg.

010-1.jpg

011-2.jpg

013-3.jpg

021-1.jpg

Skrevet

Åh, så pen hun er! :blink: Hvordan synes du hun er å trene? Lettlært? Har jo lest en del om rasen, og mange steder står det at de ikke bør trenes med for mange repetisjoner fordi de går raskt lei. Er dette din erfaring også? Piper hun mye? De har jo rykte på seg for å prate en del... Når jeg ser bilder av henne får jeg bare mer og mer lyst på pinscher! :blink:

Skrevet

Åh, så pen hun er! :wub: Hvordan synes du hun er å trene? Lettlært? Har jo lest en del om rasen, og mange steder står det at de ikke bør trenes med for mange repetisjoner fordi de går raskt lei. Er dette din erfaring også? Piper hun mye? De har jo rykte på seg for å prate en del... Når jeg ser bilder av henne får jeg bare mer og mer lyst på pinscher! :blink:

Tusen takk! :hmm:

Hun er VELDIG lettlært, hun lærer som regel ting etter 2-3 korte repitisjoner. Og så lenge det er godbiter inni bildet har jeg ikke opplevd at hun blir lei selv om vi trener en stund (MATVRAK!), men da trener vi på forskjellige ting sånn at det ikke blir terping på én ting over lang tid. MEN, hun kan være ganske vimsete/ufokusert når man trener med forstyrrelser, hun MÅ ha med seg alt som skjer rundt henne og detter lett av lasset. :blink:

Det skal ganke mye til for at hun piper synes jeg, da må hu kjede seg veeeeeldig. Og hvis hun først begynner å pipe, så gir hun seg fort. Vi har helt fra starten av vert bevisste på å ikke gi henne noen form for oppmerksomhet når hun piper, så kan jo hende at det har hjulpet... Eller så ha vi bare hatt veldig flaks som har fått en stille Pinscher. :lol::blink:

• 3 weeks later...
Skrevet

Vi har vert på "langtur" (1,5 time, det regnes vel som langtur når man er 7 måneder? :) ) i marka i dag, og det blir det selvsagt noen bilder av... :D Her er noen av dem:

Nadira08.jpg

094.jpg

Nadira02red.jpg

Nadira03red.jpg

Nadira09red.jpg

Nadira10red.jpg

Skrevet

Takk! Jeg synes også hun er nydeligherligfiiiin :);)

Banshee: Har du hatt Pinscher(e) før? Det er en virkelig herlig rase! :D;)

Skrevet

Hadde en for noen år siden. Han var ikke helt riktig skrudd sammen, stakkars... men bortsett fra det var han verdens herligste hund :) så den rasen har en stooor plass i hjertet mitt!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...