Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppfriskning av designet?

Recommended Posts

Skrevet

Hadde ikke gjort noe med design endring.... :aww: Men kan ikke du Espen legge til ett ekstra design istedetfor så ka nde som vil ha endring skifte til det også har du det som vi har som standard istedetfor?

Skrevet
Hva med at sonen har en egen hund som liksom er logoen til hundesonen, som man kan kjenne igjen? :aww: Og at den skifter mellom forskjellig bakgrunn og påkledning etter årstid og arrangemanger, sånn som google logoen gjør? :)

Det er ment til å være den hunden som er i banneret nå :P

Skrevet

Det kan godt bli forandret litt for min del, bare det ikke blir ubehagelig å se på. Ikke noe som glitrer eller blinker (bling) eller noe slikt :aww:

Skrevet
Hva med at sonen har en egen hund som liksom er logoen til hundesonen, som man kan kjenne igjen? :P Og at den skifter mellom forskjellig bakgrunn og påkledning etter årstid og arrangemanger, sånn som google logoen gjør? :P

Er jo akkurat det hunden i banneret er nå da :)

Og forsåvidt var det akkurat det jeg mente og :P

Edit: var allerede nevnt ja. :aww:

Skrevet

Nytt design hadde vært spennende det, så lenge det forblir enkelt å finne fram osv;) skader ikke med noen freshe farger osv :aww: spennende å se hvordan det blir seenes ut til slutt :)

Skrevet

Syntes forumet er fint som det er nå, oversiktelig og fint.

Men hunden i logoen kunne godt skiftet litt "look" etter årstider osv :aww:

Skrevet

Jeg liker designet som det er, og vil helst ikke endre på det :aww: Det eneste som eventuelt kan skiftes ut er banneret/logoen...

Skrevet

Jeg liker også dagens design, men litt variasjon i banneret hadde vært fint. Det er jo en "tegneseriehund" så hvorfor ikke putte den i ulike settinger, trenger ikke bare være årstidrelatert, men hunden kan jo "ha for seg" ulike aktiviteter...

Jeg tror bannerhunden er en rampete hund...

Skrevet
Jeg vil også ha oppfrisk i utseende. Og det hadde vært morsomt om forumet feks hadde hatt en vår hund, sommer hund, høst hund og en vinter hund. Det hadde jo vært stilig da :aww:

litt alà furry paws kanskje?

Skrevet

Synes det hadde vært utroolig kult om det hadde blitt laget et banner med bilder av sone-hunder på, synes det hadde vært finere om vi hadde hatt et banner med "ekte" hunder på. Er på et katteforum der bannere består av bilder av kattene på det forumet.

Skrevet
Synes det hadde vært utroolig kult om det hadde blitt laget et banner med bilder av sone-hunder på, synes det hadde vært finere om vi hadde hatt et banner med "ekte" hunder på. Er på et katteforum der bannere består av bilder av kattene på det forumet.

Hvilke sonen-hunder er fine nok/mest populære til å ha der da? Eller skal alle sonen-hudene på banneret?

Skrevet

Da kunne f.eks de hundene som vinner bildekonkurransen vært på banneret...eller vi kunne hatt egen banner fotokonkurranse...:icon_confused:

Skrevet

Hvis det skulle ha vært noe forandring på selve topp banneret, kunne jo hun/han som har tegnet den bullterrieren, tegnet en annen rase i samme stil? Da blir det noe nytt, men i samme stil. Trenger ikke skifte på skrifttypen og fargene, bare ny hund feks. :icon_confused:

Syns det er greit som det er jeg. Men ja forandring er bare bra. Så lenge det ikke blir så stor forandring.

Skrevet
Hvis det skulle ha vært noe forandring på selve topp banneret, kunne jo hun/han som har tegnet den bullterrieren, tegnet en annen rase i samme stil? Da blir det noe nytt, men i samme stil. Trenger ikke skifte på skrifttypen og fargene, bare ny hund feks. :icon_confused:

Syns det er greit som det er jeg. Men ja forandring er bare bra. Så lenge det ikke blir så stor forandring.

Flott forslag! :)

Skrevet

Bra forslag ja.

Synes ekte hunder i banneret blir rotete, hvis det skal være flere som er klippet sammen liksom.

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg litt forandring. Forandring fryder :icon_confused:

Jeg syns egentlig ikke så veldig mye om å ha ekte hunder i banneret. Det blir litt dumt for de som ikke får ha hundene der oppe? Og det er jo ikke alle som er like aktive med kameraet heller....

Tegneseriefigur - ja takk!

Skrevet

Ja det hadde kanskje vært noe, bra forslag :D

Jeg kunne godt tenkt meg litt forandring. Forandring fryder :D

Jeg syns egentlig ikke så veldig mye om å ha ekte hunder i banneret. Det blir litt dumt for de som ikke får ha hundene der oppe? Og det er jo ikke alle som er like aktive med kameraet heller....

Tegneseriefigur - ja takk!

:)

Skrevet

Synes designet er fint som det er nå, men det hadde vært stilig om bannerhunden kunne skiftet design etter årstidene. Ellers hadde det vært kult med andre raser i toppbanneret, for eksempel at man får ny bannerhund hver måned! Sånn "månedens hunderase" :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...