Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SiriogDiego

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
Er fristen 31 august eller 1 september?

Det står likt ulikt forskjellige steder. Jeg melder på i morgen og nekter å betale ekstra av den grunn :) Ikke min feil at de annonserer feil (ikke det eneste de har annonsert feil på denne utstillingen. Jeg har nylig klaget på at de annonserte LP1 to dager og ikke LP3 noen av dagene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står likt ulikt forskjellige steder. Jeg melder på i morgen og nekter å betale ekstra av den grunn :) Ikke min feil at de annonserer feil (ikke det eneste de har annonsert feil på denne utstillingen. Jeg har nylig klaget på at de annonserte LP1 to dager og ikke LP3 noen av dagene)

Da gjør jeg samme som deg :D Jeg må bare dobbelt sjekke med jobben før jeg melder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men hvordan trener man ryggmuskler/overlinje?? Kita sin er litt svak/ustabil :ahappy:

Jeg har fått tips om mye løping i ulendt terreng og på mykt underlag (sand, snø, myr), sykling, svømming og kløv (for de som ikke har langhårshunder). Overvekt er visst heller ikke særlig bra for ustabile rygger ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT men hvordan trener man ryggmuskler/overlinje?? Kita sin er litt svak/ustabil :ahappy:

Det lurer jeg og på... dommeren sa at han enda ikke hadde helt stabil overlinje...

Jeg har fått tips om mye løping i ulendt terreng og på mykt underlag (sand, snø, myr), sykling, svømming og kløv (for de som ikke har langhårshunder). Overvekt er visst heller ikke særlig bra for ustabile rygger ...

Gode tips., får prøve litt av det jeg og. Enda han løper fritt i ulendt terreng hver eneste da. Kløv har vi ikke enda, men får prøve å se om han har lyst til å svømme litt enda, om det ikke er for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle melde på nå, men det stod at jeg måtte betale ekstra fordi den ordinære påmeldingsfristen var gått ut. Så nå har jeg ringt til NKK, og de skulle fikse det, så om en halvtimes tid og ut dagen kan man enda melde på til vanlig pris :ahappy:

Så bra! :ahappy:

Jeg har foreløpig ikke meldt på, og vurderer egentlig å benytte meg av den utvidede fristen... Greit å vite om Norma blir friskmeldt eller ikke først, samt om vi i det hele tatt rekker å trene noe :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, nå har jeg meldt på også.... :ahappy:

Og jeg som egentlig skulle slutte å stille, men etter Støren ble jeg jo så glad at da bare måtte jeg. Og siden det er to stk som står for N UCH, de mangler bare stor-certet, må jeg jo ta med meg de NKK-utstillingene jeg kan.

Og siden man får halv pris for tredje hund samme eier måtte jeg jo bare ta med en veteran også :ahappy:

*massevis av unnskyldninger for å bruke penger man ikke har på utstillinger man egentlig ikke har noe å hente, men nå ble det plutselig litt gøy igjen :hug: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, nå har jeg meldt på også.... :ahappy:

Og jeg som egentlig skulle slutte å stille, men etter Støren ble jeg jo så glad at da bare måtte jeg. Og siden det er to stk som står for N UCH, de mangler bare stor-certet, må jeg jo ta med meg de NKK-utstillingene jeg kan.

Og siden man får halv pris for tredje hund samme eier måtte jeg jo bare ta med en veteran også :ahappy:

*massevis av unnskyldninger for å bruke penger man ikke har på utstillinger man egentlig ikke har noe å hente, men nå ble det plutselig litt gøy igjen :hug: *

Det er akkurat gøy det er! Jeg burde egentlig latt Symra få en pause mens vi jobber med en del ting, men jeg unnskylder meg med at det er greit å ha et delmål og en frist. (Litt slankere, litt bedre ringtrent og litt mer ryggmuskler på 30 dager!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å melde på Marco så fort jeg får penger :ahappy: hehe. Blir debut i åpen klasse for han og det blir spennende :ahappy: Skal trene masse ringtrening på han nå for i det siste så har han vært veldig giddelaus på de utstillingene vi har vært på. Stiller han mest for å være konkurranse mot alle de andre hundene som håper på championatet :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
×
×
  • Opprett ny...