Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips mot og fjerne halsbåndverv?


turid83

Recommended Posts

Jepp, jeg skal nå på utstilling med rottweileren min Gil.. Og det irriterer meg at han har merker etter halsbåndet i pelsen på oppsiden... Det irriterer meg, og jeg vil ha det bort....! :whistle: (sånn at pelsen krøller seg rundt halsbåndet)

Noen tisp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg skal nå på utstilling med rottweileren min Gil.. Og det irriterer meg at han har merker etter halsbåndet i pelsen på oppsiden... Det irriterer meg, og jeg vil ha det bort....! :whistle: (sånn at pelsen krøller seg rundt halsbåndet)

Noen tisp???

Forslag: Prøve med rundsydd halsbånd? Det blir anbefalt til "pelsraser," har god erfaring med det. Kanskje pelsen ikke ordner seg innen utstillingen, men på sikt.... Verdt å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen er lørdag, så da rekker jeg det nok ikke... Hvordan 'Damper' man pelsen da bdd girl? :aww:

Ja, det er ett alternativ og ikke ha båndet på, jeg er bare litt for flink til og ikke tenke over det..:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingen er lørdag, så da rekker jeg det nok ikke... Hvordan 'Damper' man pelsen da bdd girl? :aww:

Ja, det er ett alternativ og ikke ha båndet på, jeg er bare litt for flink til og ikke tenke over det..:whistle:

Jeg har ikke peiling. Første som slo meg den gang jeg hørte damping var et dampstrykejern, men ser ikke for meg at man tar det rundt hunden liksom. Så har ingen ide i det hele tatt. Men kan jo hende noen her inne vet det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt? Dampe pelsen? Det høres skrekkelig ubehaglig ut :whistle:

Det er ikke så mye du rekker å gjøre innen helgen med en sånn verv, men for fremtiden så kan du jo kanskje ta av halsbåndet når det ikke trenger å være på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også bruke sele på tur, om du vil at hunden din skal ha telefonnummer synlig. Min hund har ikke på seg halsbånd hjemme, men alltid på tur, selv om det sikkert er mer behagelig for ham å løpe uten. Men i tilfelle rottefelle så synes jeg det er greit å ha et nummer på ham, og at det er lett å holde ham fast om det skulle trenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...