Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt om oss :)

Recommended Posts

Heisann! :blink:

Vi er en familie på 5 tobeinte (to voksne og tre gutter på 12, 9 og 7 år) og en hel skokk firbente som er bosatt i Trondheim, men som fra neste vår forhåpentligvis befinner seg på et lite småbruk i utkanten av Trondheim.

Hunderasen vi har forelsket oss totalt i er den vakre Whippeten. Dere som kjenner whippeten og vet hvordan det gjerne baller på seg med flere whippet når man først har fått en :aww: Vi fikk vår første kjære vakre Nemi (Sipikira's Etopia Romantica) for 2 1/2 år siden og 10 mnd etter vi hadde fått henne i hus, ble det en nydelig valp fra Courtborne, Alva (Courtborne Little-Laurelin). De hadde gjort en parring som gjorde at valpene fikk samme far som Nemi, og da måtte vi bare benytte anledningen.

I tillegg endte vi etterhvert opp med en voksen omplasseringswhippet. Svigerinnen mi hadde tatt til seg en omplasseringshund, men siden vi ofte passet hunden for henne, ble det etterhvert naturlig å ta over henne helt da svigerinnen min ikke kunne ha henne lenger. Så per i dag har vi en whippet på 5 år, Kenna (Sipikira's Court-Candy), Nemi på 2 1/2 år (Sipikira's Etopia Romantica) og Alva 1 1/2 år (Courtborne Little-Laurelin). Kenna og Nemi har samme mor, Nemi og Alva har samme far. I tillegg har vi to katter fra FOD og 4 rotter, så her i huset er det aldri kjedelig.

Alt jeg har lært om whippethold har jeg lært av den flotte gjengen i Courtborne kennel, og jeg kan ikke få takket de nok for den støtte og hjelp de bidrar med! :) Uten deres støtte hadde jeg heller aldri våget å prøve meg på eget oppdrett, men nå har vi altså nylig startet vår egen kennel og gjennomført den første parringen. Vi er veldig spent på matchen vi har gjort, da vi har stor tro på den, og også Kristin og alle i Courtborne har stor tro på resultatet :)

Ut fra parringen er valpene ventet å komme ca.15.september etter Sipikira's Etopia Romantica og Courtborne Ramazotti:

post-5669-1249129043_thumb.jpg post-5669-1249129967_thumb.jpg

Vårt oppdrett er i hovedsak et hobbyoppdrett, og vi gjør det for å viderføre de flotte linjene som Courtborne jobber med, under god veiledning og hjelp fra de. Har man vakre og sunne hunder er det flott å videreføre dette, og vi velger å avle på hunder som i tillegg til godt eksteriør også har et veldig godt gemytt.

Våre hunder er fullverdig del av familen og sosialiseres på andre dyr og barn.

Vet ikke om det er lov å reklamere med hjemmeside her inne, så jeg venter med det til jeg evt. finner det ut :D

Om noen har lyst til å se den nye hjemmesiden vår, er det bare å pm'e meg.

Alva:

post-5669-1249129223_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :D nyyydelige hunder, jeg begynner å bli myndefrelst tror jeg.

Courtbournes Ramazotti er også far til et courtbourne kull som kommer nå, eller roter jeg helt? Husker så vagt fra en annen tråd.

Hei, takk for det :aww: Ja, mynden har satt seg hardt hos oss ihvertfall :blink:

Courtborne Ramazotti skal bli far til et annet kull også ja, som blir født omtrent 3 uker før vårt. Han er brukt på Courtborne Rock-A-Hula baby, ei nydelig tispe. Det blir nesten samme linjer i vårt kull også, de to tispene har samme far. Softouch Little-Big Man er en svært populær kar han også. Vi har drømt om å bruke Courtborne Ramazotti helt siden vi fikk Nemi og det passet så godt på denne løpetida :) Og en kombinasjon der både Softouch Little-Big Man og Courtborne Ramazotti ligger i linjene... ja, jeg gleder meg skikkelig til disse valpene. Vi skal beholde en tispe selv, så vi krysser fingrer for at det kommer en del tisper i dette kullet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei :|

Da må nå jeg også ønske deg velkommen:) kjempe morro med flere whippet folk og spesielt med ei som er i familien på en måte. Kullet kommer til å bli utrolig spennende og skjønner godt at du gleder deg jeg.

Så for å forklare litt så er det jo litt mere forskjellige morslinjer og det er bra at vi får inn Eros inn i flere linjer for å kunne bevare disse linjene. Han er jo ikke brukt mye og er ikke akkurat en ungdom heller. Så er veldig glad for at vi har flere å spille på med tanke på videre avl. Kjempe spennende. Gleder meg veldig til den store dagen.

Lykke til og koselig at du tok turen innom hær.

Mange gode klemmer

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...