Gå til innhold
Hundesonen.no

Fryser de på beina?


Mirai

Recommended Posts

Tini fryser på potene når det er kaldt... da skal hun helst gå uten at bena skal være nær bakken.. hehehe du kan jo tenke deg hvordan det ser ut... hehehehhehehehehe

får latter krampe.. skal få filma det en gang eller vist deg... :P

men dakar jenta mi da.. tenkte å kjøpe noe hun kunne ha på beina..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lett fryser hundene på beina?

Kom til å tenke på det i går, vi går jo ute på våt bakke, kald gjørme og slaps. Hvor går grensa før det blir for kaldt for dem? Tar man på sokker da eller? :?

Hunder fryser ikke på bena på samme måte som oss...-en hund holder varmen via ryggen lik en hest.

En hunds poter er mye mer utsatt for sår og ømhet pga salting og glatt is om vinteren, så potesokker og/eller en god potesalve er et must! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritarti å ta sokker på hunden. Har ikke fått kjøpt potesokker da, men har prøvd vanlige sokker som jeg har teipet rundt foten. Og hunden gikk som den dressurhesten bortover gulvet. Jeg lo så jeg holdt på å dø. Hera syns ikke det var like morsomt da. hehe. :P Men vil gjerne ha potesokker, men de er litt dyre da, så det må jeg ha litt lenger ned på prioriteringslista. Først kommer dekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dritarti å ta sokker på hunden. Har ikke fått kjøpt potesokker da' date=' men har prøvd vanlige sokker som jeg har teipet rundt foten. Og hunden gikk som den dressurhesten bortover gulvet. Jeg lo så jeg holdt på å dø. Hera syns ikke det var like morsomt da. hehe. :P Men vil gjerne ha potesokker, men de er litt dyre da, så det må jeg ha litt lenger ned på prioriteringslista. Først kommer dekkenet.[/quote']

Ja, haha, det er så genialt når dyr går sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går i skogen og på turområder trenger du fremdeles det, jo... :wink:

Skare og is er like mye slitasje for hundepoter om den er i skogen eller på asfalten.. :P

Skare?

På asfalten er det jo salt osv. Så vil fortsatt si asfalt er værre.

Men jeg smører ikke potene til hunden min mer enn ett par ganger i løpet av vinteren uansett.

(Har ikke vinter her i Stavanger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen vi er borti skare her på vestlandet er når vi oppsøker den i skiområder som Sirdal eller lignende plasser :D

Men, potesalve bruker jeg på hundene om vinteren når det er frost og kaldt. Hvis man ikke er nøye med å klippe bort for lang pels mellom tredeputene blir det fort vondt og sårt på potene.

Så når vinteren kommer Trine, er nok best du anskaffer en godt potesalve til Diego allikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen vi er borti skare her på vestlandet er når vi oppsøker den i skiområder som Sirdal eller lignende plasser :D

Men, potesalve bruker jeg på hundene om vinteren når det er frost og kaldt. Hvis man ikke er nøye med å klippe bort for lang pels mellom tredeputene blir det fort vondt og sårt på potene.

Så når vinteren kommer Trine, er nok best du anskaffer en godt potesalve til Diego allikevel :D

Les hva jeg skrev..

Altså jeg smører potene til Diego om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potesokker? Er ikke det for slike små skjøre raser m lite pels eller noe? har aldri sett dachsen min fryse på bena, men ett dekken har hun. Har aldri sett en hund med potesokker på i hele mitt liv jeg så jeg trodde ikke det var noe en måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potesokker? Er ikke det for slike små skjøre raser m lite pels eller noe? har aldri sett dachsen min fryse på bena' date=' men ett dekken har hun. Har aldri sett en hund med potesokker på i hele mitt liv jeg så jeg trodde ikke det var noe en måtte ha.[/quote']

nei det er ikke noe du må ha. Jeg har aldri hatt noe sånt, har ikke hatt behov for det. Men det kommer jo ann på rasen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...