Gå til innhold
Hundesonen.no

Eternity's Zofia


Carina

Recommended Posts

Vi (jeg og 2ne) har vært i Sverige og hatt et par veldig vanskelige dager. Vi ankom onsdag ettermiddag og ble vist rett til valpene som sto og hoppet opp etter valpebingen for å få tak i oss. :) Vi klatret inn i valpebingen og ble overalt direkte av 5 små pirayaer som hang seg i det de måtte finne, enten det var buksa, jakken eller armene. Så var det en da, som tok tilfart en meter i fra og hoppet opp og beit hull i leppa mi - det ble senere henne jeg valgte. :rolleyes2:

Jeg har i to dager vinglet mellom to valper, den røde og den rosa. Det har vært en tilnærmet umulig oppgave. Den gule hadde oppdretter allerede valgt, den lilla var litt roligere enn de andre (men hun var jammen gæren hun også!) så da var det to igjen å velge mellom. Jeg er helt sikker på at jeg hadde blitt fornøyd uansett hvem av de jeg hadde valgt, men valget falt til slutt på den som på nåværende tidspunkt ser ut til å ha best eksteriør og som i tillegg allerede ser ut til å ha en viss porsjon konsentrasjon, søkslyst - også er hun jo bare søren så søt da...

RÅÅÅÅÅÅSAAAA! ;):P :P

safirrosa1.JPG

rosa.jpg

rosa4uker.jpg

rosa0811.jpg

0816rosa2.jpg

rosa7uker2.jpg

rosa7uker7.jpg

rosa7uker8.jpg

rosa7uker9.jpg

rosa7,5uker4.jpg

Alle bildene er tatt av Karin på http://www.eternity.se og Sandra på http://www.safir.co.nr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

*ler* Jeg tenkte også at dette har vært en heidundranes Harrytur *fnise*

Igjen, grattis med valpen - hun er ei fin tøtte, den der får du mye morro med det er jeg helt sikker på.

Takk for titten i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valpen Carina :rolleyes2: Lykke til med henne, skal bli spennende å følge med dere to i fremtiden, både i utstillingsringen og på brukssiden :) (det var noe med den tittlelrekken vi snakket om .. *knis')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bebis, dette må jo være en av de bedre Harryhandleturene! :D

Japp, det er den beste harryturen ever. :P

Igjen, grattis med valpen - hun er ei fin tøtte, den der får du mye morro med det er jeg helt sikker på.

Takk for titten i går.

Selv takk for kveldsmaten. :) Blir nok mye moro med henne ja, hun er bare så kul. ;)

Gratulerer så mye med valpen Carina :P Lykke til med henne, skal bli spennende å følge med dere to i fremtiden, både i utstillingsringen og på brukssiden :D (det var noe med den tittlelrekken vi snakket om .. *knis')

Japp, hun her skal få være med på litt av hvert, så håper vi jeg er flink nok til at hun får seg noen fiiine titler. :P

Blir spennende å følge med på dere fremover, Carina! Hun er jo bare utrolig søt og ubekymret, den lille :P

Hun fortsetter å være skikkelig ubekymret, hun kom inn med turbohalen sin og hoppet på familien min før hun gikk videre i huset med halen i nakken og sjekket ut omgivelsene. *ler*

Oi! Så søt :P Hun ser ut til å være full av "hekkan" :D

DET er hun så til de grader, hun er en mye mer aktiv valp enn Cane var og tenna setter hun i det meste som kommer i hennes vei. :D

Skjekk haleføringa - tøffeste jenta i verden :rolleyes2: Tenker hun skal sjarmere omgivelsene fremover :P

Hun er bare dritkul, vi stoppa på en bensinstasjon og lufta henne. Da hadde hun vært hos veterinæren tidligere på dagen og blitt plukka på av oss, hun hadde blitt tatt fra familien og satt i en bil på fanget mitt - likevel sto halen rett opp da jeg tok på båndet og luftet henne. :P Hun virker iallefall ikke miljøberørt den tøtta der. :P

Tusen takk alle sammen, nye bilder kommer etterhvert, det er litt dårlig bildevær her i dag men får se i løpet av ettermiddagen om det klarner opp litt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...