Gå til innhold
Hundesonen.no

Eternity's Zofia


Carina

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...

Må teste disse videogreiene, så her kommer forhåpentligvis en liten snutt av hva Zofia synes om den nye hundesengen sin. :aww:

http://vimeo.com/8499451

Jeg har sikkert sagt det før men jeg må bare si det igjen: Hun er sååå herlig, for hun er prikklik My i bevegelser og oppførsel om du skjønner hva jeg mener :ahappy: Det ser ut som Zofia sitt motto er det samme som My sitt på en måte.. Nemlig: "livet er en lek og lek er livet" :hmm:

Hadde jeg ikke hatt to hunder fra førav, så tror jeg en stk. Zofia hadde vært den perfekte hundekompisen for My. :aww:

Nemmen, så søt hun er :ahappy:

Men, skal du sette henne ut på fôr? Har det vært planlagt hele veien?

(Ja, og så får jeg bare beklage at jeg ikke kan styre min nysgjerrighet :aww::ahappy: )

Har lurt på dette en stund jeg og men tenkte at det kom vel frem etterhvert på forumet en plass, men om det har kommet frem har ikke jeg fått det med meg ihvertfall. Hun skulle gjerne fått kommet hit og bodd hadde det ikke vært for bartelusken Emma. Da hadde du jo hatt henne i "nærheten" også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ønsker forvert for Zofia er at jeg har bestilt ei tispe fra brukslinjer fordi jeg ønsker å satse litt på dette oppdrettet. Det kan være greit å ha et par tisper å velge i, det kan jo være ting som gjør at en av dem ikke er gode nok til å gå i avl. Det vil være enklere å finne en forvert for Zofia enn om jeg får ei tispe det bor litt mer i, fordi Zofia er en mild og enkel type å ha med å gjøre. Verre er det ikke. Dersom noen har flere spørsmål rundt dette med Zofia, ønsker jeg at dere tar det på privaten. :ahappy: Msn'en min er rekebaguett@hotmail.com, legg meg gjerne til om det skulle være noe mer.

Ellers tusen takk for koselige kommentarer! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

air_kiss.gifgive_heart.gifgive_rose.gifkiss.gifheart_mini.gifJC_cupidgirl.gifwhatever_02.gif

*ler*

Det betyr søøøteste Zoffis!

*fnis* Takker og bukker. :)

Hun er kjempesøt :P Og det bør tas som et komplimang... jeg er ikke så glad i belger, men jeg har sansen for lille zoffis altså, og har følgt med i bloggen *sånn maskert og sånt, ingen må få vite det* *fnis*

Flotte bilder! :P

Jeg skal ikke si det til noen. :P

Fine Zofia`n. Skal begge stilles på Hellerud i helgen? Kanskje jeg rekker en sveiprunde innom Exporama og hilst på dere..

Ja, det skal de. :x

Hun er bare superlekker! Kjempeherlig uttrykk på henne altså :x

Ja, hun er supersøt. :x

Så herlig hun er :x Får man treffe henne også i helgen da eller? :aww:

Det får du vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...